در گفتگو با جی پلاس؛

ربیع خواه: بازیکنان مقصر شکست پرسپولیس در جام حذفی بودند/ شاید بعدا تاثیر آلودگی هوا را ببینیم!

هافبک دفاعی پرسپولیس معتقد است بازیکنان این تیم مقصر شکست برابر صنعت نفت و حذف از جام حذفی هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، برانکو ایوانکوویچ در سومین تجربه خود در مسابقات جام حذفی هم موفق نبود و پرسپولیس نتوانست از مرحله یک چهارم نهایی صعود کند و از دور مسابقات کنار رفت.

پرسپولیس در این مرحله و در هوای آلوده تهران میزبان صنعت نفت آبادان بود. آنها حدود 10 روز قبل توانستند شاگردان کمالوند را در بازی معوقه از هفته هشتم لیگ برتر شکست دهند و امیدوار به تکرار این نتیجه در جام حذفی بودند ولی این بار بخت با آنها یار نبود. بعد از گلزنی پرسپولیس در نیمه نخست، زردپوشان آبادانی جواب گل این تیم را دادند و با حفظ این نتیجه در وقت های معمول و اضافه، راهی ضربات پنالتی شدند.

ضربات پنالتی جایی بود که پرسپولیس در شش سال گذشته پنج بار از این طریق گزیده شده و ناکام همیشگی ضربات پنالتی بود. در نهایت با اشتباه منشا، علیپور و سیامک نعمتی در زدن ضربات پایانی، صنعت نفت با برتری 5 بر 4 به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

با پایان بازی، آه و حسرت و تکرار ناکامی نصیب بازیکنان پرسپولیس شد تا از این پس قدر موقعیت های خود را بدانند. پرسپولیس در صورت استفاده از فرصت های گلزنی اش، شاید می توانست با اختلاف چند گل حریف آبادانی خود را شکست دهد اما فرصت سوزی بازیکنانی مانند منشا و علیپور، فرصت برتری در زمان های معمول بازی را از این تیم گرفت.

محسن ربیع خواه در طول بازی به دفعات هافبک ها و مهاجمان صنعت نفت را مهار کرد و برخلاف تصور هواداران ضربه خود از روی نقطه پنالتی به گل تبدیل کرد تا جواب کنایه برخی هواداران که به محض رفتن او به سمت نقطه پنالتی آه کشیدند را بدهد.

او در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ حذف تیمش را تلفیقی از فرصت سوزی و اشتباه داوری دانست اما معتقد است باید در زدن ضربات آخر دقت می کردند تا به این حال روز و دچار نشوند. ربیع خواه می گوید با این نتیجه و حذف از جام حذفی شرمنده هوادران شدند.

جی پلاس: یک بار دیگر در جام حذفی ناکام بودید و نتوانستید به مراحل بالاتر بروید!

تمام تلاش مان را کردیم ولی نتوانستیم بازی را ببریم. نباید بازی به ضربات پنالتی می رفت. باید چندین و چندگل به صنعت نفت می زدیم. آنها موقعیت گلزنی نداشتند ولی بازیکنان ما چندین فرصت را از دست دادند. اگر یکی از موقعیت ها گل می شد این اتفاق رخ نمی داد. شرمنده هواداران شدیم.

جی پلاس: بازیکنان پرسپولیس به داور بازی اعترض داشتند که چرا از تصمیم خود برای گرفتن پنالتی در یک صحنه، برگشت؟

نمی دانم خطای پنالتی در آن صحنه درست بود یا نه ولی داور خیلی خوب کار نکرد. قضاوت داور در بازی با پارس جنوبی هم چندان خوب نبد. قرار شد سیدجلال با مدیرعامل باشگاه صحبت کند تا اعترض رسمی نسبت به این مسئله داشته باشیم.

جی پلاس: ولی اتفاقی نمی افتد!

درست است؛ اتفاقی نمی افتد ولی نباید به همین سادگی هم از کنار اشتباهات بگذریم. در هر حال من معتقدم خودمان سهل انگاری کردیم و فرصت صعود را به صنعت نفت آبادان دادیم. هیچ چیز دیگری در شکست ما دخیل نبود جز خودمان.

جی پلاس: آلودگی هوا در عملکرد تیمتان تاثیر گذار بود؟ احتمال هایی برای برگزار نشدن بازی نیز وجود داشت.

 ما تا ساعاتی قبل از بازی نمی دانستیم قطعا بازی می کنیم یا نه. در هر حال باید زودتر تکلیف تیم ها را مشخص می کردند. در جریان بازی، چندان متوجه آلودگی هوا نشدیم اما احتمالا هواداران کمی که به ورزشگاه آمدند، اذیت شده اند. البته شاید تاثیر آلودگی هوا، مدتی بعد از بازی ما را اذیت کند.

جی پلاس: با این شکست، به دوگانه لیگ و حذفی هم نمی رسید!

هدفمان موفقیت در تمام مسابقات بود. همه دیدند که تمام تلاش مان را انجام دادیم اما روزهایی است که توپ ها به گل نمی رود. در این گونه مواقع باید زودتر گل بزنید تا حریف انگیزه نگیرد. خاصیت فوتبال همین است.

دیدگاه تان را بنویسید