گفتگوی تفصیلی جی پلاس با سرمربی تیم ملی جوانان آمریکا؛

امید نمازی: آمریکایی‌ها فهمیده اند نباید ترامپ را انتخاب می کردند/ آنجا هنوز هم تبعیض هایی در قبال ما وجود دارد/ تیم ملی نسبت به جام جهانی 2014 خیلی قوی تر است/ کنار کی روش کار کردن برای من رزومه نبود

سرمربی ایرانی تیم ملی فوتبال زیر 18 سال آمریکا و دستیار سابق کارلوس کی روش می گوید فقط به خاطر اخلاق کی روش از تیم ملی نرفت. او در عین حال معتقد است هنوز هم نسبت به یک ایرانی تبعیض هایی در آمریکا قائل می شوند!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛  حضور در راس کادرفنی تیم ملی فوتبال زیر 18 سال آمریکا، برای یک مربی ایرانی چون امید نمازی می تواند دستاورد بزرگی محسوب شود. او همزمان در تیم ملی زیر 20 سال این کشور هم مربی است. نمازی توانست همراه تیم زیر 20 سال آمریکا تا مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی جوانان هم صعود کند.

او با وجود اینکه هیچ گاه در ایران به صورت حرفه ای بازی نکرد، نام آشنایی برای اهالی فوتبال دارد و جزو نخستین گروهی بود که در کنار کارلوس کی روش در تیم ملی مشغول به کار شد اما درست بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی 2014 و زمانی که نزدیک ترین فرد ایرانی به کی روش بود، این تیم را رها کرد و در تیم ملی بزرگسالان بانوان آمریکا مشغول به کار شد!

این مربی ایرانی بعد از اتمام مسابقات تیم آمریکا، چند روزی را به وطنش سفر کرد تا ضمن دیدار با خانواده ، ملاقاتی هم با علیرضا منصوریان و میک مک درموت از مربیان استقلال و همکاران سابقش در تیم ملی نیز داشته باشد. گرچه او اکنون در فوتبال آمریکا کار می کند اما آرزوی کمک به فوتبال ایران را دارد و می گوید هیچ گاه کمک به فوتبال ایران را دریغ نخواهد کرد.

امید نمازی در آخرین روز حضورش در ایران، در منزل مسکونی خود پذیرای خبرنگار جی پلاس بود تا در یک گفت و گوی جذاب، از دلایل جدایی اش از تیم ملی، اهدافش در فوتبال، رزومه خود و ... تا شرایط کار یک مربی ایرانی در فوتبال آمریکا و مسائل غیرورزشی چون قدرت گرفتن دونالد ترامپ و... سخن بگوید.

جی پلاس: در جام جهانی جوانان کره جنوبی، به همراه تیم ملی زیر 20 سال آمریکا حضور موفقی داشتید و سرانجام توسط نایب قهرمان جام، حذف شدید.

من هدایت تیم ملی زیر 18 سال آمریکا بر عهده دارم و دستیار شماره یک تیم ملی زیر 20 سال این کشور هم هستم که در جام جهانی کره جنوبی حضور داشت. این تیم برای نخستین بار در تاریخ فوتبال آمریکا به مقام قهرمانی منطقه کونکاکاف ( آمریکای شمالی و حوزه دریای کارائیب) دست یافت و در مرحله یک هشتم نهایی و در وقت های اضافه مقابل ونزوئلا شکست خوردیم. ونزوئلا در دیدار پایانی با یک گل مقابل انگلیس شکست خورد. روی هم رفته کارمان خوب بود.

امید نمازی

 

** یک نفر از منتقدین نام من را در اینترنت جستجو نکرد تا از سوابقم با خبر شود!

جی پلاس: کمتر کسی فکر می کرد بعد از جدایی از تیم ملی، سیر صعودی و دوران موفقی را در آمریکا داشته باشید!

وقتی به ایران آمدم، اطلاعات کمی درباره من وجود داشت. بعد از مدتی هم دستیار کی روش شدم. برای خیلی ها قابل قبول نبود، فردی از آمریکا بیاید و مربی تیم ملی شود چون شناخت کافی از من نداشتند. متاسفانه یک نفر از منتقدین در اینترنت درباره سوابقم جستجو نکرد! ندیدند من از چه سالی مربیگری را شروع کردم و در چه تیم هایی حضور داشتم. حدود 14 سال به طور حرفه ای در فوتبال آمریکا بازی کردم. اشخاصی که حوصله این کار را نداشتند، گفتند او از کجا آمده و دستیار تیم ملی شده است؟ البته تا حدی هم به آنها حق می دهم، چون واقعا فکر می کردند یک فرد بی سابقه از آمریکا آمده و مربی تیم ملی ایران شده؛ هرچند اگر نام من را در اینترنت جستجو می کردند، می فهمیدند که اینطور هم نیست.

جی پلاس: در سوابق تان، مربیگری تیم های مختلفی در آمریکا دیده می شود و این موضوع را خیلی ها نمی دانستند.

از سال 1999 مربیگری را آغاز کردم و با تلاش بسیاری به جایگاه کنونی دست یافتم. مدارک مربیگری را در همان سال ها گرفتم. از روزی که از تیم ملی رفتم، توانستم مدرک حرفه ای آمریکا را بگیرم که در فیفا هم به رسمیت شناخته می شود. وقتی تیم ملی ایران را ترک کردم، کارم با تیم ملی بانوان آمریکا شروع شد اما این همکاری بیشتر از دو، سه ماه دوام نداشت چرا که مربی تیم ملی بانوان اخراج و کادرفنی جدید جایگزین شدند.

سپس با پیشنهاد فدراسیون فوتبال آمریکا، در تیم ملی زیر 20 سال دستیار "تب راموس" شدم. تب راموس یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال آمریکا و مدیر فنی تمام تیم های ملی پایه هم است. با این تیم شروع به کار کردم و سه سال پیش توانستیم مقام سوم کونکاکاف را به دست بیاوریم و به جام جهانی نیوزیلند برویم. در آن رقابت ها در مرحله یک هشتم نهایی مقابل صربستان قهرمان آن دوره، شکست خوردیم.

با تب راموس از قبل هم آشنایی داشتیم و بعد از اینکه او کارم را در آن مسابقات دید، پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی زیر 18 سال را به من دادند و از ابتدای سال 2016  هدایت این تیم را بر عهده گرفتم. تیم ملی زیر 18 سال برای اولین بار در طول تاریخ، در سال 2016 هیچ شکستی نداشت و فقط برد و مساوی به دست آوردیم. در طول این سال ها در چند تورنمنت هم به قهرمانی رسیدیم و در آخرین مورد هم همراه تیم ملی زیر 20 سال در جام جهانی جوانان کره جنوبی شرکت کردیم.

 

** فرصت خوبی برای سرمربیگری تیم زیر 20 سال آمریکا دارم

جی پلاس: گفته اید به جایی می روم که برای آینده ام خوب باشد. برای آینده چه هدفی دارید؟ در تیم ملی زیر 18 سال می مانید؟

به عقیده من باید پله پله کار را جلو برد. الان موقعیت خوبی برای سرمربیگری تیم ملی زیر 20 سال دارم چرا که گروه بعدی بازیکنان این تیم فعلا در تیم ملی زیر 18 سال در اختیار من هستند و این احتمال وجود دارد از من به عنوان سرمربی استفاده کنند. این یک اتفاق مهم است چون سرمربیگری تیم ملی زیر 20 سال آمریکا چیز کمی نیست و در ضمن فرصت خودنمایی بیشتری در اختیار دارید و اگر بتوانید کارنامه خوبی را در جام جهانی به جای بگذارید، به چیزهای دیگر هم می رسید و به چشم تیم های اروپایی و تیم های لیگ آمریکا هم می آیید.

امید نمازی

 

** تیم ملی ایران درگیر پیدا کردن زمین تمرین است اما ما می توانیم در هر شهری اردو بزنیم!

جی پلاس: از نظر امکانات ورزشی، شرایط در فوتبال آمریکا چگونه است؟ تیم های ملی درگیر مشکلاتی از این دست هستند؟

طبیعتا شرایط از حیث امکانات ورزشی قابل مقایسه با کشورمان نیست. تیم ملی ایران درگیر پیدا کردن زمین تمرین خوب است اما ما می توانیم در هر شهر و استان آمریکا که بخواهیم اردو بزنیم و از امکانات خوبی مانند هتل و زمین خوب بهره مند شویم. لباس تیم های ملی  توسط برند نایکی تامین می شود و از پروازهای بسیار خوب استفاده می کنیم. در چنین شرایطی، بازیکن تمام تمرکز خود را روی بازی و تمرین می گذارد.

 

** با وجود تبعیض ها نسبت به یک ایرانی در آمریکا، تاکنون کار بزرگی انجام دادم

جی پلاس: در آمریکا می دانند شما یک مربی اصالتا ایرانی هستید. تاکنون اشاره ای به این موضوع شده است؟

مقاله های زیادی درباره این موضوع نوشته شده است. من از کودکی تا 18 سالگی در ایران فوتبال بازی کردم و سپس برای ادامه تحصیل به آمریکا رفتم. در دانشگاه فوتبال را ادامه دادم و از سال 1987 بازی حرفه ای را آغاز کردم و تا سال 1999، حدود 12 سال در سطح اول فوتبال آمریکا بازی می کردم. در فدراسیون فوتبال آمریکا و اهالی فوتبال من را می شناسند. نام ایرانی ام گواه بر این مطلب است. مطمئن باشید با اینکه آمریکا خیلی پیشرفت کرده و دیگر شاهد تبعیض های 30، 40 سال قبل نیستیم اما باز هم نسبت به یک فرد ایرانی تبعیض هایی اعمال می شود. اگر تعریف از خود نباشد، همین که به جایگاه فعلی رسیدم، کار خیلی بزرگی است. رسیدن به این جایگاه کار سختی بود. این همه مربی در آمریکا وجود دارد و اشخاص مختلفی دنبال این سمت هستند. خوشبختانه در تمام سمت ها و تیم هایی که به من محول شده، موفق بودم و خودم را در فوتبال آمریکا اثبات کردم. کارم جواب داده و دنبال رسیدن به پست های بالاتر هم هستم.

** ممکن است مربی تیم ملی بزرگسالان آمریکا شوم

ممکن است تب راموس - سرمربی تیم ملی زیر 20 سال بعد از جام جهانی 2018 سرمربی تیم ملی بزرگسالان آمریکا شود و او هر جا برود، من را هم به همراه خودش می برد. از طرفی این امکان هم وجود دارد از اول سال میلادی جدید سرمربی تیم ملی زیر 20 سال شوم.

 

** آمریکایی ها فهمیدند، با رای دادن به ترامپ چه اشتباهی را مرتکب شدند

جی پلاس: به تبعیض ها اشاره کردید. بعد از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، در صفحات مجازی از او انتقاد شدیدی کردید. شاید کمی عجیب بود چطور کسی که در یک سمت رسمی در فوتبال ملی آمریکا کار می کند، می تواند علیه رئیس جمهور آن کشور صحبت کند؟! شرایط با حضور  او برای شما سخت تر نشد؟

سعی می کنم در مسائل سیاسی دخالت نکنم اما موضوع ترامپ و رئیس جمهورشدنش چیزی است که مخالفت خیلی ها را به دنبال داشت. کسانی هم که به او رای دادند، فهمیدند چه اشتباهی کرده اند! در آمریکا حق رای دارم و از اول هم به او رای ندادم. اصلا با او موافق نبودم. در فضای سیاسی آمریکا هر کسی عقیده خود را می گوید ولی خیلی به آن توجه نمی کنند. البته اگر افراد زیادی صحبت کنند و به گوش کسی برسد، تحرکاتی هم انجام می شود.

امید نمازی

 

** تیم ملی ایران خیلی قوی تر از تیم جام جهانی 2014 است

جی پلاس: تیم ملی ایران مجددا به جام جهانی صعود کرد. این تیم نسبت به دوره قبل پوست انداخته و اکنون بازیکنان زیادی دارد که در لیگ های اروپایی بازی می کنند. وضعیت تیم ملی را به نسبت سال 2014 چطور ارزیابی می کنید؟

مسلما تیم ملی پوست انداخته است. از زمانی که من از ایران رفتم، این تیم هم خیلی عوض شده و دو، سه نفر بیشتر از آن تیم نمانده اند. سید جلال حسینی، رضا قوچان نژد، اشکان دژاگه و احسان حاج صفی جزو بازیکنان آن تیم بودند. بقیه بازیکنان جدید، جوان و در عین حال دونده هستند. در سال های قبل از صعود به جام جهانی نسل خوبی وارد فوتبال ایران شد. البته هنوز نتوانستند موقعیت خوبی را در کشورها و تیم های طراز اول اروپا به دست بیاورند. قطعا اگر در جام جهانی 2018 عملکرد خوبی داشته باشند، مطمئنا این اتفاق می افتد. معتقدم این تیم از تیمی که من در آن فعالیت می کردم، قوی تر است. این تیم جوان تر و دونده تر است. قبل از حضور در جام جهانی 2014 میانگین سنی ما، حدود 28 سال بود اما الان میانگین سنیِ خیلی پایین تری داریم. از هر لحاظ که فکر می کنم، این تیم بهتر از آن تیم است. امیدوارم بازیکنان به صعود به جام جهانی بسنده نکنند و با حمایت هایی که صورت می گیرد، بتوانند از نظر فنی آمادگی خوبی داشته باشند و بتوانند از گروه صعود کنند.

 

** اخلاق کی روش را کنار بگذاریم، مربی درجه یکی است!

جی پلاس: کار کردن با کی روش چقدر روی کار شما تاثیر گذاشت؟

دوره خیلی خوبی بود. اگر اخلاقیات او را کنار بگذاریم، مربی درجه یکی است! یکی از تاثیرهایی او که روی من گذاشت، این است که به شدت به جزییات توجه دارد. قبلا در جاهای دیگر هم دیده بودم مربیان به جزئیات توجه می کنند اما نه اینقدر و البته در میان مربیان ایرانی این ویژگی بارز نبود. این رویکرد او باعث شد بعد از گذشت مدتی، مربیان ایرانی هم از کی روش درس بگیرند و کارش را کپی کنند. به یاد دارم زمانی که با تیم ملی به زمین شماره دو آزادی می رفتیم، چمن همیشه بلند بود اما  در روز اولی که در سفر اخیرم به ایران آمدم، به تمرین استقلال رفتم و دیدم چمن خوبی برای زمین شماره دو آزادی درست کردند. این همان اثر آقای کی روش است.

او از روز اول تاکید کرد که زمین باید بهتر باشد. عده ای به این مسئله توجه کردند و سعی کردند این کار را انجام دهند. الان همه تیم های لیگ برتری GPS می بندند. این وسیله را کی روش برای اولین بار به تیم ملی آورد. در ادامه هم چند تیم دیگر استفاده کردند. اثرات حضور کی روش در ایران را در آینده می بینیم. مطمئنم بعد از اینکه کی روش از ایران برود، فوتبال ما به سطحی می رسد که امکان دارد بتوانیم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

 

** اخلاق کی روش تنها دلیل جدایی از تیم ملی نبود

جی پلاس: اگر به گذشته نگاه کنیم، چند ماه مانده به جام جهانی 2014 تیم ملی را ترک کردید و این برای منتقدان هم جای سوال باقی گذاشت! جدایی از تیم ملی به خاطر مسائل رفتاری، اخلاقی و کاری  بود و یا مشکلات دیگر؟! با این جدایی هدف دیگری را دنبال می کردید؟

همیشه گفته ام که یک مشکل نبود. نمی توانم بگویم فقط به خاطر اخلاق کی روش بود. مشکلات متعددی وجود داشت. اخلاقیات کی روش، دشواری کار در تیم ملی و ... از دلایل جدایی بود. می دیدم چقدر تلاش می کنیم اما چیزهای معمولی در اختیارمان نیست. بدون رودربایستی می گویم؛ بارها پیش آمد که من پنج ماه حقوق نگرفتم. خانواده من در آمریکا زندگی می کنند و در آن مقطع حقوقی که می گرفتم را برای خانواده ام می فرستادم تا هزینه های ثابت و جاری مانند قسط خانه و اتومبیل پرداخت شود. وقتی پنج، شش ماه حقوق نگیرید، این چیزها عقب می افتد.

اینجا نمی گویند دیر یا زود دارد، سوخت و سوز ندارد؛ وقتی چندین قسط را پرداخت نکنید، به اعتبارتان لطمه می خورد و نمی توانید کارهای دیگر را انجام دهید. دو بار که قسط خانه عقب بیافتد، دفعه بعد وام خانه نمی دهند. این یکی از مشکل های من بود. دوری از خانواده و بچه هایم مشکل دیگرم بود. در آخر هم چون می دانستم پیشنهاد خوبی از آنجا دارم از ایران رفتم.

امید نمازی

 

** آینده ای برای خودم در تیم ملی نمی دیدم و به این نتیجه رسیدم که باید بروم!

از طرفی آینده ای را برای خودم در تیم ملی نمی دیدم. در آن مقطع مشخص نبود، بعد از جام جهانی کادرفنی بماند یا نه. وقتی به آینده فکر می کردم، می دیدم این تصمیم برای امید نمازی خیلی بهتر است. اصلا در یکی دوماه آخر راضی نبودم. دلایلی هم برای خودم دارم. فرض کنید به جام جهانی می رفتم  و جام هم تمام می شد. ممکن بود فدراسیون بگوید: آقای کی روش از زحمات شما خیلی ممنون هستیم اما می خواهیم یک راه دیگر را با مربی دیگری برویم. اگر این اتفاق می افتاد، پیشنهاد آمریکا را از دست می دادم. در آمریکا رسیدن یک مربی آن هم یک ایرانی به چنین سمتی، کار راحتی نیست. به این نتیجه رسیدم باید مسیر فعلی را انتخاب کنم و به آمریکا بازگردم. فرصتی بود که نمی توانستم از دست بدهم.

 

** با وجود پیشنهاد خوب آمریکا، اگر شرایط در ایران خوب بود، می ماندم

با وجود پیشنهاد خوبی که از آمریکا داشتم اما اگر شرایط کاری در تیم ملی خوب بود، از لحاظ اقتصادی حقوقم را سر وقت می گرفتم و شرایط کاری بین کادرفنی و اخلاقیات کی روش هم مناسب بود، قطعا در ایران می ماندم و به فکر رفتن نمی افتادم. همه اینها دست به دست هم داد تا از ایران بروم.

 

**حضور در تیم ملی و کار با کی روش کمکی به دریافت پیشنهاد از تیم ملی آمریکا نکرد

جی پلاس: پیشنهاد مربیگری تیم ملی آمریکا از طرف چه کسی ارائه شد؟ رفتن تان از تیم ملی برای اهالی فوتبال خیلی غیرمنتظره بود تا جایی که یکسری معتقدند حضورتان در تیم ملی ایران و رزومه ای که با کار در این تیم و عضویت در کادر فنی کارلوس کی روش بدست آوردید، چنین پیشنهادی از فوتبال آمریکا دریافت کردید و درست چند ماه مانده به جام جهانی تیم کشورتان را رها کردید!

این مطلب را یک بار برای همیشه می گویم و امیدوارم به خوبی انعکاس داشته باشد و مردم واقعیت را بدانند. تاکید می کنم که به هیچ وجه حضورم در تیم ملی ایران به پیشنهادی که از فدراسیون آمریکا دریافت کردم، کمکی نکرده بود. من گفتم که از سال 1999 در آمریکا شروع به مربیگری کردم. پیشنهادی که به من ارائه شد، شخصا از سوی رئیس فدرسیون فوتبال آمریکا شد. "سونیل گولاتی" رئیس هندی فدراسیون فوتبال آمریکا، مدت 10 سال مدیریت این فدراسیون را بر عهده دارد و پروفسور دانشگاه هم هست. او من را می شناسد؛ قبل از اینکه به ایران بیایم، دیداری با او داشتم. قرارمان در رستورانی در نیویورک بود. از من پرسید قصدت در فوتبال و مربیگری چیست؟ گفتم دوست دارم در بالاترین سطح فوتبال آمریکا و خارج از آمریکا  کار کنم. گفت اگر در تیم های پایه یا بزرگسالان تیم ملی آمریکا جایی فراهم کنیم، به همکاری علاقه داری؟ این پیشنهاد به سال 2008 یا 2009 مربوط می شود که من بعد از آن به استیل آذین و تیم ملی رفتم. او از حضور من در ایران با خبر بود اما شناخت قبلی از من در پیشنهاد حضور در تیم ملی آمریکا تاثیر زیادی داشت. متاسفانه موضوع از سوی برخی افراد در ایران طوری برداشت شد که همکاری من با کی روش خیلی بزرگ بوده است!

جی پلاس: بزرگ نبود؟!

البته همکاری با کی روش برای من بزرگ بود. برای مردم و اهالی فوتبال هم خیلی بزرگ است اما مطمئن باشید بیرون از ایران و مخصوصا در آمریکا توجه بسیار کمی به این موضوع می کنند. ذهنیت مردم طوری است که کار من در ایران، یک پله ترقی بوده است. نمی گویم پله ترقی نبود اما شناخت قبلی از من و موفقیت من در مربیگری در آمریکا تاثیر بیشتری روی این پیشنهاد داشت.

امید نمازی

جی پلاس: در حال حاضر تنها مربیان بین المللی ایران امیدنمازی، افشین قطبی و الکساندر نوری هستند. مربیان دیگری مانند وحید هاشمیان، فرهاد مجیدی، فریدون زندی و مهدی مهدوی کیا هم در تیم های پایه آلمان کار می کنند. فکر می کنید چرا مربیان دیگری در اروپا و کشورهای خارجی نداریم؟

مطمئنم حتی در مربیگری هم استعدادهای بزرگی داریم. همانطور که بازیکنان ما در رده های پایه استعداد بالایی دارند و باید کشف شوند، مربیان ما هم نیاز به کشف دارند. من، قطبی و نوری این شانس را داشتیم که در خارج از کشور کارمان را شروع کردیم. نوری در آلمان بزرگ شده و قطبی از 14 سالگی و من از 18 سالگی در آمریکا بودیم. این فرصت را داشتیم که استعداد ایرانی را به نمایش بگذاریم. در حال حاضر استعدادهای جوان خوبی در ایران داریم که دنبال این کار نرفتند. همین موضوع باعث می شود، مربیان ایرانی در خارج از کشور کمتر حضور داشته باشند.

 

** برخی بازیکنان بزرگ فکر می کنند چون با مربیان بزرگ کار کرده اند حتما مربی بزرگی می شوند!

جی پلاس: سابقه تان در فوتبال آمریکا مصداق بارز  پیشرفت پله پله است. اما مربیانی هستند که به محض خداحافظی از فوتبال، به دنبال گرفتن یک تیم بزرگ هستند و به کار در تیم های پایه اهمیت نمی دهند.

حتی بهترین بازیکنان ملی ایران هم وقتی شروع به مربیگری می کنند باید از پایین تر رده های سنی، کار مربیگری را آغاز کنند. کار پایه خوب است. اولا آنها با اینکه چطور یک استعداد را پرورش دهند، آشنا می شوند. مربیان باید روانشناسی بدانند تا بتوانند با یک بازیکن صحبت کنند. در تیم های پایه تجربیات زیادی را کسب می کنند. می دانم که بازیکنان بزرگ  مغرور هستند و با خودشان فکر می کنند چون با مربیان بزرگ کار کرده اند، می توانند مربی بزرگی هم شوند. شاید هم این اتفاق بیافتد اما کار در رده های پایه و به عنوان دستیار در تیم های بزرگ، برای شروع کار مربیگری بسیار خوب است.

 

** با ذوب آهن به توافق خوبی رسیده بودم اما قلعه نویی را انتخاب کردند!

جی پلاس: دوست دارید یک روزی دوباره به فوتبال ایران کمک کنید؟

من در فوتبال ایران فقط می توانم به عنوان مربی کار کنم. چند ماه قبل با تیم ذوب آهن مذاکره جدی داشتم و مسائل مالی را هم تا حدی حل کردیم. بعدا تصمیم گرفتند کار را به امیر قلعه نویی بدهند. اگر شرایطی باشد که بتوانم کارم را انجام دهم و ابزار موفقیت هم باشد، مطمئنا دوست دارم در ایران کار کنم. دنبال کار در ایران هم هستم. فعلا در آمریکا پست خوبی دارم و کارم را انجام می دهم. روزی که ذوب آهن این پیشنهاد را مطرح کرد، با کمال میل صحبت کردم و اگر جای دیگری هم باشد صحبت می کنم و اگر بتوانم از این راه کمک کوچکی به فوتبال ایران کنم، خیلی هم راضی هستم.

امید نمازی

 

** می خواستم یک فلسفه جدید را به ذوب آهن بیاورم

جی پلاس: با وجود امکانات خیلی خوب در آمریکا، حاضرید با امکانات حداقلی در ایران کار کنید؟

می دانم کار سخت است اما دنبال جایی هستم که سختی ها کمتر باشد. ذوب آهن تیمی قدیمی است و روی اصول کار می کند. سعید آذری هم مدیر خوبی برای باشگاه ذوب آهن است که سعی می کند درست کار کند. هدف من این بود از پایه تا بزرگسالان کار کنیم و یک فلسفه جدید بیاوریم. مطمئنا در آینده باز هم پیشنهادهایی خواهد بود.

 

** از اینکه ستاره بزرگی کنارم حضور داشته باشد، ترسی ندارم

جی پلاس: ستاره های زیادی از فوتبال دنیا در آمریکا هستند. شرایطی وجود دارد که از آنها در تیم های ملی پایه آمریکا استفاده کنید؟

بالاخره در فضای فوتبال که هستید، با افراد مختلف آشنا می شوید. به عنوان مثال یک ماه قبل رائول گونزالس - اسطوره رئال مادرید را دیدم. او به دنبال مربیگری است. اگر فرصتی باشد از او استفاده کنم، این کار را می کنم. بازیکنان بزرگ دیگری هم بودند. مطمئنا به عنوان مربی که با تیم ملی زیر 18 سال و بعدا زیر 20 سال کار می کنم، حضور ستاره ها باعث می شود بازیکنانم از آنها مدل بگیرند. به خصوص اگر بازیکنی باشد که فوتبال را به تازگی کنار گذاشته باشد، خیلی خوب است. از اینکه ستاره بزرگی کنارم باشد ترسی ندارم.

دیدگاه تان را بنویسید