هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا؛

جدال سرخابی ها با حریفان آسیایی در روز سیزده بدر

تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا روز دوشنبه میهمان تیم نسف قارشی و استقلال در روز سیزده فروردین میزبان تیم الریان است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، استقلال که با شفر نتایج قابل قبولی گرفته در لیگ قهرمانان آسیا شرایطش بسیار مناسب است. آبی پوشان ایرانی در گروه مرگ آسیا صدرنشین هستند و روز سیزده بدر هم به مصاف تیم الریان قطر می روند. بازی های استقلال در آسیا تمام فوتبالدوستان ایرانی را به وجد آورد. شاگردان شفر اکنون باید در آخرین روز تعطیلات نوروزی به پیروزی برسند تا مقتدرانه به مرحله یک هشتم صعود کنند. الریان تیم خطرناکی است. بازیکنانی مثل سباستین سوریا، تاباتا و... دارد. هرچند این بازیکنان گرانقیمت خارجی در مسابقه رفت مقابل تکنیک ناب فوتبالیست های ایرانی و تدابیر تاکتیکی شفر تسلیم شدند اما استقلال فردا بازی راحتی در پیش ندارد.

هواداران استقلال می توانند یار دوازدهم این تیم در چنین مسابقه دشواری باشند. حضور در دیگ جوشان ورزشگاه آزادی و دیدن یکصد هزار هوادار آبی پوش می تواند روی بازیکنان الریان تاثیرگذار باشد و حمایت و تشویق یکپارچه آنها یک امتیاز ویژه برای استقلال خواهد بود البته هواداران استقلال باید مراقب رفتار خود باشند و از پرتاب هرگونه مواد محترقه به میدان و پرتاب نور لیزر به چشمان بازیکنان حریف خودداری کنند زیرا خطر محرومیت استقلال از بازی های خانگی در آسیا همچنان وجود دارد. 

استقلال با پیروزی مقابل الریان قدرت نمایی خواهد کرد و حتی ممکن است بازی آخرش مقابل الهلال تبدیل به یک بازی تشریفاتی شود. تنها مساله وضعیت تیام مهاجم ششدانگ استقلال است اگر او در خط حمله قرار بگیرد، قطعا الریان کارش سخت تر خواهد شد اما هنوز وضعیت مصدومیتش به طور کامل مشخص نیست. بازی رفت با نتیجه مساوی 2 بر 2 در قطر به پایان رسید.

برنامه مسابقات  گروه D

استقلال - الریان ساعت 20

العین - الهلال ساعت 20

جدول  گروه D

1- استقلال 6 امتیاز

2- الریان 6 امتیاز

3- العین 4 امتیاز

4- الهلال 2 امتیاز

پرسپولیس - نسف قارشی

پرسپولیس سال جدید را با شکست خانگی مقابل سایپا شروع کرد. البته در این مسابقه سرخپوشان بازیکنان ملی پوش را در اختیار نداشتند و اکنون باید در لیگ قهرمانان آسیا در کشور ازبکستان به مصاف تیم نسف قارشی ازبکستان برود.  پرسپولیس برای اینکه صعودش حتمی شود باید در این دیدار به پیروزی برسد البته مساوی در این بازی  هم می تواند شاگردان برانکو را به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا برساند  به دلیل اینکه تفاضل گل سرخپوشان بسیار خوب است. نکته مهم اینکه پرسپولیس برعکس لیگ برتر که در دو هفته آخرش شکست خورده در لیگ قهرمانان آسیا در دو دیدار رفت و برگشت الوصل امارات را برده و 9 امتیازی شده است.

پرسپولیس برای این مسابقه شجاع خلیل زاده را به دلیل دو اخطاره بودن و محرومیت در اختیار ندارد اما سایر ملی پوشان پرسپولیس اماده و سرحال هستند. این بازی برای نسف قارشی حکم مرگ و زندگی را دارد و اگر بازنده شود، از گردونه رقابت ها کنار می رود. در بازی رفت پرسپولیس در ورزشگاه آزادی 3 بر صفر پیروز شد. در آن مسابقه علیپور 2 گل و منشا گل های سرخپوشان را به ثمر رساندند.

پرسپولیس می تواند سیزده خود را در ازبکستان به خوبی به در کند.

برنامه مسابقات  گروه C

نسف قارشی - پرسپولیس ساعت 19

السد - الوصل ساعت 20:30

جدول  گروه C

1- السد 9 امتیاز

2- پرسپولیس 9 امتیاز

3- نسف قارشی 6 امتیاز

4- الوصل بدون امتیاز

 

دیدگاه تان را بنویسید