پایان هفدهمین دوره لیگ برتر؛

ورزشگاه آزادی به رنگ قرمز/ نایب قهرمانی ذوب آهن با سرمربی استقلالی/ شفر و شاگردانش سوم شدند+ جدول

تیم فوتبال استقلال با تک گل مامه تیام مقابل سپاهان به پیروزی رسید و عنوان سوم لیگ برتر هفدهم را از آن خود کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هفته سی ام لیگ برتر هفدهم با قهرمانی پرسپولیس، نایب قهرمانی تیم فوتبال ذوب آهن و کسب عنوان سومی استقلال به پایان رسید.

پرسپولیس 3 - سپیدرود رشت صفر

در آخرین دیدار هفته پایانی لیگ برتر دو تیم پرسپولیس و سپیدرود رشت از ساعت ۱۹:۱۵ در ورزشگاه آزادی برابر هم قرار گرفتند که این دیدار در پایان با حساب سه بر صفر به سود شاگردان برانکو خاتمه پیدا کند تا جشن قهرمانی قرمزها شیرین‌تر شود.

گل‌های پرسپولیس را در این دیدار انصاری(۳۱)، کعبی(گل‌به خودی) و کامیابی‌نیا(۸۳) برای قرمزها گلزنی کردند.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده، سیدجلال حسینی، فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی‌نیا، حسین ماهینی، محمد انصاری، وحید امیری، سیامک نعمتی و گادوین منشا

ترکیب پدیده: ایمان صادقی، توحید غلامی، هادی میرجوان، محمد نزهتی، حسین کعبی، حسین ابراهیمی، میثم تهی دست، محمدرضا مهدوی، میلاد قربان زاده، علیرضا نورمحمدی و محمد غلامی

نیمه نخست/ پرسپولیس یک - سپیدرود رشت صفر

دقیقه ۴: حرکت بازیکنان پرسپولیس از سمت چپ توپ را به سیدجلال حسینی رساند که شوت پشت محوطه و زمینی مدافع پرسپولیس از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۵: سیامک نعمتی در پشت محوطه جریمه صاحب شد که شوت پرقدرت این بازیکن از فاصله‌ای ۲۵ متری به تیر دروزاه اصابت کرد و به بیرون رفت.

دقیقه ۲۹: ضدحمله بازیکنان پرسپولیس با عبور منشا از مدافع سپیدرود همراه شد و این بازیکن احمدزاده را صاحب توپ کرد. هافبک سرخ‌ها نیز پس از عبور از یک مدافع ضربه بی‌دقتی را روانه دروزاه کرد که توپ از کنار دروازه به بیرون کرد.

دقیقه ۳۱: ضربه آزاد به سود پرسپولیس اعلام شد. وحید امیری روی یک کار تمرین شده و  از بین پاهای ماهینی توپ را برای انصاری کاشت که شوت محکم مدافع پرسپولیس گل اول سرخ‌ها را در این بازی به نام وی ثبت کرد.

دقیقه ۳۷: سانتر وحید امیری با برخورد به شانه منشا به صورت خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۹: حرکت نعمتی باعث شد تا او از دو بازیکن عبور کند و ضربه نهایی او با خودخواهی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۰: فرشاد احمدزاده با پاسی قطری امیری را صاحب توپ کرد که سانتر این بازیکن با ضربه سر منشا از بالای دروازه به بیرون رفت.

نیمه دوم/ پرسپولیس 3 - سپیدرود رشت صفر

دقیقه ۴۶: احمد نورالهی به جای نعمتی واد زمین شد.

دقیقه ۴۸: کرنر نورالهی با ضربه سر خلیل‌زاده به منشا رسید و این بازیکن نیز با ضربه سر، توپ را در دهانه دروازه مقابل احمدزاده قرار داد و ضربه این بازیکن پس از دفع توپ صادقی به کعبی برخورد کرد و توپ درون دروزاه قرار گرفت تا گل دوم پرسپولیسی‌ها به ثمر برسد.

دقیقه ۶۳: پاس احمدزاده، محرمی را از سمت راست راه انداخت سانتر رو به بیرون این بازیکن با ضربه نمایشی نورالهی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۶: باز هم کارهای ترکیبی احمدزاده و محرمی از سمت راست، با سانتر مدافع راست پرسپولیس به روی دروازه همراه شد که پرش و ضربه سر زیبای شجاع خلیل‌زاده از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۸: محسن مسلمان جای وحید امیری را در پرسپولیس گرفت.

دقیقه ۷۱: محرمی جای خود را به بشار رسن داد.

دقیقه ۷۷: یک و دوی رسن و احمدزاده با ضربه آرام هافبک عراقی پرسپولیس در اختیار صادقی قرار گرفت.

دقیقه ۸۳: کرنر محسن مسلمان به زیبایی به روی دروازه ارسال شد که ضربه سر کامیابی‌نیا برای بار سوم دروزاه سپیدرود را باز کرد.

پرسپولیس با این پیروزی ۶۴ امتیازی شد و سپیدرود نیز با ۳۰ امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفت.

جدول بهترین گلزنان و پاسورهای لیگ هفدهم به شرح زیر است:

جدول بهترین گلزنان:
1- علی علیپور از پرسپولیس با 19 گل
2- مرتضی تبریزی از ذوب‌آهن با 13 گل
3- لوسیانو پریرا از صنعت نفت آبادان با 12 گل
4- محمد قاضی از پدیده و ساسان انصاری از سپاهان با 11 گل
5- مهدی ترابی از سایپا با 10 گل
6- کی‌روش استنلی با 9 گل
7- رضا خالقی‌فر از گسترش فولاد و عیسی آل‌کثیر از نفت تهران با 8 گل

جدول بهترین پاسورها:
1- محسن مسلمان از پرسپولیس با 10 پاس گل
2- وحید امیری از پرسپولیس با 7 پاس گل
3- علی‌ قلی‌زاده از سایپا با 7 پاس گل
4- فرشید اسماعیلی از استقلال، معین عباسیان از پدیده، محمد ربیع‌عطایا از ذوب‌آهن و مهدی ترابی از سایپا هر کدام با 5 پاس گل

 استقلال یک - سپاهان صفر

در آخرین هفته لیگ برتر فوتبال ایران، تیم سپاهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان از ساعت ۱۷ میزبان استقلال تهران بود. این بازی در پایان با پیروزی یک گله استقلال به پایان رسید.

تک گل استقلال را تیام در دقیقه 11 به ثمر رساند.

استقلال با این پیروزی ۵۴ امتیازی شد و در رده سوم ماند.

ترکیب استقلال: مهدی رحمتی، آرمین سهرابیان، پژمان منتظری، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، وریا غفوری، امید نورافکن(علی قربانی)، مامه تیام، سرور جپاروف، خسرو حیدری و فرشید اسماعیلی(میلاد زکی‌پور)

ترکیب سپاهان: ابراهیم عالمه، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، محمد علی احمدی، حامد بحیرایی(رضا دهقان)، حسین پاپی، ابوالحسن جعفری، علی کریمی، مهرداد محمدی(رضا میرزایی)، مهدی شریفی(ادون حسنی) و ساسان انصاری

نیمه اول/ استقلال یک - سپاهان صفر

گل دقیقه ۱۱:  پاس در عمق وریا غفوری تیام را در محوطه جریمه سپاهان صاحب توپ کرد و تیام با یک شوت سر ضرب این موقعیت را به گل تبدیل کرد.

دقیقه ۲۸: ضربه کاشته جپاروف از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه۳۲: حرکت بازیکنان سپاهان توسط مهدی شریفی توپ به علی کریمی رسید و شوت پشت محوطه این بازیکن با برخورد به مدافع استقلال به کرنر رفت.

دقیقه ۳۶: ارسال خطرناک تیام از سمت راست محوطه جریمه سپاهان با شیرجه فرشید اسماعیلی همراه شد ولی او نتوانست به توپ ضربه بزند.

دقیقه۳۸: ارسال مهرداد محمدی به داخل محوطه جریمه در موقعیتی حساس از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

نیمه دوم/ استقلال یک - سپاهان صفر

دقیقه۵۸: کرنر ارسالی بازیکن سپاهان با ضربه سر یزدانی همراه شد اما رحمتی توپ را مهار کرد.

دقیقه۸۸: شوت جباروف از پشت محوطه جریمه را واکنش دروازبان سپاهان، ابراهیم عالمه همراه شد.

ذوب‌آهن یک - نفت تهران صفر

تیم های فوتبال نفت تهران و ذوب‌آهن از ساعت ۱۷ امروز (جمعه) در آخرین هفته لیگ برتر با قضاوت علی صفایی در ورزشگاه تختی تهران به مصاف هم رفتند و در پایان ذوب‌آهن با نتیجه یک بر صفر پیروز شد.

ذوب‌آهن که از ابتدای بازی مالک توپ و میدان بود در دقیقه ۳۸ به گل رسید. کی‌روش استنلی روی پاس بختیار رحمانی و در حالی که با دروازه‌بان نفت تک‌به‌تک شده بود، توپ را به گوشه دروازه فرستاد.

در ادامه شاگردان قلعه‌نویی فشار بی‌امانی روی دروازه نفت آوردند اما امیرحسین بیات با درخشش در قفس توری نفت، مانع گلزنی اصفهانی‌ها شد.

به این ترتیب ذوب‌آهن با برتری یک گله مقابل نفت ۵۵ امتیازی شد و با کسب نایب قهرمانی لیگ، به عنوان دومین سهمیه ایران به لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.
نفت تهران نیز که سقوطش به لیگ یک قطعی شده بود، با ۲۴ امتیاز به کارش در لیگ هفدهم پایان داد و در رده پانزدهم قرار گرفت.

 پارس جنوبی یک - مشکی پوشان صفر

هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران با انجام ۶ دیدار آغاز شد. در یکی از این بازی‌ها تیم پارس جنوبی موفق شد با نتیجه یک بر صفر از سد تیم سقوط کرده مشکی پوشان عبور کند تا با ۴۷ امتیاز در رده پنجم جدول قرار بگیرد.

تراکتورسازی یک - فولاد خوزستان صفر

در دیگر بازی هم‌زمان این هفته تیم‌های فولاد خوزستان و تراکتورسازی تبریز در اهواز مقابل هم صف‌آرایی کردند. این بازی که از حساسیت خاصی برخوردار نبود با تک گل احسان پهلوان با نتیجه یک بر صفر به سود تراکتورسازی به پایان رسید. تراکتورسازی با این نتیجه ۳۲ امتیازی شد و در رده یازدهم جدول قرار گرفت. فولاد نیز با ۴۵ امتیاز در رده هفتم جدول جای دارد.

گسترش فولاد صفر- پدیده صفر

همچنین دیگر تیم تبریزی یعنی گسترش فولاد تبریز در ورزشگاه بنیان دیزل از مهمان خود پدیده مشهد پذیرایی کرد. این مسابقه با تساوی صفر بر صفر خاتمه یافت. گسترش فولاد با ۳۷ امتیاز در رده نهم و پدیده با ۳۳ امتیاز در رده دهم جدول قرار دارند.

صنعت نفت آبادان 3 - استقلال خوزستان 3

 در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال تیم صنعت نفت آبادان در ورزشگاه تختی آبادان میزبان استقلال خوزستان بود. این بازی در پایان با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید.

گل‌های این بازی را حامد پاکدل (۲ گل) و لوسیانو پریرا برای صنعت نفت و میثم دورقی (پنالتی)، عقیل کعبی و سلمان بحرانی برای استقلال خوزستان به ثمر رساندند.

با این نتیجه صنعت نفت آبادان ۴۰ امتیازی شد و در رده هشتم جدول ایستاد. همچنین استقلال خوزستان با ۳۱ امتیاز در رده سیزدهم کار خود را در فصل ۹۷-۹۶ به پایان رساند. 

آخرین جدول رده بندی لیگ برتر هفدهم

59

دیدگاه تان را بنویسید