گزارش جی پلاس از استعداد نوظهور A LEAGUE استرالیا

حراص کانگوروها از علاقه کی روش به "دنیل ارزانی"!

هافبک نفوذی ایرانی الاصل تیم ملی زیر 23 ساله استرالیا و باشگاه ملبورن ویکتوری این کشور به زودی تصمیم خود برای انتخاب تیم ملی ایران یا استرالیا را می گیرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ کارلوس کی روش در تمام سال هایی که در تیم ملی ایران حضور داشته، علاقه خود به بازیکنان ایرانی دورگه شاغل در لیگ های خارجی را کتمان نکرده و برترین های آن ها را به تیم ملی ایران دعوت کرده که می توان به اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد و ... اشاره کرد.

در ماه های منتهی به جام جهانی 2018 روسیه، کادرفنی تیم ملی آخرین برداشت های خود از بازیکنان واجد شرایط را انجام می دهند و کی روش هم برای بالاتر بردن سطح بازیکنان شاغل در لیگ برتر ایران، دست به برگزاری اردوی یک روزه بعد از هر هفته می کنند.

در این مدت اخیر کی روش هیچ بازیکن جدیدی را هم به تیم ملی دعوت نکرده و فقط 30 ، 40 بازیکن در ماتریس او جای دارند که به طور مرتب هم به تیم ملی دعوت می شوند. با این حال هنوز از دید کی روش اگر بازیکنی از بازیکنان حاضر در ماتریس او بهتر باشد، می تواند به تیم ملی دعوت شود که گفته می شود یکی از این بازیکنان دنیل ارزانی، هافبک خلاق ایرانی – استرالیایی است که تنها 19 سال سن دارد.

دنیل ارزانی

بازیکن ایرانی الاصل شاغل در استرالیا، این روزها به سوژه اصلی تیم های ملی ایران و استرالیا تبدیل شده  چرا که او در صورت بازی برای هر کدام از دو کشور، شانس بازی برای کشور بعدی را از دست می دهد.

بعد از درخش ارزانی در A LEAGUE استرالیا، مربی ملبورن ویکتوری او را یکی از استعدادهای حال حاضر فوتبال این کشور دانست که شانس بازی در اروپا را هم دارد او تا جایی پیش رفت که به بازیکن جوان ماه استرالیا هم تبدیل شد و حالا رسانه های استرالیایی خبر از علاقه کی روش به او دادند و این زنگ خطری برای تیم ملی این کشور است.

ارزانی در تمام تیم های ملی رده های پایه استرالیا بازی کرده و ساخته و پرداخته این کشور است اما استرالیایی ها نمی خواهند او را از دست بدهند.

ارزانی هم در گفت و گو با خبرنگاران این کشور عنوان کرده که انتخاب یک تیم ملی از بین ایران و استرالیا بسیار دشوار است اما نمی خواهد فرصت بازی در جام جهانی 2018 روسیه را از دست بدهد چرا که این موضوع رویای او است.

فعلا برت فن مارویک، مربی هلندی کانگوروها موضعی درباره ارزانی نداشته که همین موضوع موجب نگرانی مارک بوسنیچ، دروازه بان سابق تیم ملی استرالیا و عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال این کشور شده است. او می گوید باید از ارزانی برای بازی در تیم ملی استرالیا تعهد گرفته شد.

دنیل ارزانی

اهمیت این موضوع برای ارزانی و تیم ملی دو کشور از این جهت است که اگر ارزانی در یک بازی رسمی حتی برای دقایقی برای به میدان برود، نمی تواند برای کشور دیگری بازی کند؛ مشکلی که دامن گیر حدادی، مهاجم مراکشی الاصلی شد که چند ماه قبل برای اسپانیا بازی کرد اما هیچ گاه توانست در این تیم جای ثابتی داشته باشد و زمانی که فدراسیون مراکش قصد داشت از او در جام جهانی استفاده کند، فیفا با این موضوع مخالفت کرد. دلبوسکه سرمربی سابق اسپانیا از به بازی گرفتن حدادی حتی به مدت چند دقیقه هم ابراز پشیمانی کرده بود.

عملکرد بسیار خوب ارزانی در A LEAGUE

ارزانی در فصل جاری نخستین بازی های خود را در بالاترین سطح فوتبال استرالیا برای ملبورن ویکتوی انجام داد. ارزانی در هشت دیدار از فصل جاری به میدان رفته که در پنج بازی از ابتدا در ترکیب حضور داشته و هیچ گاه به صورت کامل به میدان نرفته است.

هافبک تهاجمی و ایرانی الاصل ملبورن ویکتوری، در این فصل 175 پاس داده که 76.6 درصد پاس های او سالم بوده است. او در این هشت بازی، سه بار موفق به دادن پاس گل هم شده که توانایی او را در ارسال پاس های کلیدی نشان می دهد.

ارزانی در همین تعداد مسابقات 10 بار اقدام به شوتزنی کرد که 50 درصد شوت هایش در چارچوب قرار گرفته و یک بار هم از روی نقطه پنالتی برای ملبورن ویکتوری گلزنی کرده است. ارزانی با قد 171 سانتی متر و وزرن 73 کیلوگرمی از فیزیک مناسب باری بازی در پست هافبک نفوذی برخوردار است.

او به همراه ملبورن در جایگاه پنجم لیگ 10 تیمی استرالیا قرار دارد و برای رسیدن به صدر جدول مسابقات 20 امتیاز کمتر از تیم نخست یعنی سیدنی دارد.

دنیل ارزانی

به گزارش جی پلاس؛ ارزانی در این فصل اگر چه آمار فنی نسبتا خوبی با توجه به سن و سالش دارد اما ملی پوشان کنونی ایران که حدود 4 ماه دیگر باید سنگین ترین رقابت ها را در جام جهانی داشته باشند و سالهاست زیرنظر کارلوس کی روش و در کنار سایر بازیکنان تمرین می کنند به نظر، پکیج نهایی کی روش برای روسیه را تشکیل داده اند و از این حیث این بازیکن شاید شانس زیادی برای رسیدن به ترکیب اصلی تیم ملی را نداشته باشد. در عین حال او برای اتخاذ تصمیم نهایی خود برای بازی در تیم ملی ایران یا استرالیا اعلام کرده که برای این موضوع نیاز به هم فکری با پدرش دارد چرا که او اصالتا ایرانی است اما در استرالیا بزرگ شده و در این کشور پرورش یافته است.

دیدگاه تان را بنویسید