گزارش جی پلاس از تصمیم عجیب دیگری در فدراسیون فوتبال؛

چیدمان داوران لیگ برتر از دپارتمان داوری گرفته شد!

با تصمیم جدید و عجیب فدراسیون فوتبال که خلاف اساسنامه فیفا هم هست، چیدمان داوران مسابقات لیگ برتر از دپارتمان داوری گرفته شد!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ با تصمیم عجیب فدراسیون فوتبال از این پس انتخاب داوران برای قضاوت بازی های لیگ برتر، لیگ دسته یک و لیگ های پایین تر از حیطه وظایف حسن کامرانی فر - مسئول دپارتمان داوری (تحت مجموعه دبیرکل) خارج شده و توسط فریدون اصفهانیان - رئیس کمیته داوران فدراسیون، انجام خواهد شد.

سال گذشته حسن کامرانی فر با معرفی علی کفاشیان و انتخاب علیرضا اسدی به عنوان مسئول دپارتمان داوری انتخاب شد اما با کنار رفتن اسدی، وظایف او هم به اصفهانیان منتقل شده و او فقط کارهای مربوط به آموزش داوران را انجام می دهد.

اختلاف بر سر چیدمان داوران مسابقات لیگ که برعهده کمیته داوران باشد یا دپارتمان داوری از سالها پیش تاکنون همواره جزء موارد چالش برانگیز مدیریت فوتبال کشور بوده است. اگرچه هر کدام از این بخش ها بنابر اساسنامه فیفا وظایف مشخصی دارند اما وابسته بودن ضمانت اجرای تصمیم های هر دو بخش به یکدیگر، عامل اختلاف می شد.

طبق اساسنامه AFC و FIFA انتخاب و چینش داوران بر عهده دپارتمان داوری است و کمیته داوران راهبری مسائل کلان را بر عهده دارد اما اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال ایران که در دستور اصلاح و بررسی مجدد است، در این باره نظر دیگری دارد. در اساسنامه فدراسیون انتخاب رئیس دپارتمان داوری بر عهده دبیرکل فدراسیون است و از طرفی بعد از چینش داوران توسط دپارتمان، رئیس کمیته داوران باید این چینش را به سازمان لیگ فوتبال ابلاغ کند.

با توجه به اینکه رئیس کمیته داوران یعنی اصفهانیان یک داور است و نظرات فنی در این حوزه دارد، مشکلاتی را با روسای سابق دپارتمان ها مانند حسین عسگری، مسعود عنایت و حالا حسن کامرانی فر داشته است. حتی چندین ماه پیش نیز کامرانی فر به دلیل اختلافت موجود قصد کناره گیر داشت که با میانجی گری اسدی این کار را انجام نداد.

تنها دوره ای که هیچ اختلافی بین رئیس کمیته داوران و رییس دپارتمان داوری وجود نداشته، مربوط به ریاست مهدی تاج در این کمیته بود که او بنابر توافقی که انجام داده بود، تمامی انتخاب های عنایت رئیس سابق دپارتمان داوری را بدون اعمال نفوذ ابلاغ می کرد.

به گزارش جی پلاس؛ به نظر می رسد با رفتن اسدی از مسئولیت دبیرکلی، ظاهرا اجماع مهدی تاج و محمدرضا ساکت، می خواهد تغییراتی که فعلا متابع قانون نبوده! در ساختار مدیریت میانی فدراسیون ایجاد کند که مشخص نیست چه تبعاتی را برای فوتبال داخلی کشور داشته باشد.

خبرنگار جی پلاس در تماسی با حسن کامرانی فر قصد مصاحبه با او در این زمینه را داشت که وی توضیحات مفصل خود در این باره را به روزهای آینده موکول کرد.

دیدگاه تان را بنویسید