بررسی جی پلاس/ برای داربی و لیگ قهرمانان آسیا آماده ایم؟!

مشکل بلیت فروشی سرخابی ها همچنان پابرجاست!/ مدیرعامل ورزشگاه آزادی: با این وضعیت با AFC چه کنیم؟

از زمان واگذاری بلیت فروشی به استقلال و پرسپولیس، هواداران و مسئولان ورزشگاه آزادی با مشکلات عدیدهای رو به رو شده اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ بلیت فروشی دیدارهای استقلال و پرسپولیس از چندین ماه قبل به این دو تیم واگذار شده تا درآمد بیشتری از محل بلیت فروشی بازی هایشان داشته باشند.

این اتفاق بعد از انتقاد رسانه‌ها از عملکرد شرکت برهان مبین، مجری بلیت فروشی مسابقات لیگ برتر که درسال های گذشته به صورت اینترنتی بلیت‌ها را به فروش رسانده بود، رقم خورد.

این شرکت به منظور فروش اینترنتی بلیت مسابقات لیگ برتر، با سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ایران قرارداد بست اما در عمل نتوانست به تعهدات خود عمل کند و بلیت فروشی اینترنتی به بدترین شکل ممکن انجام شد چرا که جای کسی روی سکوها مشخص نبود و و فقط برای خرید بلیت ثبت نام صورت می‌گرفت.

از طرفی قرارداد این شرکت و فدراسیون به این شکل بود که درآمد این شرکت هر سال تا چند درصد رشد داشت اما هیچ اقدام موثری برای سهولت بلیت فروشی انجام نمی‌دادند.

** مشکلات بلیت فروشی همچنان پابرجاست!

در نهایت با افزایش انتقادات، فدراسیون، سازمان لیگ و استقلال و پرسپولیس قرارداد را نادیده گرفتند و به دلایل مختلفی این شرکت را کنار گذاشتند تا سرخابی‌ها عهده دار بلیت فروشی شوند اما از سوی دیگر هواداران دو تیم هم دچار مشکل شدند! چرا که فروش اینترنتی بلیت ‌ها دچار مشکل شده و هنوز سامانه دیگری برای هوادران معرفی نشده است. هفته هاست که تماشاگران با حضور در ورزشگاه اقدام به خرید بلیت می کنند و این موضوع علاوه بر هواداران، مسئولان ورزشگاه را هم دچار مشکل کرده است.

شاید این مشکل در هفته های گذشته چندان مشهود نبود بخاطر اینکه هنوز بازی های بزرگی در ورزشگاه آزادی برگزار نشده اما تا چند هفته دیگر، داربی پایتخت فرا می‌رسد و فوتبالی‌ها مانند سال های گذشته شاهد هجوم هواداران برای خرید بلیت از نخستین ساعات روز و ایجاد بازار سیاه خواهند بود.

در همین رابطه حسن طباطبایی - مدیرعامل مجموعه ورزشی آزادی در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس با انتقاد از وضع موجود اظهار می کند: از زمانی که بلیت فروشی اینترنتی لغو شده، وضعیت به مراتب بدتر شده چرا که این کار به صورت کاغذی انجام می‌شود و هواداران باید با حضور در ورزشگاه بلیت بخرند که خودشان و ما را دچار مشکل می کنند.

او ادامه داد: از طرفی طی این فرآیند جایگاه هواداران مشخص نیست و هواداران در جاهایی که قبل تر جای هر کسی مشخص بود، الان هر کجا که بخواهند می‌نشینند و ما هم نمی توانیم به خاطر ناشناس بودن هویت آن ها، در شلوغی ها کسی را شناسایی کنیم. شرکتی پیمانکار قبل مشکلاتی داشت و الان هم درگیر مشکلات دیگری هستیم.

** برای داربی و لیگ قهرمانان آسیا چه کنیم؟

طباطبایی با اشاره به بازی های بزرگی که در آینده به میزبانی ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: تا چند وقت دیگر لیگ قهرمانان آسیا شروع می‌شود اما هنوز بلیت فروشی به صورت کاغذی است. این موضوع با انتقاد مسئولان AFC هم مواجه می شود. از طرفی تامین امنیت ورزشگاه ها هم به صورت سنتی انجام می‌شود و احتمال خطا در آن وجود دارد. باید اقدامات اساسی در این باره انجام شود.

مدیرعامل ورزشگاه آزادی درباره مشکلاتی که هواداران در مسابقات بزرگ با آن رو به رو می‌شوند به جی پلاس گفت: در مسابقه داربی که تا چند هفته دیگر انجام می‌شود، شاهد حضور هواداران از نخستین ساعات خواهیم بود. بلیت فروشی کاغذی مشکلاتی دارد که قبلا هم برای همه اثبات شده است. وقتی می توانیم برای یک سالن سینمای هزار نفری بلیت فروشی کنیم و جای همه هم مشخص باشد، می توان این رقم را به 70، 80 هزار نفر رساند و بلیت فروشی اینترنتی را به نحو احسن انجام داد.

** گیت های بی مصرف!

از مدت ها پیش مهدی تاج وعده هایی مبنی بر کنترل امنیت ورزشگاه ها به صورت الکترونیکی داده بود که هنوز اجرایی نشده است. مدیرعامل ورزشگاه آزادی در این باره می‌گوید: گیت‌های الکترونیکی که تاج وعده داده بود، برای برگزاری مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در ایران در سال 2009 خریداری شد اما به دلیل برگزار نشدن مسابقات، به بهره برداری نرسید. در حال حاضر باید این گیت ها را بررسی کنیم و ببینیم به کار ورزشگاه آزادی و مسابقات فوتبال می‌آید یا نه.

دیدگاه تان را بنویسید