جی پلاس؛

جگوار XE SV Project 8 چهار در، سریع ترین خودرو جهان شد + تصاویر

جگوار XE SV Project 8 که از قوی ترین خودروهای ساخت این شرکت و به تازگی ارایه شده است، به عنوان سریع ترین خودرو چهار در دنیا در پیست نورنبرگ آلمان شناخته شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علمو فناوری جی پلاس؛ اطلس نوشت: شرکت خودروسازی جگوار رکورد جدیدی را به ثبت رسانید. جگوار XE SV Project 8 که از قوی ترین خودروهای ساخت این شرکت و به تازگی ارایه شده است به عنوان سریع ترین خودرو چهار در دنیا در پیست نورنبرگ آلمان شناخته شد.

این خودرو که در اوایل سال جاری میلادی در فستیوال سرعت گودوودعرفی شده بود به عنوان قوی ترین خودرو در تاریخ این شرکت شناخته شده است. تنها ۳۰۰ نمونه از Project 8، ساخته  خواهد شد و همگی دست ساز خواهند بود. این خودرو به جعبه دنده ۸ سرعته ی خودکار، سیستم چهارچرخ متحرک و پیشرانه ی ۵ لیتری V8 سوپرشارژ که از مدل F-Type SVR گرفته شده، مجهز شده است. این پیشرانه با افزایش قدرت از ۵۶۷ به ۵۹۲ اسب بخار معیار، همراه بوده است. این خودرو تنها در ۳.۳ ثانیه به سرعت 98 کیلومتر بر ساعت می رسد و قادر است تا به سرعت 322 کیلومتر بر ساعت هم دست یابد.

نیروی بیرحمانه  و عظیم این خودرو توسط راننده مسابقه وینسنت ریدمرک در پیست نورنبرگ در یک نمونه اولیه رها شد و به نمایش گذاشته شد.

jaguar-fastest-production-saloon-2

Project 8 با بهبود های مخصوص مسابقه، که اطمینان می دهد تنها از ۲۵ درصد قطعات مدل معمولی XE استفاده می کند. در بحث پنل های بدنه، تنها کاپوت و سقف یکسان هستند و حتی چراغ های جلو، برای جاگرفتن کمان های های عریض دور چرخ ها، به اندازه ی ۱۴ میلیمتر جابجا شده اند.

اسپلیتر عمیق جلوی خودرو، باله ی بزرگ عقب (هردو قابل تنظیم) و دیفیوزر عقب، نقش افزایش دانفورس را بدون افزایش زیاد ضریب درگ در سرعت های بالا را، بازی می کنند.

خودرو مذکور دارای پنل های بدنه ی آلومینیومی اصلاح شده، سپر و کاپوت فیبرکربنی و چرخ های منحصر به فرد ۲۰ اینچی است. همچنین اگزوزهای تیتانیومی با چهار خروجی، به شکل استاندارد بر روی خودرو وجود دارند.

دمپرهای متغیر به XE این امکان را داده اند تا در پیست ۱۵ میلیمتر پایین تر آید، در حالی که ترمزهای قدرتمند سرامیک کربنی جدید و تایرهای میشلین Pilot Sport Cup 2  روی خودرو نصب شده است. در نهایت، دیفرانسل فعال الکترونیکی برای اولین بار بر روی XE قرار داده شده است.

هر مدل به یک فضای داخلی لوکس با صندلی های پرقابلیت و دوخت هایی با تضاد Oyster، مجهز است. صندلی های ۳ سرنشینه ی عقب به دو صندلی مجزا تبدیل شده اند که ساپورت اضافی با کوسن و بالش را به ارمغان می آورند.

گذشته از ظاهری چشمگیر این خودرو دارای نمایشگر ۱۰.۲ اینچی و سیستم سرگرمی و چند رسانه ای به همراه مسیریاب ماهواره ای و اینترنت هاتسپات نسل ۴ وای فای است. همچنین یک صفحه کیلومتر ۱۲.۳ اینچی تمام دیجیتال با همراه نرم افزار جدید i-Dynamic  که دارای ثانیه شمار و شتاب سنج است، وجود دارد.

jaguar-fastest-production-saloon-1

 

 

دیدگاه تان را بنویسید