گزارش جی پلاس از اتفاقی تاریخی برای فوتبال ایران؛

نخستین آسیایی ها در اروپا آقای گل می شوند؟/ نتیجه مهم نیست؛ فقط گل بزنید!

دو لژیونر ایرانی شاغل در لیگ های هلند و یونان در حالی در هفته پایانی لیگ های این دو کشور به میدان می روند که نتیجه دیدار تیم هایشان تغییری در جایگاهشان در جدول نداشته و آن ها تنها برای آقای گلی به میدان می روند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ هفته پایانی لیگ های هلند و یونان می تواند روز مهم و کلیدی برای فوتبال ایران و حتی آسیا باشد. چرا مهم؟ چون علیرضا جهانبخش و کریم انصاری فرد در آخرین دیدارهای تیمشان، در شرایطی به میدان می روند که شانس اصلی آقای گلی به حساب می آیند. و چرا مهم برای فوتبال آسیا؟ چون تا به امروز هیچ بازیکن آسیایی نتوانسته در لیگ های اروپا به آقای گلی دست پیدا کند و حالا دو ایرانی به طور همزمان در آستانه رسیدن به این افتخار هستند!

  • امروز نتیجه اهمیتی ندارد

آلکمار و المپیاکوس امروز اهمیت چندانی برای نتیجه قائل نیستند. هر دو تیم جایگاه سومی شان در جدول لیگ های هلند و یونان قطعی شده و دیگر نه می توانند به دومی برسند و نه امکان سقوط شان به رده چهارم وجود دارد. به همین دلیل هم شاید بازیکنان دیگر این تیم هم تمام تلاششان را بکنند تا هم تیمی شان بتواند به عنوان آقای گلی و کفش طلا دست پیدا کند.

  • بال راستی گلزن تر از مهاجم نوک

در حالی صحبت از آقای گلی علیرضا جهانبخش می کنیم که نباید فراموش کنیم او نه یک مهاجم هدف بلکه یک بال یا وینگر راست است. او با این حال بیشتر از تمام مهاجمان لیگ هلند موفق به گلزنی شده. جهانبخش در سی و سه هفته گذشته لیگ هلند، 18 گل به ثمر رسانده و البته 12 پاس گل هم داده. این یعنی آماری فوق العاده برای بال راست آلکمار که حالا هم شانس اصلی آقای گلی است.

علیرضا جهانبخش

علیرضا تا پیش از بازی های امروز، با 18 گل در صدر جدول گلزنان لیگ هلند قرار دارد و جدی ترین رقیبانش ورن یانسن از دن هاگ و هروینگ لوزانو از پی اس وی آیندهوون هستند که با 17 گل بعد از جهانبخش در رده دوم جدول گلزنان لیگ هلند قرار دارند. یانسن نروژی باید مقابل رودا که در رده شانزدهم جدول قرار دارد بازی کند و لوزانو نیز همراه با پی اس وی آیندهوون باید سد دفاعی خرونینخن را بشکند. تیمی که رده دوازدهم جدول را در اختیار دارد.

جهانبخش و آلمار اما در این هفته باید در ورزشگاه آماکس مقابل زوله قرار بگیرند و تنها هدفشان می تواند همین آقای گل کردن علیرضا جهانبخش باشد!  زوله تیم هشتم جدول است و در بهترین حالت می تواند جای هیرنفین و یاران قوچان نژاد را در رده هفتم بگیرد.

  • شانس کریم کمرنگ شد

شرایط کریم انصاری فرد در یونان قدری متفاوت است. او که تا پیش از دیدارهای این هفته، با شرایط برابر 17 گلی با پریوویچ در صدر جدول گلزنان قرار داشت، پس از آخرین دیدار پائوک در لیگ یونان که دیشب برگزار شد، دو گل از این مهاجم صرب عقب افتاده و حالا برای آقای گلی نیازمند زدن سه گل در بازی امشب است. پریووچ حالا 19 گله است و کریم انصاری فرد 17 گله. نفرات سوم و چهارم هم چهار گل با کریم فاصله دارند و عملا امکان این را ندارند که به آمار گل های او برسند.

کریم انصاری فرد

المپیاکوس امشب و از ساعت 20:30 دقیقه به وقت تهران به مصاف جیانینا می رود. نتیجه برای تیم سوم جدول لیگ یونان اهمیت چندانی ندارد اما کریم انصاری فرد در تلاش است تا بتواند به عنوان آقای گلی دست پیدا کند.

انصاری فرد تا هفته ها آقای گل لیگ یونان بود اما مهاجم پائوک به سرعت به تعداد گل هایش اضافه کرد و حالا هم که در هفته پایانی کریم را پشت سر گذاشته و شانس اول آقای گلی است.

  • اتفاق بزرگ در آستانه جام جهانی

به گزارش جی پلاس؛ هر کدام از این دو نفر که آقای گل شوند، اتفاق بسیار بزرگ و روحیه بخشی برای تیم ایران به حساب می آید. آن هم در آستانه رویداد بزرگ جام جهانی که این بمب خبری روحیه بخش می تواند کمک بزرگی به این بازیکنان و تیم ایران کند.

آقای گل شدن نخستین آسیایی در لیگ های اروپایی اتفاق بسیار بزرگ و خبرسازی است که می تواند برد خبری زیادی برای ایران داشته باشد و ملی پوشان ایران را از لحاظ روحی و اعتماد به نفس تقویت کند.

کاوه رضایی هم با گلزنی هایش در شارلوا یکی از بخت های آقای گلی بود که البته بازی نکردن هایش در هفته های گذشته او را از این هدف دور کرد و نگذاشت کاوه در اولین سال حضورش در اروپا به این عنوان مهم و بزرگ دست پیدا کند.  

 

دیدگاه تان را بنویسید