در گفت و گو با جی پلاس؛

فرشید اسماعیلی: الریانی‌ها نمی دانستند چه کسی مهاجم است/ کادر فنی خیال همه را راحت کرد

هافبک هجومی استقلال می گوید بازی با الهلال برای این تیم تشریفاتی نیست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ استقلال در پنجمین دیدارش در لیگ قهرمانان آسیا توانست الریان قطر را با دو گل شکست دهد و صعودش به مرحله یک هشتم نهایی آسیا را مسجل کند.

شاگردان وینفرد شفر در این بازی برتر از حریف خود بودند و مزد بازی بهتر خود را با دو گل در نیمه نخست و دوم گرفتند. این در حالی بود که شفر برای نخستین بار بدون حضور مهاجم به میدان رفت و در غیبت تیام، به انصاری و قربانی هم از ابتدای بازی، میدان نداد.

گل زودهنگام استقلالی‌ها موجب آسودگی خاطر کادرفنی و بازیکنان شد و در ادامه هم توانستند با حمایت هواداران روان‌تر بازی کنند و صعودشان را زودتر از پایان دور گروهی قطعی کنند.

در این دیدار فرشید اسماعیلی، مهاجم کاذب استقلالی‌ها بود که توانست پاس گل هم بدهد. او که در طول حضور شفر در ایران، در پست پشت مهاجم بازی کرده بود، در این دیدار از پس ماموریت جدیدش هم برآمد و بعد از بازی با چهار پاس گل به صدر جدول برترین پاسورهای لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

او معتقد است آنالیز دقیق و تمرینات مناسب برای بازی با الریان موجب برتری دو گله تیمش شده است. اسماعیلی تاکید کرد که بازی ششم با الهلال برای استقلال کم اهمیت نیست و توجهی به جدول ندارند.

شفر خیال همه را راحت کرد

فرشید اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس؛ درباره پیروزی و صعود استقلال در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا می گوید: با ارائه یک بازی دقیق و حساب شده توانستیم الریان را شکست دهیم. قبل از بازی نگرانی‌هایی درباره ترکیب تیم وجود داشت اما کادرفنی و بازیکنان با این بازی خیال همه را راحت کردند.

هافبک هجومی استقلال درباره بازی در پست مهاجم و دادن یک پاس گل نیز خاطرنشان کرد: پیش از بازی کادرفنی در این باره با من صحبت کرد و وظایفم را دانستم. خدا را شکر توانستم به خوبی در پستم بازی کنم و زمینه ساز گل نخست بودم. نکته جالب درباره بازی با الریان این بود که بازیکنان این تیم در طول نیمه نخست نمی دانستند چه کسی مهاجم تیم‌مان است.

برای صدرنشینی باید الهلال را ببریم یا مساوی کنیم

او با بیان اینکه صعود این تیم به دور مسابقات عیدی خوبی برای هواداران بود، افزود: قبل از بازی با الریان توانستیم نفت را در لیگ برتر ببریم و به روند خوبمان در لیگ ادامه دهیم اما صعو از گروه شیرینی خاصی داشت و برای بازیکنان هم خوب بود چرا که ما از گروه مرگ صعود کردیم و از این بابت خیالمان راحت است ولی برای صدرنشینی باید الهلال را هم ببریم یا برابر این تیم یک مساوی بگیریم.

اسماعیلی در ادامه درباره ناکامی الهلال برای صعود به دور بعد مسابقات و اینکه دو تیم یک بازی تشریفاتی برگزار خواهند کرد می گوید: این بازی شاید برای الهلال مهم نباشد اما در صدرنشینی ما تاثیر دارد. به احتمال زیاد الدوحیل در گروه مقابل صدرنشین می شود و اگر ما دوم شویم، باید در زمین حریف تیم نخست گروه دیگر بازی کنیم. در آن صورت وضعیت سختی برای ما ایجاد خواهد شد؛ بنابراین باید هر گونه احتمال دوم شدن در گروه را از بین ببریم و باید الهلال را شکست دهیم.

مهم نیست مهاجم باشم یا هافبک

هافبک استقلال در واکنش به اینکه دوست دارد در ادامه فصل هم در پست مهاجم بازی کند به جی پلاس گفت: مهم نیست در کدام پست باشم. برای من حضور در ترکیب و کمک به موفقیت استقلال مهم است. هر کجا که کادرفنی صلاح بداند بازی می کنم.

دیدگاه تان را بنویسید