در گفت و گو با جی پلاس؛

واکنش عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا به انتخاب های AFC / چرا ایران فقط 4 کاندیدا در جمع برترین ها دارد؟!

انتخاب های AFC در معرفی کاندیدای برتر فوتبال آسیا، انتقاد هواداران فوتبال ایران را به دنبال داشته چرا که عملکرد مقتدرانه تیم ملی در راه صعود به جام جهانی 2018 و نیز موفقیت نسبی سایر تیم های ملی، داشتن بیش از تنها چهار کاندیدا در جمع بهترین های سال فوتبال آسیا را می طلبید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی جی پلاس؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا با نزدیک شدن به آخرین روزهای سال میلادی، فهرست نامزدهای برترین های آسیا را اعلام کرد که همانند سال های گذشته جای خالی بازیکنان، مربیان و تیم های ایران در بخش های اصلی این مراسم دیده می شود.

سال 2017 برای فوتبال ایران همزمان با صعود قدرتمندانه تیم ملی به جام جهانی، حضور پرسپولیس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا و همچنین درخشش بازیکنانی مانند سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند و ... بود اما هیچ کدام از موفقیت ها منجر به جلب توجه AFC نشد.

در حالی که انتظار می رفت کارلوس کی روش نامزد کسب جایزه برترین مربی سال آسیا شود، باز هم نام او در بین نامزدها دیده نمی شود ولی در عوض " آنجه پوستج اوغلو" که استرالیا را به عنوان تیم سی و یکم به جام جهانی 2018 رساند، نامزد کسب این جایزه شده است.

AFC چه معیارهایی برای انتخاب برترین های فوتبال آسیا دارد؟!

اما در همین رابطه شاهین رحمانی - عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره معیارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انتخاب برترین مربی و بازیکن می گوید: AFC عملکرد انفرادی افراد را در نظر می گیرد. برای مثال عملکرد یک بازیکن از نخستین روز میلادی تا زمان انتخاب نامزدها در تمام بازی ها زیر نظر گرفته می شود و این برای AFC اهمیت دارد. هر بازیکنی که از نظر امتیازگیری عملکرد خوبی داشته باشد، به عنوان برترین بازیکن انتخاب می شود.

او در توضیح علت انتخاب های AFC ادامه داد: AFC کاری به اسامی ندارد و امتیازهای اخذ شده، خود برترین بازیکن را انتخاب می کنند. اگر بازیکنان ایرانی در طول سال عملکرد ثابت و خوبی داشته باشند، می توانند جزو کاندیداها بوده و احتمالا این جایزه را از آن خود کنند.

عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین درباره نامزد شدن فدراسیون فوتبال ایران برای کسب جایزه "فدراسیون الهام بخش" نیز به جی پلاس گفت: در گذشته فدراسیون ها بر مبنای نتایج ملی یا تعداد پروژه های برگزار شده برای توسعه فوتبال انتخاب می شدند اما از معایب این روش، دیده نشدن فدراسیون های ضعیف بود و تلاش آنها به چشم نمی آمد. کنفدراسیون آسیا اکنون القاب مختلفی را در نظر گرفته و فدراسیون ها را به چند بخش از جمله: برنامه های بلند پروازانه، برنامه های الهام بخش و... تقسیم کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید