گزارش جی پلاس/ وقتی منتقدان به "اپرای ایتالیایی" تشبیه می شوند!

منظور کی روش از Three Tenors کدام مربیان لیگ برتر هستند؟

کارلوس کی روش بدون نام بردن از مخالفانش برای آماده سازی بازیکنان تیم ملی، با نیش و کنایه به عذرخواهی از آن ها و بازیکنان پرداخته و یک بار دیگر از یک اصطلاح جدید در فرهنگ فوتبالی ایران رونمایی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ کارلوس کی روش در مطلبی که در صفحه شخصی خود منتشر کرده بود، به بازی شب گذشته رئال مادرید و یوونتوس اشاره کرد و با نیش و کنایه، فوتبالیست های ایرانی را در سطحی برابر با بازیکنان حاضر در زمین دانست و به عذرخوای از هواداران فوتبال ایران پرداخت! اینکه به اشتباه سطح بازیکنان ایران را زیر سوال برده است!

عذرخواهی کنایه آمیز کی روش بعد از مخالفت مربیان لیگ برتری از جمله برنکو با ادعای او مبنی بر ناآماده بودن بازیکنان شاغل در فوتبال باشگاهی ایران برای حضور در جام جهانی و اینکه آنها نمی توانند در سطح رقابت با ستاره های اسپانیا و پرتغال باشند همراه بود. سرمربی تیم ملی معتقد است بازیکنان ایرانی لیگ برتر از نظر بدنی بسیار عقب تر از رقبا هستند و لازم است با یک تصمیم ویژه آنها را چهل روز زودتر از زمان مقرر برگزاری اردوی تیم ملی پیش از جام جهانی، در اختیار بگیرد و با آنها کار کند.

او در بخشی از عذرخواهی کنایه آمیز خود، کلمات انگلیسی “Three Tenors” را به کار برد و گفت به خصوص از آنها عذرخواهی می کند.

“Three Tenors” یعنی چه؟

این عبارت بیشتر به یک گروه نوازنده "اپرای ایتالیایی" سه نفره معروف در دنیای موسیقی اطلاق می شود؛ که به نظر می رسد منظور کی روش سه شخص یا سه مربی هستند که به واسطه انتقادهای تند و تیزشان علیه برنامه آماده سازی پیشنهادی تیم ملی، مورد خطاب او قرار گرفته اند.

منظور کی روش از “Three Tenors” کدام مربیان هستند؟!

به طور مشخص کی روش به سه نفری اشاره کرده که در روزهای گذشت نظرات او درباره آماده نبودن بازیکنان لیگ برتری را زیر سوال بردند و مدعی شدند که بازیکنان لیگ برتری آماده تر از لژیونرها هستند.

مهمترین مخالفان برنامه پیشنهادی تیم ملی طی روزهای گذشته چند مربی لیگ برتری هستند که در صدر آنها برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم پرسپولیس قرار دارد که در بیان انتقاداتش حتی کیفیت فنی برخی لژیونرها از جمله سردار آزمون و کریم انصاری فرد در بازی با الجزایر را زیرسوال برد. برانکو با جملاتی که به "طعنه های سرخ" معروف شد، مدعی بود که کی روش ملی پوشان را زودتر می خواهد برای انجام تمرین پرش!

اما بعد از برانکو هومن افاضلی جدیدترین مخالف کی روش است که داستان درگیری لفظی او و همسرش با کی روش ریشه در گذشته دارد اما در روزهای گذشته بارها افاضلی و دستیاران کی روش از خجالت هم در آمدند.

نفر سوم این گروه هم می تواند امیر قلعه نویی باشد که از کی روش خواسته بود تبعیضی بین بازیکنان لیگ برتری و لژیونرها نگذارد و از او خواسته بود به جای مقایسه کردن آنها با هم، برنامه ارائه کند.

البته علی کریمی که چندی پیش کی روش و مسائل پیرامون فعالیتش در ایران را به باد تندترین نقدها گرفت و اکنون هم جزء مربیان لیگ برتری محسوب می شود هم می تواند در زمره این گروه قرار گیرد.

کی روش بدون نام آوردن از این سه نفر، آن ها را به گروه موسیقی سه نفره Three Tenors که اتفاقا در آثارشان هارمونی و هماهنگی خاصی وجود دارد، تشبیه کرده که گویی به صورت همزمان ساز مخالفت با برنامه های تیم ملی را کوک کرده اند.

دیدگاه تان را بنویسید