تندگویان خبر داد؛

مدیران جوان جایگزین مدیران سالخورده شوند

معاون ساماندهی امور جوانان، وزیر ورزش و جوانان با بیان این‌که اکنون دولت جوانان را باور می کند، تاکید کرد: معتقدم مدیران جوان جایگزین مدیران سالخورده شوند، چرا که اگر این جوانان نبودند اکنون کشور را به آمریکایی‌ها تحویل داده بودیم. زمان جنگ جوانان بودند که وارد عرصه شده و فرماندهی جنگ را بر عهده گرفتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمد مهدی تندگویان در اولین گردهمایی سمن های گردشگری سراسر کشور، با بیان این‌که امروز آغاز اولین کارگاه توانمندسازی سازمان های مردم نهاد در آذربایجان شرقی رقم خورد، اظهار کرد: افتخار می کنیم که این رویداد بزرگ برای نخستین بار در شهر اولین ها، تبریز، شکل گرفته است، تاکنون تعداد تشکل های مردم نهاد جوانان به دو هزار تشکل رسیده است که تا پایان دولت تدبیر و امید تعهد داریم این را به ۶۰۰۰ تشکل مردم نهاد در کشور برسانیم.

وی با اشاره به این‌که در حوزه ی گردشگری از ۳۱ استان، ۱۲۰ تشکل در این گردهمایی شرکت کردند، افزود: نیروهای جوان کشور در این تشکل‌ها با استفاده از ظرفیت‌های بومی و مردمی، گردشگری و بوم گردی را گسترش می دهند و این تشکل ها به عنوان دولت یار بعد از توانمند سازی، در اختیار سازمان میراث فرهنگی  و نهادهای کشور قرار می گیرند تا بوم گردی ایرانی را در سراسر کشور انجام دهند.

معاون ساماندهی امور جوانان، وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر این‌که گردشگری یکی از صنایع فوق العاده خوب دنیا است و ارز آوری برای کشورها و امکان پیام رسانی هرکشور به هر نقاط جهان را فراهم می‌کند، گفت: جوانان بهترین پایگاه برای انجام بوم گردی و گردشگری در کشور هستند چرا که جوانان دسترسی خوبی به علوم جدید و ارتباطات در حوزه گردشگری دارند.

وی یادآور شد: ما مفتخریم جوانانی داریم که بر مبنای عرق محلی و بومی این فعالیت ها را آغاز کرده‌اند و با ایجاد شبکه‌های تخصصی در حوزه جوانان، امیدوارم بتوانیم به بهترین نحو از آن‌ها استفاده کرده و تشکلها را توانمند کنیم.

تندگویان با بیان این‌که با توجه به تبریز ۲۰۱۸، شبکه تخصصی بوم گردی می تواند بهترین هدیه برای شهر تبریز شود، گفت: درحال حاضر اکثر توریست‌ها برای گردشگری به جای ارتباط با شبکه های تخصصی و صنعتی، سعی در ارتباط با شبکه های بومی و محلی دارند به طوری که اکنون موضوع بوم گردی و محلی در حوزه‌های گردشگری رایج شده است و بر همین اساس تشکل‌های ما در کارگاه ها، موضوعات مختلفی را در حوزه گردشگری آموزش می‌بینند.

معاون ساماندهی امور جوانان، وزارت ورزش و جوانان با بیان این‌که در برخی استانها تشکل‌های ما ورود کرده و مدل گردشگری را تغییر داده‌اند، افزود: ورود جوانان در این حوزه‌ها بهترین اتفاق و حائز اهمیت است، چرا که درک آن‌ها از روابط و جایگاه‌ها بیشتر از هر پایگاه دیگری می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی این همایش را ایجاد ساختار شکنی در سایر همایش ها عنوان کرد و گفت: معتقدم  در حوزه جوانان نباید همایش بی دستاوردی داشته باشیم چرا که صرفا سخنرانی در همایش ها دردی از جوانان و کشور درمان نمی کند، بر همین اساس تمامی موضوعاتی که در همایش ها تعریف شده باید دستاوردی به همراه داشته باشند.

تندگویان با بیان این‌که بنده نماینده دولت در امور جوانان نیستم، بلکه نماینده جوانان در دولت هستم، گفت: بنده همواره سعی می کنم مطالبات حوزه جوانان را در دولت زنده کنم.

 معاون ساماندهی امور جوانان، وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر این‌که رونق تشکل‌ها جزو بهترین راهکارها برای مقابله با مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان است، اضافه کرد: طی هشت ماه گذشته در بازدید از ۱۴ استان از استاندار و تمامی نهادهای استان ها درخواست کردم تا به تشکل های مردم نهاد جوانان اعتماد کنند، تشکل‌های ما از امتیازات خوبی از جمله معافیت مالیات، بیمه و دسترسی به تمام علوم برخوردارند.

وی اضافه کرد: از استاندار آذربایجان شرقی نیز درخواست می کنم که به تشکل های مردم نهاد جوانان استان در برون سپاری تمامی کارها اعتماد کند چرا که امیدوارم با برگزاری چنین گردهمایی ها، می‌توانیم از ساماندهی اساسی در حوزه اشتغال جوانان بهره مند شویم.

وی با بیان این‌که مدیران ما باید به این جوانان پرشور، اعتماد کنند، افزود: معتقدم موضوع مشاوران جوان را کنار گذاشته و از مشاوران کهنسال در کنار مدیران جوان استفاده کنیم، اگر این اتفاق تحقق نیابد بی شک با بحران مدیریتی در کشور مواجه خواهیم بود.

تندگویان تاکید کرد: نیروی جوان می تواند ریسک کرده و اعتماد همه را به خود جلب و با فساد مبارزه کند.

وی با اعلام آمادگی تمامی شبکه‌های بوم گردی و مردمی در تبریز ۲۰۱۸، افزود: تمامی شبکه‌های بوم گردی و مردمی را در اختیار این استان قرار می دهیم تا جهت رونق تبریز ۲۰۱۸ از ظرفیت‌های نیروی جوان استفاده شود و حتی حاضریم با استان تفاهم نامه‌ای در این خصوص امضاء کنیم، بنده قول می دهم که تشکل‌های ما بهتر از دولت به استان کمک کنند چرا که باور و امید دارند.

دیدگاه تان را بنویسید