در گفت و گو با جی پلاس؛

واکنش‌ مربیان کشتی به اقدام عجیب رسول خادم!/ اکبرفلاح: چرا در 6 سال گذشته به هیچ مربی بها داده نشد؟!/ منصور برزگر: بهتر از خادم برای مربیگری تیم ملی سراغ نداشتیم

رسول خادم با محول کردن اختیاراتش به جز مسائل مالی در فدراسیون کشتی به حمید بنی تمیم، وارد گود سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد شد تا بعد از یک دوره ناکامی، مجددا این تیم را مهیای حضور در مسابقات جهانی و المپیک کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ فرهاد بهارفر: بعد از موفقیت رسول خادم در انتخابات فدراسیون کشتی، اقدامات اساسی در این فدراسیون کلید خورد که در راس آن انتخاب رسول خادم به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بود.

بعد از ناکامی تیم ملی کشتی آزاد با محمد طلایی در رقابت های قهرمانی جهان، انتقادات نسبت به عملکرد تیم ملی افزایش یافت و حتی برخی از نامزدهای ریاست فدراسیون کشتی نسبت به این موضوع انتقاد کردند. با برگزاری نخستین جلسه شورای فنی کشتی آزاد، رسول خادم مجددا به سمت سابق خود بازگشت اما او حکم موقت داشت.

بعد از انتصاب رسول خادم به سرمربیگری تیم ملی، برخی از پیشکسوتان و اهالی کشتی نسبت به این اتفاق اعتراض و انتقاد کردند که خادم با وجود مشغله های شغلی مختلف در فدراسیون کشتی و فدراسیون جهانی، نمی‌تواند روی سرمربیگری تیم ملی تمرکز کند تا اینکه چند روز قبل، خادم تمامی وظایف خود به جز مسائل مالی را ( آن هم به خاطر پاسخگو بودن ریاست فدراسیون)، به نایب رئیس اول یعنی حمید بنی تمیم محول کرد و شورای فنی با عنایت به این موضوع و تمرکز خادم بر روی سرمربیگری تیم ملی، او را تا سال 2020 در سمتش ابقا کردند!

با این حال، هنوز هم عده ای تمصمیم خادم برای بازگشت به سرمربیگری را نادرست می‌دانند اما عضو شورای فنی کشتی آزاد، نظر دیگری دارد.

** اکبر فلاح: سرمربیگری تیم ملی در شأن رئیس فدراسیون و کشتی ایران نیست

اکبر فلاح، دارنده مدال نقره رقابت های جهانی 1995 آتلانتا در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس؛ با انتقاد از اقدام شورای فنی کشتی آزاد برای انتخاب رسول خادم، می گوید: برای رئیس فدراسیون کشتی خوب نیست که سرمربی تیم ملی هم باشد. او باید تلاش خود را برای ریاست اتحادیه جهانی بگذارد و مسائل فنی را به بقیه محول کند. او در حال حاضر عضو هیات رییسه اتحادیه جهانی هم هست و سرمربیگری او در شأن کشتی ایران نیست.

خادم چرا نگذاشت بنی تمیم رئیس فدراسیون شود؟

عضو سابق تیم ملی کشتی، درباره اقدام خادم برای محول کردن وظایفش به نایب رئیس این فدراسیون گفت: اگر خادم می‌خواست چنین اقدامی را انجام دهد، بنی تمیم رئیس فدراسیون می‌شد و خادم هم به امور فنی رسیدگی می‌کرد. در حال حاضر همه امور را خادم انجام می‌دهد و مدیریت فدراسیون و مباحث فنی هر کدام زمان زیادی را می‌طلبد. اینکه یک نفر به تنهایی بتواند از پس اداره رده های مختلف کشتی و کمیته ها برآید و سروسامان دهد و مدیریت کند بسیار سخت است و باید از همه زندگی و وقت خود به خاطر کشتی بزند و همه امور را یک تنه انجام دهد.

در دوران خادم به هیچ مربی بها داده نشد!

دارنده مدال نقره رقابت های جهانی 1995 آتلانتا آمریکا ادامه داد: در 6 سالی که رسول خادم سکاندار فدراسیون بوده، نتوانسته مربی بسازد و یا کسانی که با او کار می کنند نتوانستند اعتماد او را جلب کنند که سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان شوند و از سوی دیگر به مربیان بها داده نمی شود. همانطور که به فکر سازندگی در بخش کشتی گیران هستیم در بخش مربیان و داوران نیز این کار باید انجام شود.

 

** برزگر: زمان کم بود و بهتر از خادم برای سرمربیگری تیم ملی سراغ نداشتیم

اما منصور برزگر در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس نظر دیگری دارد و نسبت به این انتقادات پاسخ داد. او درباره انتخاب رسول خادم می‌گوید: اعضای شورای فنی با بررسی‌ گزینه‌های مختلف اقدام به انتخاب خادم کرد. پیش از انتخاب خادم با چند نفر صحبت کردیم و برنامه‌های آنها را هم گرفتیم و کاملا فرآیند انتخاب سرمربی طی شد. به دلیل زمان کوتاهی که در مسابقات جهانی باقی مانده، همه اعضای روی خادم نظر مثبت داشتند چرا که او نسبت به این تیم شناخت دارد.  در وضعیت فعلی ما بهتر از خادم کسی را سراغ نداشتیم.

 

خادم مخالف انتخاب قطعی خودش به عنوان سرمربی بود!

عضو شورای فنی کشتی آزاد فدراسیون با اشاره به مخالفت خادم برای انتخاب خودش به عنوان سرمربی قطعی این تیم خاطر نشان کرد: ما نمی‌توانستیم زمان را از دست بدهیم و تصمیم گرفتیم خادم را انتخاب کنیم. تیم ما باید به زودی آماده شود. بعد از مسابقات می‌توانیم یک بار دیگر درباره سرمربی تیم ملی جلسه بگذاریم. خادم با توجه به شناختش از تیم ملی می تواند بار سنگین این تیم را تحمل کند.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد درباره تصمیم خادم برای محول کردن وظایفش به حمید بنی تمیم می‌گوید: او الان زمان بیشتری برای هدایت تیم ملی خواهد داشت و فکرش درگیر مسائل مدیریتی نیست. او بیشتر از هر کسی به مسائل تیم ملی کشتی آزاد آگاه است.

شورای فنی فرمالیته نیست

برزگر درباره اینکه عده‌ای شورای فنی را فرمایشی می‌دانند و معتقدند خادم همه کاره کشتی است و اکنون هم قطعا برای سرمربی شدن تمام اختیاراتش را به بنی تمیم واگذار کرده، پاسخ لازم را نداد و تنها به جی پلاس گفت: متاسفانه برخی افرادی که امروز از سرمربی شدن خادم انتقاد می کنند و می گویند شورای فنی فرمایشی و قدرت تصمیم گیری ندارد، چطور عنوان می کنند ما حاضر نیستیم زیر نظر همین شورا کار کنیم؟

دیدگاه تان را بنویسید