با ۳ مدال طلا، یک نقره و ۳ برنز و پس از ۲۲سال؛

کشتی آزاد نوجوانان ایران بالاتر از آمریکا و روسیه قهرمان جهان شد

تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران با ۳ طلا، یک نقره و ۳ برنز مقتدرانه و پس از ۲۲ سال بر سکوی نخست جهان ایستاد و بالاتر از آمریکا و روسیه قرار گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ در پایان رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان جهان ۲۰۱۸ در زاگرب پایتخت کرواسی، تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران با کسب ۳ مدال طلا توسط رحمان عموزاد خلیلی در وزن ۴۵ کیلوگرم، علیرضا عبداللهی در وزن ۹۲ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۱۰ کیلوگرم، یک مدال نقره محمدرضا غیاثی در وزن ۸۰ کیلوگرم و ۳ مدال برنز عرفان جعفریان در وزن ۵۱ کیلوگرم، علی اکبر فضلی در ۶۰ کیلوگرم و محمد کریمی در وزن ۶۵ کیلوگرم مقتدرانه پس از ۲۲ سال و برای نخستین بار خارج از خانه بر سکوی نخست جهان ایستاد.
در رقابت‌های باقیمانده روز پایانی علیرضا عبداللهی نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران در دیدار فینال این رقابت‌ها به مصاف عمر آگتاس از ترکیه رفت و در پایان در یک کشتی برتر با نتیجه ۱۳ بر ۲ پیروز شد و سومین و آخرین مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را مقتدرانه بر گردن آویخت.

علی اکبر فضلی نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم ایران نیز در دیدار رده بندی به مصاف شامیل مامدوف از روسیه رفت و در یک مبارزه برتر با نتیجه ۱۷ بر ۸ صاحب برتری شد و سومین و آخرین مدال برنز ایران در این رقابت ها را بر گردن آویخت.ویسی در ۴۸ کیلوگرم پنجم شد،گودرزی در ۵۵کیلوگرم دهم شد و نخودی نیز در وزن ۷۱ کیلوگرم از دور رقابت ها کنار رفت.
نتایج کامل ده آزادکار نوجوان ایران در رقابت های قهرمانی جهان به شرح زیر است:
نتایج ۵ وزن اول:

در وزن 48 کیلوگرم مهدی ویسی در دور نخست مقابل ویپول تورات از هند با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور بعد نیز آلین سیورسی از مولداوی را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرد. ویسی در مرحله بعد مقابل علی حسن امیرلی از آذربایجان با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، وی به گروه بازنده ها رفت وی در این گروه مقابل کایسه ای تانابه از ژاپن با نتیجه 4 بر 4 به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل گئورگی گگلاشویلی از گرجستان با نتیجه 4 بر 2 شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 55 کیلوگرم سجاد گودرزی در دور اول با نتیجه 10 بر صفر وادیل بریگول از مولداوی را شکست داد وی در دور بعد مقابل فرهات کلیچ از ترکیه با نتیجه 7 بر 5 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر ترک در مرحله یک چهارم نهایی، گودرزی از دور رقابت ها کنار رفت و دهم شد.
 
در وزن 65 کیلوگرم محمد کریمی در دور نخست کریستوفوروس لویزیدیس از یونان را با نتیجه 12 بر 2 مغلوب کرد وی در دور بعد سولدوخو اولونبایار از مغولستان را با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت. کریمی در دور بعد مقابل ساتو ماساکی از ژاپن با نتیجه 6 بر 5 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل توران بایراموف از آذربایجان با نتیجه 8 بر 2 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار نارک هاروتونیان از ارمنستان را با نتیجه 10 بر 5 شکست داد و به مدال برنز رسید.

در وزن 80 کیلوگرم محمدرضا قیاسی در دور اول مقابل باتماگنای انختوشین از مغولستان با نتیجه 9 بر 2 به پیروزی رسید وی در دور بعد آبه ادوارد اسد از آمریکا را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرد. قیاسی در دور بعد مقابل جاشوا موردین از آلمان با نتیجه 12 بر صفر پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد، وی در این مرحله سعداله آگایف از آذربایجان را با نتیجه 6 بر یک از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. قیاسی در دیدار فینال با نتیجه 9 بر 6 مقابل دمیتری الکانوف از کشور روسیه شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.
 
در وزن 110 کیلوگرم  امیرحسین زارع در دور اول مقابل کیانگ لی از چین با نتیجه 11 بر صفر به برتری دست یافت وی در دور سوم استویان یوردانوف از بلغارستان را با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. زارع در این مرحله مقابل اسلام اصلان گریویچ از آذربایجان با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال دانیل کرکولیت از آمریکا را با نتیجه 7 بر 4 شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

نتایج کامل ۵ وزن دوم:
در وزن 45 کیلوگرم رحمان عموزاد خلیلی در دور نخست با نتیجه 12 بر صفر  توماس فیشر از سوئیس را شکست داد وی در دور بعد مقابل جیگور سارانتویا از مغولستان با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله ۹ بر یک احمد یوکسل از ترکیه را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.خلیلی در دیدار پایانی به مصاف رافائل هاروتونیان از ارمنستان رفت و ۵ بر صفر پیروز شد و به مدال ارزشمند طلای جهان رسید.

در وزن 51 کیلوگرم  سید عرفان جعفریان پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل اسرائیل بایتازایف از روسیه با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید وی در دور سوم مقابل اشرف کریم زادا از آذربایجان با نتیجه 10 بر صفر پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. جعفریان در این مرحله در یک کشتی نزدیک با نتیجه 2 بر 2 مغلوب ماتئو راموس از کشور آمریکا شد و به دیدار رده بندی رفت و در رده بندی نیز ده بر صفر حریف یونانی را شکست داد و برنز گرفت.
در وزن 60 کیلوگرم علی اکبر فضلی در دور اول با علی بیگ علی بیگوف از بحرین را با نتیجه 9 بر یک شکست داد وی در دور دوم مقابل حمزه آلاجا از ترکیه با نتیجه 10 بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این حریف ترک در دیدار فینال، فضلی به گروه بازنده ها رفت. وی ابتدا در این گروه لاسای مختارولی از قزاقستان را با نتیجه 8 بر یک مغلوب کرد و در کشتی بعد نیز مقابل مونخ اوچیر از مغولستان با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار به مصاف شامیل مامدوف از روسیه رفت و با نتیجه ۱۷ بر ۸ پیروز شد و مدال برنز گرفت.

 در وزن 71 کیلوگرم محمد نخودی در دور نخست در دور دوم مقابل شینوسوکه سوواما از ژاپن با نتیجه 5 بر 3 مغلوب شد و با توجه به شکست کشتی گیر ژاپنی، نخودی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 92 کیلوگرم علیرضا عبداللهی در دور اول یونس غفوراف از قزاقستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد. وی در دور دوم نیز با نتیجه 2 بر صفر از سد آلبرت جیمز فراری از آمریکا گذشت و در دور سوم مقابل مونو داهیا از هند با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این مرحله نیز با نتیجه 5 بر صفر یوهانس مایر از آلمان را از پیش رو برداشت و فینالیست شد.عبداللهی در دیدار نهایی نیز  مقابل عمر آگتاس از ترکیه با نتیجه ۱۳ بر ۲ به برتری رسید و سومین و آخرین مدال طلای ایران در این رقابت ها را بر گردن آویخت تا تیم ایران مقتدرانه با ۳ طلا، یک نقره و ۳ برنز پس از ۲۲ سال بر سکوی نخست جهان قرار گیرد.
سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران بر عهده غلامرضا محمدی است.

*رده بندی تیمی:

مقام اول: ایران با ۱۵۲ امتیاز 
مقام دوم: آمریکا با ۱۳۲ امتیاز
مقام سوم: روسیه با ۱۱۶ امتیاز

دیدگاه تان را بنویسید