گفتگوی جی پلاس با رئیس پیشین اتحادیه مشاوران املاک

تعداد معاملات مسکن تهران در آبان؟/ شهرداری قوانین جدید ساخت و ساز را تحمل نمی کند!

رئیس پیشین اتحادیه مشاوران املاک وضعیت بازار مسکن را در نیمه دوم سال مطلوب ارزیابی کرد و گفت: فروش آبان ماه بازار ملک به لحاظ تعداد واحد مسکونی، همچنان دو رقمی در هزارگان باقی ماند و به 16 هزار و 617 قرار داد در شهر تهران رسید.

لینک کوتاه کپی شد

حسام عقبایی در گفت وگو با خبرنگار کار و درآمد جی پلاس؛ با بیان اینکه در ماه گذشته 48 هزارو 538 هزار خانه در کل کشور خرید و فروش شده است اظهار کرد: نبض فعلی معاملات نشان می‌دهد که بازار از رکود فاصله گرفته رو به رو رونق بوده اما سرعت حرکت در مسیر پیش رونق، کند است.

عقبایی با تأکید بر اینکه طی پنج سال رکود مسکن، تقریبا هیچ گونه افزایش قیمتی به صورت کلی و یکپارچه نداشتیم، افزود: در عین حال با توجه به حجم معاملات انجام شده، در حال ورود به فصل رونق مسکن هستیم. با وجود اینکه گزارش‌ها حاکی از رشد قیمت مسکن است، اما با این حال نمی توان با قاطعیت از هر گونه تغییر و تحول قیمتی در بازار مسکن سخن گفت. البته در نیمه دوم سال جاری در صورت تزریق نقدینگی به بازار و ورود تسهیلات خرید مسکن می‌توان شاهد رونق بیشتر معاملات خرید و فروش مسکن هم بود.

وی در بیان آمار تعداد معاملات ملکی یک ماه اخیر تهران، تصریح کرد: از ابتدای آبان ماه تاکنون در شهر تهران 13 هزارو 749  قرار داد فروش و 45 هزارو 873 قرار داد اجاره به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر چندانی نداشته است.

عقبایی با بیان اینکه کاهش صدور پروانه ساخت و ساز توسط شهرداری تهران اثر مقطعی بر قیمت و تعدد معاملات ملکی در تهران دارد، به جی پلاس گفت:  ما معتقدیم شهرداری این رویه را تغییر خواهد داد چرا که هزینه‌های خود را از طریق فروش تراکم تأمین می کند.

رئیس پیشین اتحادیه مشاوران املاک در پایان میانگین قیمت مسکن در تهران را برای دومین ماه پیاپی،  4میلیون و 700هزار تومان در هر متر‌مربع عنوان کرد.

به گزارش جی پلاس؛ عقبایی مدتی پیش در انتخابات اتحادیه مشاوران املاک رقابت را به خسروی واگذار کرد و به زودی مسئولیتش در سمت ریاست اتحادیه مشاوران املاک را تحویل رئیس جدید خواهد داد.

دیدگاه تان را بنویسید