گزارش جی پلاس؛

حرکت غیرمنتظره صالحی امیری برای یک تحول بزرگ!/ او در مسئولیتی که منع قانونی نداشت نماند

رضا صالحی امیری با وجود آنکه منعی برای حضور همزمان در معاونت شهرداری تهران و ریاست کمیته ملی المپیک نداشت، برای نشان دادن اهمیتی که برای ورزش قائل است، با تمام سمت هایش در شهرداری خداحافظی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش گروه ورزشی جی پلاس؛ پس از انتخابات کمیته ملی المپیک و انتخاب صالحی امیری به عنوان رئیس جدید این کمیته، یکی از بحث های اصلی حضور همزمان او در این پست و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران بود. از یک طرف برخی معتقد بودند ریاست کمیته شغل است و صالحی امیری پیش از انتخابات باید استعفا و یا حداقل تعهد آن در صورت انتخاب شدن را می داده اما از طرفی دیگر بحث اجرایی نبودن مسئولیت ریاست کمیته ملی المپیک و شغل نبودن آن هم مطرح بود. با این حال در نهایت نامه ای در جی پلاس منتشر شد که در آن کیومرث هاشمی از مجلس شورای اسلامی در این باره استعلام گرفته بود. استعلامی که تنها دبیرکلی را بنابر تعاریف قانونی، شغل مستمر و شامل قانون منع حضور دوشغله ها در مناصب دولتی می دانست.

 

با این حال طی روزهایی که از انتخابات کمیته گذشت، حرف و حدیث ها ادامه داشت تا اینکه منتقدان جدی هم تقریبا فهمیدند، با وجود مسئولیتی که صالحی امیری در شهرداری داشت، هیچ منع قانونی برای حضورش در کمیته المپیک وجود ندارد اما موضوع احتمال عدم گذاشتن توان و وقت صد در صدی برای ورزش و ریاست این کمیته را همچنان مطرح می کردند.

در نهایت اما خود سیدرضا صالحی امیری هم در آخرین مصاحبه اش اعلام کرد که آماده این استعفاست و آن را عملی کرد که طبق توافق صورت گرفته محمدعلی نجفی شهردار تهران آن را پذیرفت.

صالحی امیری اگرچه پیش از این مسئولیت دو وزارتخانه ورزش و ارشاد را بر عهده داشته اما استعفایش از قائم مقامی و معاونت شهرداری تهران کار بزرگی است که نشان می دهد با جدیت تمام برای ریاست کمیته ملی المپیک و ایجاد تحول در این عرصه آماده است.

او در شرایطی از سمت هایش در شهرداری استعفا کرد که هیچ منع قانونی برای ادامه آن ها نداشت اما برای همه مشخص کرد که جایگاهی تشریفاتی و منفعل در ورزش نخواهد داشت و چه بسا بیش از رئیس تمام وقت قبلی کمیته، در متن امور و تصمیم گیری ها حضور خواهد داشت.

در دوره گذشته کمیته ملی المپیک هم علی رغم ساختار موجود، کیومرث هاشمی (رئیس کمیته) در عمل همه کاره بود و شاهرخ شهنازی (دبیرکل و اصلی ترین مقام اجرایی) نفر دوم! حالا هم گویا صالحی امیری آمده تا تمام توانش را برای کمیته ملی المپیک بگذارد و به همین دلیل دور از انتظار نیست به زودی ببینیم با اختلاف بسیار، به مرد اول تصمیم گیری ها در کمیته ملی المپیک یا حتی در عرصه ورزش قهرمانی کشور تبدیل شود.

دیدگاه تان را بنویسید