جایزه افق های جشنواره ونیز در دستان سینماگران ایرانی

جلیلوند بهترین کارگردان و نوید محمدزاده بهترین بازیگر بخش افق های جشنواره ونیز شدند

جشنواره ونیز دی‌شب با معرفی برندگان بخش های مختلف به کار خود پایان داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هفتادوچهارمین دوره جشنواره ونیز به عنوان قدیمی ترین و معتبرترین جشنواره سینمایی دیشب با معرفی برندگان خود در بخش های مختلف به کار خود خاتمه داد. 

فیلم «شکل آب» ساخته «گیلرمو دل تورو» محصول سینمای آمریکا، جایزه شیر طلایی بهترین فیلم جشنواره ونیز را از آن خود کرد.

اما هفتاد و چهارمین دوره جشنواره ونیز برای سینمای ایران متفاوت بود و فیلم بدون تاریخ بدون امضاء، وحید جلیلوند بع عنوان بهترین فیلم و نوید محمدزاده به عنوان بهترین بازیگر بخش افق های این جشنواره شدند. 

**جلیلوند بهترین کارگردان افق‌های ونیز شد

وحید جلیلوند پس از دریافت جایزه‌اش گفت: سلام می‌کنم به مردم خوب و نازنین کشورم و از همین‌جا دست تک‌تک آنها را می‌بوسم. تشکر می‌کنم از هیأت داوران، «آلبرتو باربارا» و همچنین کتایون شهابی پخش‌کننده این فیلم و تبریک می‌گویم به همه عوامل فیلم که شب‌ها و روزها سختی و رنج کشیدند تا ما به این موفقیت برسیم. به نمایندگی از عوامل، این جایزه را تقدیم می‌کنم به علی جلیلوند تهیه‌کننده این فیلم که با مدیریت، صبوری و آرامشش این فرجام نیک را برای این پروژه رقم زد.

وی افزود: من در کشوری زندگی می‌کنم و در فرهنگی بزرگ شدم که مردمانش اعتقاد قشنگی داریم که وقتی شما برای کسی دعا می‌کنید خداوند پیش از او به تو لبخند می‌زند و پاسخ دعاهای تو را می‌دهد. خواهش می‌کنم برای من دعا کنید که پس از دریافت این هدیه بزرگ دچار نخوت و غرور نشوم و همیشه به یاد داشته باشم سینما قرار است از من انسان بهتری بسازد پیش از آن‌که فیلمساز خوبی بسازد.

«بدون تاریخ، بدون امضا» با فیلمنامه‌ای از علی زرنگار و وحیدجلیلوند، دومین فیلم برادران جلیلوند پس از فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» است. 

امیر آقایی، هدیه تهرانی، سعید داخ، علیرضا استادی و نویدمحمدزاده بازیگران فیلم جلیلوند هستند.

**نوید محمدزاده بهترین بازیگر افق‌های ونیز شد

نوید محمدزاده پس از کسب این جایزه ضمن تشکر از هیأت داوران و دبیر جشنواره ونیز گفت: خیلی خوشحالم که این جایزه را برای سینمای ایران می‌گیرم. به سینمای ایران تبریک می‌گویم. خوشحالم که یکی از بهترین فیلمسازان تاربخ سینمای ایران در هیأت داوران حضور دارد. مهم‌ترین چیزی که در زندگی دارم خانواده‌ام است و اینکه یک ایرانی هستم.

نوید محمدزاده

علیرضا حاتمی نیز برای فیلمنامه «آیه فراموش شده» جایزه افق های جشنواره ونیز را دریافت کرد.

هفتادوچهارمین جشنواره فیلم ونیز از ۳۰ اوت تا ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریورماه) در ایتالیا برگزار شد و رخشان بنی‌اعتماد یکی از اعضای هیأت داوران بخش افق‌های جشنواره ونیز بود. 

بنی اعتماد

 

 

دیدگاه تان را بنویسید