گزارش جی پلاس از برنامه پیشنهادی تیم ملی برای بازی در اروپا، آفریقا و آمریکا

از غرب دور و آفریقا تا قلب اروپا در تیررس کی‌روش

کادرفنی تیم ملی برای برگزاری بازی دوستانه در ماه‌های باقی مانده تا شروع جام جهانی به چندین کشوراروپای، آمریکایی و آفریقایی پیشنهاد داده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال به منظور آماده‌سازی بهتر برای حضور در جام‌جهانی 2018 روسیه، برنامه این تیم تا شروع رقابت‌ها را ارائه کرد که بر این اساس تیم ملی هفت کمپ تمرینی را تا آغاز رقابت‌ها خواهد داشت.

 

نخستین برنامه پیش‌روی تیم ملی از یکم شهریور تا 14 شهریور است که تیم ملی در تاریخ‌های 9 و 14 این ماه در سئول با کره‌جنوبی و در تهران با سوریه دیدار می‌کند. طبق نظر کادرفنی تیم ملی در این فاصله نیازی به برگزاری اردوی خارجی نیست و تیم ملی در تهران می‌ماند و راهی کره ‌می‌شود. شاید در بهترین حالت یک دیدار دوستانه برای آماده‌سازی تیم ملی انجام شود.

 

بعد از اتمام بازی‌های تیم ملی در انتخابی جام‌جهانی، برنامه‌های تیم ملی برای جام جهانی از  کمپ شماره دو آغاز می‌شود. در این کمپ، کی‌ر‌وش به دنبال حضور تیمش در خارج از کشور است که شاگردان او راهی روسیه می‌شوند و دیداری را با میزبان جام جهانی برگزار می‌کنند. البته به گفته مسئولان فدراسیون فوتبال روسیه و ایران، برای این دیدار هنوز قرارداد رسمی امضاء نشده اما طبق توافق کی‌روش با مسئولان فوتبال این کشور، ظاهرا انجام این بازی قطعی است.

به گزارش جی پلاس؛ همچنین مسئولان تیم ملی درصدد برگزاری دو دیدار دوستانه در برنامه کمپ دوم این تیم هستند اما هنوز دیدار دیگری برای ایران نهایی شده است. البته کادرفنی از چندین ماه قبل رایزنی‌های خود را برای این کار آغاز کرده است. دومین هدف تیم ملی برای انجام بازی‌ دوستانه به آبان ماه باز می گردد که آخرین "فیفا دی" در فصل پاییز است و تیم ملی در صد انجام دو بازی در این ماه است.

فدراسیون فوتبال برای چندین کشور در قاره‌های اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی و اروپا پیشنهادهایی ارسال کرده‌ است. تعدد این پیشنهادها از نکات جالب توجه است چرا که برای مثال به چند کشور اروپایی از جمله بوسنی، لهستان، هلند، کرواسی، دانمارک و ... پیشنهاد شده تا شاید پاسخی از این کشورها دریافت کند.

تمرین تیم ملی

این قضیه برای قاره آفریقا و آمریکا هم صدق می‌کند؛ فدراسیون ایران به کشورهای پاراگوئه، ونزوئلا، پاناما، اکوادور و  همینطور در منطقه کارائیب نیز به هندوراس، کاستاریکا و مکزیک دعوت‌نامه‌هایی ارسال شده است. این دعوت‌نامه‌ها هنوز پاسخ مثبتی برای فدراسیون دربر نداشته و هنوز حضور و دیداری قطعی نشده است.

به گزارش جی پلاس؛ اما هدف کی‌روش برای بازی با تیم‌های آفرقایی، رویارویی با قدرت های این قاره است و به همین منظور پیشنهادهایی به نیجریه، ساحل عاج و غنا ارائه شده است. این در حالی است که طی چند ماه گذشته هیچ دعوت نامه رسمی برای انجام بازی دوستانه به دست فدراسیون فوتبال نرسیده است.

** برنامه تیم ملی تا آغاز جام جهانی 2018 روسیه به این شرح است:

کمپ یک: از یکم شهریور تا 14 شهریور 96

کمپ دو: از 5 مهر 96 تا 18 مهر 96

کمپ سه: از 10 آبان 96 تا 24 آبان 96

کمپ چهار: از 17 آذر 96 تا 19 آذر 96

کمپ پنج: 23 اسفند 96 تا هفتم فروردین 97

کمپ شش: از 15 اردیبهشت 97 تا 10 خرداد 97

کمپ هفت: از 11 خرداد 97 تا 23 خرداد

تمرین تیم ملی

دیدگاه تان را بنویسید