جی پلاس/ بنابر تحقیقات جدید روانشناسان:

کم توجهی پدر باعث اضطراب اجتماعی کودکان می شود

محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا دریافتند که بی توجهی پدر نسبت به فرزند، باعث می شود فرزند اضطراب اجتماعی بیشتری در دوران بزرگسالی تجربه کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ نیوزویک نوشت: پیوند بین والدین و فرزند بسیار خاص و منحصر به فرد است. هنگامی که این رابطه خاص از سلامت برخوردار است، می تواند زندگی هر دو طرف را بهبود بخشد.  

طبق مطالعه جدید زمانی که این پیوند ناسالم باشد، همه چیز به سرعت تیره، تار و زشت می شود، خصوصا این امر در ارتباط بین پدران و فرزندان بارزتر است.

محققان روانشناسی دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا دریافتند که "رد والدین" (که بی توجهی والدین نسبت به کودک و یا بد سرپرستی تعبیر می شود) می تواند منجر به اضطراب اجتماعی در کودک شود. این مطالعه که در مجله Youth and Adolescence منتشر شده نشان می دهد که کودکانی که از طرف پدرشان رد می شوند و توجه لازم را دریافت نمی کنند، اضطراب اجتماعی بیشتری را در بزرگسالی تجربه می کنند.

هیو مک پژوهشگر این مطالعه می گوید در اکثر مطالعات نقش پدر در ارتباط با اختلال اضطراب نادیده گرفته شده است ولی اکنون زمان آن رسیده که به این موضوع توجه بیشتری شود.

مک و همکارانش اطلاعاتی را از 687 کودک  که هر دو والدین خود را داشتند و در مقطع راهنمایی مشغول به تحصیل بودند را بررسی کردند. محققان از والدین خواستند که مفاهیم عشق، عدم اعتماد و نارضایتی در مورد کودکان خود را توضیح دهند و از این طریق "رد والدین" را تجزیه و تحلیل کنند.

بنابر گفته موسسه ملی سلامت روان در آمریکا، طرد والدین منجر به افزایش حس تنهایی می شود اما کم توجهی و طرد صرفا از سوی پدر باعث اضطراب اجتماعی خواهد شد و حدود 7 درصد از آمریکایی ها به این اختلال دچار هستند.

اضطراب اجتماعی می تواند باعث شود افراد مدوام به قضاوت های دیگران در مورد رفتار خود اهمیت دهند. محققان معتقدند نتایج اینگونه تحقیقات می تواند بینش آنها را در مورد روش های درمانی نوجوانان که به این اختلال مبتلا هستند و چگونگی تعامل با آنها را تغییر دهد.

دیدگاه تان را بنویسید