امام خطاب به فرزند جهان پهلوان تختی:

پسرم سعی کن همیشه پهلوان باشی نه قهرمان

در دیداری که فرزند جهان پهلوان تختی در قم با امام داشت، ایشان خطاب به او می گوید: پسرم سعی کن همیشه پهلوان باشی نه قهرمان.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس، غلامرضا تختی در هفدهم دی ماه سال 46 در اتاقش در هتل آتلانتیک تهران به طور مشکوکی درگذشت. علت مرگ او در هاله ای از ابهام باقی ماند. زندگی او وقف مردم بود و در ورزش باستانی و کشتی پهلوانی دارای تبحر و مهارت بود. وی علاوه بر قهرمانی، از لحاظ منش و رفتار انسانی و سجایای اخلاقی پسندیده و جوانمردی و نوع دوستی شهره خاص و عام شده و به جهان پهلوان شهرت یافته بود. 

در تاریخ چهاردهم دی ماه سال 58 بانو شهلا توکلی، همسر مرحوم تختی و فرزندش بابک در قم به دیدار امام می روند که در صحیفه امام به این دیدار به شرح زیر اشاره شده است:

[روز جمعه بابک و خانم شهلا توکلى، همسر مرحوم تختى، به حضور امام شرفیاب شدند. هنگام ظهر بود و موقع ناهار. آنها ناهار را که نان و سیب زمینى بود به اتفاق امام صرف نمودند. بعد از ناهار بابک به امام مى‌ گوید: من تا به حال سه افتخار بزرگ دارم: 1- به حضور امام امت رسیده‌ ام. 2- فرزند جهان پهلوانى چون تختى هستم. 3- این انقلاب به رهبرى امام به پیروزى رسیده است. امام بعد از اینکه حرفهاى بابک تمام مى‌ شود، دستى به سر بابک مى‌ کشند و او را مى‌ بوسند و فقط دو سه کلمه‌ اى که دریایى از معانى را در برمى‌ گیرد به بابک گفتند. و این خود مى‌ تواند سرمشقى براى تمام ورزشکاران شود. امام فرمودند:].

 

 «پسرم، سعى کن همیشه پهلوان باشى نه قهرمان».

 

 

صحیفه امام؛ ج‌12، ص 29

 

                        

 

دیدگاه تان را بنویسید