گزارش کامل جی پلاس از حواشی بازی استقلال و العین؛

آبی ها رکورددار تماشاگر در فصل ۲۰۱۸ آسیا شدند

دیدار استقلال و العین از سری رقابت های هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

 به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ بیش از هفتاد هزار استقلالی دیدار این تیم برابر العین را تماشا کردند.

استقلالی ها که از نتایج اخیر تیمشان راضی هستند، حضور پر شوری در ورزشگاه آزادی دارند و تنها دو هزار صندلی از سکوهای ورزشگاه خالی است. 

هواداران استقلالی ابتدا تشویق مکزیکی و سپس تشویق ایسلندی را مرور کردند. سپس نوبت به اجرای طرح موزیکی که شبیه به چشمان لاک پشت های نینجا است رسید. 

بعد از این برنامه ها هواداران استقلال پرچم های آبی رنگ خود را به اهتزاز در آوردند.

با وجود باقی ماندن حدود دو هزار صندلی در ورزشگاه، چیزی حدود 10، 20 هزار نفر در بیرون از ورزشگاه حضور دارند و هنوز بیش از یک ساعت تا شروع بازی باقی مانده است.

 در فاصله یک ساعت تا شروع دیدار استقلال و العین، موسقی در ورزشگاه آزادی اجرا شد که به استقبال شدید هواداران همراه بود و همزمان با دست زدن، چراغ موبایل ها هم روشن شد و جلوه زیبایی را به سکوها بخشید.

این اتفاق در حالی بود که مربیان العین برای چیدن موانع روی زمین به منظور گرم کردن بازیکنان وارد زمین چمن شده بودند و از صحنه روشن شدن چراغ موبایل ها را  فیلم برداری کردند و سلفی انداختند. 

ورزشگاه آزادی در فاصله 50 دقیقه تا شروع بازی تکمیل شد و چندین هزار هوادار بیرون از درب های ورزشگاه ماندند.

با توجه به هشدارهایی که استقلال و فدراسیون برای عدم استفاده از مواد غیر مجاز در طول بازی داده بودند، هنوز اتفاق ناگواری رخ نداده و همه چیز در نهایت نظم و انضباط اجرا می شود. 

همچنین هواداران استقلال در خلال تشوق پیشکسوتان متوفی تیمشان، برای پرسپولیس هم از شعار روحت شاد استفاده کردند به این ترتیب برای حریف خود کری بخوانند. 

مهدی رحمتی نخستین بازیکن استقلال بود که وارد زمین شد و با تشویق هواداران تیمش مواجه شد. این در حالی است که سید حسین حسینی دروازه بان شماره یک استقلال برای این دیدار است.

بازیکنان استقلال و العین از حدود 20 دقیقه تا شروع بازی وارد زمین شدند که در این لحظه هواداران استقلال به صورت یک صدا شروع به جیغ کشیدن کردند که با واکنش بازیکنان هر دو تیم همراه بود. سپس بازیکنان این تیم همراه با سوت و دست زدن، هوادران تیمشان را تشویق کردند که العینی ها با نگاه متعجب خود سکوها را نگاه می کردند. 

این نوع تشویق استقلالی ها یادآور دیدار رفت دو تیم در سال گذشته است که استقلال با یک گل پیروز بازی شد.

بعد از گذشت دقایقی از بازی، هواداران با پایکوبی روی سکوها، ورزشگاه را به لرزه انداختند که ورزشگاه شکل مهیبی به خود گرفت. 

موج مکزیکی هواداران استقلال جزو ثابت تشویق های پیش از بازی با العین بود که به دفعات اجرا شد.

گوینده ورزشگاه آزادی به سبک گوینده ورزشگاه های اروپا اسامی بازیکنان استقلال را صدا زد که هواداران استقلال با شور زیادی بازیکنان تیمشان را تشویق کردند.

در هنگام شروع این دیدار هواداران استقلال پرچم بزرگی را در کنار طرح موزایکی خود به نمایش در آوردند.

علی رغم اینکه گفته شده بود حدود 70 هزار بلیت برای بازی فروخته می شود، تعداد هواداران حاضر در ورزشگاه بیش از این تعداد است و هواداران استقلال از پله ها و راه روهای ورزشگاه به صورت ایستاده در انتظار شروع بازی هستند. 

چمن ورزشگاه آزادی نیز دقایقی پیش از شروع بازی آبیاری شد تا رطوبت لازم برای چرخش توپ وجود داشته باشد. 

همزمان با شورع بازی، استقلالی ها با سوت و جیغ و دست زدن تیمشان را حمایت کردند که با بازی خوب استقلال در دقایق اولیه بازی همراه بود.

بازی خشن و درگیر شونده بازیکنان العین در شروع بازی، با اعتراض بازیکنان استقلال از حمله مامه تیام همراه بود اما داور مسابقه هر دو طرف را دعوت به آرامش کرد. 

اشتباه امید ابراهیمی و در ادامه اشتباه پژمان منتظری مقابل محوطه جریمه استقلال می توانست منجر به یک موقعیت خطرناک برای العین شود که نورافکن به موقع توپ ربایی کرد. 

بازیکنان العین که تحت تاثیر فشار هواداران و بازیکنان استقلال قرار گرفتند در هنگام شروع مجددها بدون عجله بازی را شروع می کنند و یا دروازه بان این تیم تا زمانی که بازیکنی از استقلال جلو نیامده، توپ را به جریان نمی اندازد. 

سرمربی کروات العین برخلاف بازی های گذشته از جمله بازی رفت پارسال، لحظه ای کنار زمین دور نمی شود و مرتبا سعی در راهنمایی بازیکنانش دارد. 

یاد و خاطره مرحوم منصور پورحیدری نیز در این بازی زنده نگه داشته شد. 

همچنین فرهاد مجیدی پیشکسوت استقلال نیز در دقیقه 25 بازی وارد ورزشگاه آزادی شد. بعد از ورود او هواداران استقلال بیخیال بازی شدند و شورع تشویق اسطوره محبوب تیمشان کردند.

بعد از حضور چند تن از دستیاران مامیچ در محوطه فنی این تیم، داور چینی به کادرفنی این تیم تذکر داد که فقط یک نفر در کنار زمین بایستد.

بازیکنان العین بعد از هر برخوردی، به داور بازی اعتراض می کنند که می تواند در ادامه باز روی سوت های این داور چینی تاثیر بگذارد. حتی مامیچ هم به نشانه اعتراض از محوطه فنی خود خارج می شود. 

بعد از اعلام خطای پنالتی از سوی داور چینی مسابقه بر روی فرشید اسماعیلی، مامه تیام توپ را برای زدن پنالتی برداشت که ابراهیمی مانع از این کار شد و همین موضوع دلخوری تیام را به دنبال داشت. در ادامه ابراهیمی که از دلخوری تیام خبر دار شد، توپ را به او داد تا این مهاجم سنگالی پنالتی را بزند.

با گلزنی استقلال و علی رغم هشدارهایی که باشگاه استقلال و فدراسیون فوتبال داده بود، در ضلع شرقی و عربی طبقه دوم ورزشگاه آزادی مواد دودزای آبی رنگ روشن و به سرعت خاموش شد.

بعد از اتمام بازی، چند تان کمک مربیان العین داور مسابقه را احاطه کردند که با ورود ناظر بازی این قائله ختم شد.

خسرو حیدری پیش از شروع سوت نیمه دوم دیدار استقلال و العین به جای وریا غفوری وارد زمین شد.

بعد از خطای احمید خلیل روی پای روزبه چشمی، این بار نوبت به اعتراض شدید وینفرد شفر رسید تا داور را مجاب به دادن کارت زرد به مهاجم العین کند. 

پیش از گلزنی استقلال، خالد عیسی دروازه بان العین از هر فرصتی برای گرفتن زمان بازی و فروکش کردن حملات استقلال استفاده می کرد. بعد از گل نخست استقلال، العینی ها تلاش زیادی برای گلزنی داشتند که حسینی بعد از کنترل توپ، تا ثاینه هایی شروع به بازی نمی کرد مگر اینکه العینی ها او را تحت فشار قرار می دادند. این حرکت حسینی با تشویق هواداران استقلال همراه شد. 

 دومین تعویض استقلال در نیمه دوم هم به صورت اجباری بود و بعد از مصدومیت تیام، علی قربانی به جای او وارد زمین شد. 

هواداران استقلال که در نیمه نخست شور و شوق زیادی داشتند، با شروع نیمه دوم بیشتر بازی را تماشا می کنند.

روی حمله همه جانبه استقلالی ها هواداران حدود یک دقیقه به صورت ایستاده بازی را تماشا می کردند که در نهایت فرصت بسیار خوب استقلال از دست رفت.

بعد از ناتوانی العینی ها در گشودن دروازه استقلال، بازیکنان این تیم پاسکاری هماهنگی که داشتند، تا حدود دو دقیقه توپ را به گردش در آوردند و در نهایت شیوتانی، بازیکن ژاپنی العین دروازه سید حسین حسینی را گشود. 

عبدالرحمان که در یک صحنه توسط فرشید باقری دریبل خورده بود، چند دقیقه بعد با یک حرکت تکنیکی توپ را از میان پاهای هافبک استقلال عبور داد تا دریبلی را که خورده بود، جبران کند.

با گلزنی العین هواداران استقلال هم بعد از مدت ها شروع به تشویق تیمشان کردند تا استقلال روحیه لازم برای زدن گل دوم را به دست بیاورد. 

سرمربی کروات العین بعد از زدن گل دوم، مهاجم دیگری را به خط حمله تیمش اضافه کرد تا به بار تهاجمی این تیم اضافه شود و بتوانند گل پیروزی را در ورزشگاه آزادی بزنند. 

وقت کشی مجدد خالد عیسی بعد از زدن گل تساوی به مذاق هواداران خوش نیامد و شروع به فحاشی علیه العین و دروازه بان این تیم کردند. در اواخر بازی، وینفر شفر جای خود در کنار زمین را به بیژن طاهری داد تا او بازیکنان استقلال را هدایت کند. 

سرمربی کروات العین در تمام طول بازی، از کنار زمین تکان نخورد تا لحظه ای از هدایت بازیکنانش عافل نشود. 

ارسال داریوش شجاعیان و ضربه سر جابر انصاری می توانست منجر به گل دوم استقلال شود که به راحتی از دست رفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید