در گفت وگو با جی پلاس مطرح شد؛

خبرهای جدید معاون وزیر بهداشت درباره پرستاران و تعرفه نظام پرستاری

معاون پرستاری وزیر بهداشت اجرایی شدن تعرفه نظام پرستاری را منوط به اقدام جدی سازمانهای بیمه گر دانست و گفت: مجلس و وزارت بهداشت اقدامات قانونی را در این باره انجام داده اند اما تا زمان تامین اعتبار باید صبر کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

دکتر مریم حضرتی  درگفت وگو با خبرنگار جامعه جی پلاس  به جمعیت 120 هزار نفری  پرستاران کشور اشاره و اظهار کرد: واقعیت این است که 10 درصد بیماران در بیمارستان بستری می شوند و 90 درصد بیماران هم نیازمند مراقبت هستند و با توجه به رشد کاهنده جمعیت در کشور، ایران به سمت سالمندی پیش می رود. بنابراین در حال حاضر در تلاشیم تا با اجرای برنامه پرستاری جامعه نگر، از همه توان این قشر برای خدمت به مردم کمک بگیریم.

حضرتی افزود: برای مراقبت از نوزادان، مادران و مبتلایان به بیماری های مختلف مثل دیابت یا هموفیلی برنامه داریم و امیدواریم با آوردن کلینیک های پرستاری به جامعه و اجرای برنامه پرستاری جامعه نگر، خدمات درمانی و بهداشتی به شکل ارزان تر و در دسترس تری در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت در ادامه ابراز امیدواری کرد تا با اجرای این استانداردها، مشکلات پیش روی پرستاران در ارتباط با معوقات، معیشت و فعالیت های پرستاران به ویژه در بخش های پر ازدحام دولتی جبران شود.

حضرتی در پاسخ به این پرسش که با توجه به کمبود پرستار در بخش دولتی و بیکار بودن تعدادی از پرستاران و بهیاران، برای استخدام آنها چه اقداماتی قرار است صورت گیرد، به جی پلاس گفت: یکی از برنامه های ما استفاده از کمک پرستاران است که برنامه ای یک ساله بوده و سه هزار رده برای آنها ایجاد شده است تا برای بخش های غیر حرفه ای از آنها استفاده شود که البته اجرای این امر به تخصیص اعتبارات کافی نیاز دارد.

وی همچنین در واکنش به این پرسش که آیا قرار است از این پس نیروی بهیار دیگر تربیت نشود، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد قابل ملاحظه ای بهیار در اختیار داریم و در عین حال مدارس بهیاری نیز نیرو تربیت می کند، اما برخی پرستاران تمایلی به ارائه خدمت در مناطق دور افتاده ندارند و بنابراین لازم است از بهیار استفاده کنیم و به همین دلیل تا به امروز نتوانسته ایم طرح تربیت بهیار را به طور کامل متوقف کنیم.

معاون پرستاری وزیر بهداشت همچنین تاکید کرد: اجرای تعرفه‌های پرستاری را با جدیت پیگیری کند

دیدگاه تان را بنویسید