گزارش جی پلاس؛

سرنوشت نامعلوم ناسا! / دفتر حسابرسی ترامپ: دیگر نمی توانیم سوخت هسته ای آنها را تامین کنیم

مدیر دفتر حسابرسی دولتی دونالد ترامپ خبر از سرنوشت نامعلوم ناسا به دلیل کاهش ذخایر ایزوپ پلوتونیوم داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ اکسپرس نوشت: دفتر حسابرسی دولتی دونالد ترامپ (GAO)  اعلام کرد که آینده آژانس فضایی ناسا در معرض خطر است. یکی از دلایلی که مطرح می شود، این است که وزارت نیروی این کشور نمی تواند نیازهای ناسا پیرامون ماده ایزوپ پلوتونیوم که برای انجام ماموریت های به عمق فضا نیاز است، برآورده کند.

براساس آخرین گزارش این دفتر، آمریکا حدود نیمی از ذخایر پلوتونیوم را استفاده کرده است و ماموریت های آینده مریخ 2020 و نیو فرانتیرز شماره 4 می توانند بقیه ذخایر را کاهش دهد.

عدم دسترسی به ذخایر ایزوپ پلوتونیوم، ناسا را مجبور خواهد کرد که ماموریت های آینده خود را کنسل و یا با تاخیر انجام دهد.

این خبر زمانی به بیرون درز کرد که دانشمندان ناسا امیدوار بودند فضاپیماهای خود را به اعماق فضا بفرستند و اسرار جهان را کشف کنند.

آلن اشترن - دانشمند سرپرست نیو هورایزن ناسا می گوید: انجام ماموریت های ناسا منوط به استفاده از سوخت هسته ای است.

ایالات متحده در سال 1988 تولید پیو 238 را متوقف کرد و در دهه 90 میلادی و 2000 تا 2009 ، روسیه این سوخت را به ناسا می فروخت.

حدود 35 کیلوگرم از سوخت پیو 238 باقی مانده است اما این مقدار حتی برای فرستادن یک فضاپیما به مدار زحل کافی نیست.

 عنصر پلوتونیم، عنصری مصنوعی است که در طبیعت یافت نمی‌شود و به صورت مصنوعی در رآکتورهای هسته ای ایجاد می‌شود؛ در نتیجه جرم اتمی استاندارد مشخصی برای آن نمی‌توان در نظر گرفت. نخستین ایزوتوپ عنصر  پیو 238 در سال ۱۹۴۰ به طور مصنوعی ساخته و ردیابی شد.

به گزارش جی پلاس؛ ناسا، چین ، روسیه و آژانس فضایی اروپا درزیک مسابقه فضایی جدید قرار دارند و برای فرستادن اولین فضانوردان به مریخ رقابت می کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید