گزارش جی پلاس/ کدام تیم ها و والیبالیست ها بیشترین قهرمانی را دارند؟

سلاطین قهرمانی والیبال در ایران/ کاپیتان ناکامِ معروف!

در میان بازیکنان حاضر در لیگ والیبال، محمد موسوی با یازده قهرمانی رکورد دار است و شهرام محمودی هم هشتمین قهرمانی را به دست آورده. در این میان سعید معروف در تمام این سال ها تنها سه بار مزه قهرمانی را چشیده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ لیگ والیبال ایران سی و یک امین دوره خودش را به پایان برد. دوره ای که تیم سرمایه برای سومین بار پیاپی قهرمانی را از آن خود کرد تا دومین تیم تاریخ والیبال ایران پس از پیکان باشد که سه بار پشت سر هم قهرمان شده. در این گزارش می خواهیم برویم سراغ قهرمانی ها و به بیشترین تعداد قهرمانی ها در لیگ والیبال برسیم.

  • سرمایه؛ دومین هت تریک تاریخ در قهرمانی

تیم های زیادی در تاریخ لیگ والیبال دو قهرمانی پشت سر هم بدست آوردند. از تاج تهران در سال های 55 و 56 گرفته تا بنیاد شهید در اواخر دهه شصت و فجر سپاه و صنام و در نهایت کاله، تیم هایی بودند که به دو قهرمانی پیاپی در لیگ والیبال رسیدند.

پر افتخار ترین تیم هم که همه می دانند پیکان بوده آن هم با دوازده قهرمانی! توالی قهرمانی پیکانی ها در برهه زمانی ثبت شده که در یک دوره از سال 75 تا 78 چهار قهرمانی بدست آوردند و در برهه بعدی به فاصله 6 سال، از سال 84 تا 89 شش بار روی سکوی قهرمانی ایستادند. آن ها دو قهرمانی هم در سال های 81 و 93 نیز کسب کردند.

بانک سرمایه اما دومین تیم در تاریخ والیبال ایران است که توانسته سه قهرمانی پشت سر هم داشته باشد. پیکان دو بار بیش از سه قهرمانی بدست آورده اما حالا سرمایه به دومین تیم تاریخ لیگ این رشته تبدیل شده که موفق به هت تریک در قهرمانی شده است.

سرمایه که از سال 94 وارد لیگ شد، در همان سال اول قهرمانی را از پیکان گرفت و در دو فصل بعدی هم روی سکوی قهرمانی ایستاد. سومین قهرمانی آن ها همین چند روز پیش با غلبه بر خاتم اردکان بدست آمد و این موفق بزرگ را به این تیم پر ستاره داد.

  • سلاطین قهرمانی!

به گزارش جی پلاس، از بحث تیم ها که فاصله بگیریم، می رسیم به تعداد قهرمانی های بازیکنان در لیگ برتر. آماری که یک اتفاق جالب در آن وجود دارد و آن آمار بالای دو بازیکن سرشناس والیبال ایران در قهرمانی است. قهرمانی هایی که هم می تواند از هوش بالای این دو بازیکن در انتخاب تیم حکایت کند و هم از تاثیر خود آن ها روی موفقیت تیم ها.

محمد موسوی

محمد موسوی: خیلی نیاز به بیوگرافی و دادن اطلاعات اضافه ندارد. پس می رویم سراغ اصل قضیه و به صراحت می گوییم که او را می توانیم سلطان بی رقیب قهرمانی در والیبال ایران بنامیم. موسوی که در اوج نوجوانی و اوایل دهه هشتاد به لیگ برتر والیبال آمده، در سال 85 به پیکان پیوست و قهرمانی هایش را با این تیم مدعی آغاز کرد. او از آن سال تا امروز پنج بار تیمش را عوض کرده اما به جزء فصل 90، هیچ گاه از سکوی قهرمانی پایین نیامده!

موسوی از سال 85 تا 89 با پیکان قهرمان لیگ برتر شد. او در آن سال شاید بدترین اشتباه تاریخش را انجام داد و به گیتی پسند رفت. تیمی که البته برای قهرمانی بسته شده بود و روی کاغذ شانس اول قهرمانی بود اما اتفاق های عجیب و غریبی افتاد که این تیم به عنوانی بهتر از پنجمی نرسد و در پایان فصل هم به انحلال برسد.

موسوی پس از گیتی پسند دیگر اشتباه نکرد و پس از آن به هر تیمی رفت، قهرمان شد. او سال بعد به کاله ای رفت که در فصل 90 قهرمان شده بود و در دومین قهرمانی این تیم شریک شد. سپس سال بعد با لشکری از ملی پوشان راهی متین ورامین شد و در سالن 12 هزار نفری آزادی با پیروزی برابر تیم سابقش یعنی کاله، جشن قهرمانی گرفت. موسوی در سال 93 یک بار دیگر به پیکان بازگشت و به ششمین قهرمانی اش با گر افتخارترین تیم ایران دست پیدا کرد. او سال 94 مثل تعداد قابل توجهی از ملی پوشان به بانک سرمایه پیوست و حالا هم می بینیم که سومین قهرمانی اش را با این تیم تجربه کرده است.

این قهرمانی ها را که جمع بزنیم، می رسیم به عدد یازده! موسوی امسال یازدهمین قهرمانی خود در والیبال ایران را بدست آورده که در نوع خودش رکورد قابل توجهی به حساب می آید و می توان او را پر افتخارترین والیبالیست لیگ ایران نامید.

شهرام محمودی: با فاصله قابل توجهی از محمد موسوی، شهرام محمودی قرار دارد. بازیکنی که او هم از 87 و 88، دو قهرمانی را با پیکان تجربه کرد. 90 و 91 با کاله روی سکوی قهرمانی ایستاد و در سال 92 هم با پیراهن متین مدال طلا را به گردن آویخت.

شهرام محمودی

محمودی در این میان در فصل 93 به شهرداری ارومیه رفت اما در فینال به پیکان باخت و قهرمانی را از دست داد. با این حال او هم از سال 94 در بانک سرمایه حضور دارد و سه قهرمانی دیگر به کارنامه اش اضافه کرده که تعداد قهرمانی هایش را به عدد 8 می رساند.

  • کاپیتان ناکام!

به گزارش جی پلاس، بدون شک سعید معروف شناخته شده ترین والیبالیست ایران در دنیا و یکی از بهترین پاسورهای دنیای والیبال است. با این حال معروف شانس خوبی در لیگ برتر ایران نداشته و ندارد! شاید هم تیم هایش را آنطور که باید و شاید انتخاب نمی کند و شاید هم اصلا به دنبال قهرمانی نیست.

سعید معروف اولین قهرمانی اش را خیلی زود در والیبال دشت کرد و در سال 83 با صنام روی سکوی قهرمانی ایستاد. با این حال هفت سال گذشت تا او بتواند به دومین قهرمانی اش با کاله برسد و پس از آن در سال 92 با متین این عنوان را تجربه کرد. او در تمام دوران بازی گری اش تنها 3 قهرمانی در لیگ برتر دارد که برای بازیکنی با اسم و رسم او قطعا تعداد کمی است.

137915_985

 

معروف با این حال مدالی دارد که در تاریخ والیبال ایران بی سابقه است. او به همراه زنیت کازان روسیه قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده که با ارزشترین مدالی است که یک والیبالیست ایرانی در رده باشگاهی آن را به گردن آویخته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید