گزارش جی پلاس؛

حاشیه نگاری برای پردیسی به نام "ملت"!

خبرنگاران در پردیس ملت همچنان با مشکلاتی مواجه هستند که از ابتدا نگران برطرف نشدن آنها بودند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر جی پلاس؛ امسال پردیس ملت به عنوان محل نمایش فیلم های جشنواره برای خبرنگاران انتخاب شد. پس از آنکه گروهی از اهالی رسانه چند روز مانده به آغاز جشنواره نسبت به انتخاب این مکان به جای برج میلاد که در سالهای گذشته خبرنگاران در آنجا مسقر بودند، اعتراض کردند، دبیر سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر قول داد مشکلاتی مانند اینترنت و پارکینگ با آغاز جشنواره مرتفع شوند.

اما امروز که چهارمین روز برگزاری جشنواره در پردیس ملت است، هنوز اینترنت در محل برگزاری نشست ها بسیار ضعیف است و به گروهی از خبرنگاران اجازه ورود به پارکینگ داده نمی شود.

نمایندگان رسانه ها برای استفاده از پارکینگ دو نوع کارت قرمز و سبز دارند که دارندگان کارت سبز باید از پارکینگ بیمارستان نزدیک پردیس استفاده کنند؛ اما این نکته روی کارت نوشته نشده، به همین دلیل وقتی از آن پارکینگ می گذرند و می فهمند که اجازه ورود به پارکینگ پردیس با گنجایش بسیار محدود را ندارند، باید مسیر آمده در ترافیک اتوبان آیت الله هاشمی رفسنجانی را بازگردند و دوباره در صف ماشین هایی بمانند که در انتظار ورود به پردیس ملت هستند.

البته مشکلات دیگری هم در این میان پیش آمده مانند اینکه خبرنگاران دارای کارت قرمز هم با درهای بسته پارکینگ پردیس مواجه شده اند و حتی در مواردی، ماشین های پارک شده در زیر پل روبروی این مجموعه و جایی که تابلوی ممنوعیت توقف ندارد، جریمه شده اند!

در داخل پردیس ملت نیز سیستم صوتی سالن محل نشست ها همچنان نقص فنی دارد و در هر نشست اعتراض هایی نسبت به این موضوع از طرف فیلمبرداران و خبرنگاران مطرح می شود. ضمن انکه تعداد خبرنگاران و عکاسان متناسب با فضا و صندلی های سالن نشست ها نیست و به دلیل ازدحام، گبرلو - مجری نشست ها - بارها از حاضران می خواهد ساکت باشند.

نکته دیگری که در نشست فیلم لاتاری بیشتر به چشم آمد، حضور مدیر پردیس ملت در محل نشست بود که صحبت های او با کارمندانش برای خبرنگارهایی که به زحمت صدای سخنران را می شنیدند، مزاحمت ایجاد می کرد.

نشست فیلم لاتاری بیشتر از دیگر جلسه ها طول کشید، همین موضوع سبب شد تا مسائلی در ورودی و خروجی های پردیس ملت ایجاد شود، چون نیروهای امنیتی رفته بودند و کارمندان پردیس به خبرنگارهایی که از مجموعه خارج می شدند اجازه ورود نمی دادند!

دیدگاه تان را بنویسید