گفت و گوی جی پلاس؛

مدافعی که بعد از چهار سال به تیم ملی برگشت و گلزنی کرد/ خانزاده: تلاش می کنم لایق حضور در جام جهانی باشم

مدافع تیم ملی می گوید خوشحال است بعد از چند سال مجددا به تیم ملی برگشته و موفق به گلزنی شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار دوستانه خود در سال 96، در ورزشگاه تقریبا خالی از تماشاگر به مصاف سیرالئون رفت و با برتری مطلق برابر این تیم به پیروزی 4 بر صفر دست یافت.

شاگردان کی روش در برابر تیم دست و پا بسته سیرالئون به آتش نزدند و با یک بازی معمولی دروازه این تیم را بارها باز کردند که اشتباهات محرز بازیکنان این تیم آفریقایی نقش به سزایی در رقم خوردن این نتیجه داشت.

دو تیم در حالی به میدان رفتند که در روز بازی هم عده‌ای نگران برگزاری مسابقه بودند و تا چند ساعت قبل از مسابقه، در این باره از هم دیگر پرس و جو کردند اما بازی به هر شکل ممکن برگزار شد و حدودا 4 هزار هوادار از آن دیدن کردند.

مهم ترین نکته بازی، اشتباهات فاحش بازیکنان سیرالئون بود که از انجام ساده ترین حرکات فوتبالی در بعضی از صحنه ها عاجز بودند و موجب خوردن چند گل هم شد.

بعد از اشتباهات بازیکنان این تیم، وقتی بازیکنی از سیرالئون توپی را به درستی کنترل و یا دفع می کرد با واکنش تماشاگران همراه می‌شد که توانستند به درستی عکس العمل نشان دهند.

مدافع ملی پوش پدیده مشهد که بعد از چهار سال به تیم ملی بازگشته، یکی از چهره های این بازی بود و مزد گلزنی و بازی خوب خود را با حضور در فهرست نهایی تیم ملی برای بازی با تونس و الجزایر گرفت.

محمدرضا خانزاده که در جام جهانی 2014 و جام ملت های آسیا 2015 همراه تیم ملی بود، این روزها بار دیگر به تیم ملی دعوت شده و اعتماد کی روش را جلب کرده است.

محمدرضا خانزاده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ پیرامون مسائل مختلفی صحبت کرد.

جی پلاس: در روزی که تیم ملی سیرالئون را با چهار گل شکست داد، گل نخست تیم ملی را زدی. بازی چطور بود؟

خانزاده: به نظرم بازی تمرینی خوبی بود. برخلاف انتقادات، آن ها از نظر بدنی در شرایط خوبی قرار داشتند و بازیکنان بعد از چند روز تمرین، توانستند یک دیدار تدارکاتی و تمرینی را برابر این تیم انجام دهند. البته این بازی برای مرور تمرینات تاکتیکی بود و توانستیم برنامه های خودمان را اجرا کنیم. خیلی خوشحالم برای تیم ملی گل زدم. در این بازی باید برنامه های کادرفنی را اجرا می کردیم که این اتفاق افتاد و من هم روی یک ارسال گل نخست را زدم.

جی پلاس: انتقادات زیادی به بازی با سیرالئون وجود داشت. کیفیت فنی این تیم در حد انتظار بود؟

خانزاده: ما می خواستیم با یک تیم آفریقایی بازی کنیم. پیش از این هم قرار بود با لیبی دیدار کنیم که این اتفاق رخ نداد و در مدت زمان کوتاهی به مصاف سیرالئون رفتیم. مهم این بود که یک بازی تدارکاتی پیش از ترک تهران انجام دادیم و بازیکنان خودشان را نشان دادند.

جی پلاس: تو جزء نخستین بازیکنانی هستی که در دوران حضور کی روش در ایران به تیم ملی دعوت شدی و به جام جهانی و جام ملت های آسیا هم رفتی اما در ادامه از تیم ملی دور شدی و الان بعد از نزدیک به چهار سال دوباره به تیم ملی آمدی!

خانزاده: شاید کمتر کسی فکر می کرد من بتوانم به تیم ملی دعوت شوم اما کادرفنی تیم ملی نشان داد همه بازیکنان را بر اساس عملکرد فنی دعوت می کند و همه حاضران در تیم ملی لیاقت این موضوع را دارند و به چیز دیگری جزء عملکرد فنی فکر نمی کنند. خوشحالم در تیم ملی حضور دارم و سعی می کنم با حفظ شرایط ایده آل بهترین عملکرد را در مسابقات داشته باشم.

جی پلاس: فکر می کنی در جام جهانی هم حضور داشته باشی؟

خانزاده: همانطور که گفتم باید شرایط ایده آلم را حفظ کنم و هر روز بیش از روز گذشته تمرین کنم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم. مطمئنا اگر لیاقت حضور در جام جهانی را داشته باشم، با تیم ملی به جام جهانی می روم. همه چیز به خود بازیکنان بستگی دارد.

دیدگاه تان را بنویسید