گزارش جی پلاس؛

تحقق "هفت بیجار" برای تیم های ملی فوتبال!

توافق نکردن با آدیداس و بلاتکلیف ماندن موضوع لباس تیم ملی، کار را به جایی رسانده که فدراسیون دست به دامان خرید لباس از بازار شود و در تمرین تیم امید هم هر کسی یک برند بپوشد!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ موضوع سروسامان دادن به البسه تیم های ملی، توافق و اجرای یک قرارداد خوب برای فوتبال ملی ایران همچنان با مشکلاتی مواجه بوده و هنوز حل نشده است. در زمان مدیریت علی کفاشیان، فدراسیون با شرکت آل اشپورت قرارداد داشت و متحمل البسه درجه چندم این شرکت در دوران تحریم شد؛ پس آن کفاشیان قرارداد عجیب تری با شرکتی به نام جیووا بسته است که نه تنها کیفیت را تنزل داده بود بلکه حواشی پیرامونی هم در پی داشت. البته این قرارداد از هر نظر آنقدر بد بود که زیاد دوام نیاورد؛ با این حال تیم‌های ملی در همه رده‌ها تا چند ماهی از پوشاک این شرکت ظاهرا ایتالیایی استفاده کردند و تیم‌های ایران در همه رقابت‌ها لباس متحد الشکلی داشتند.

اما با افزایش انتقاد‌ها از سوی کادرفنی تیم ملی و سرانجام فسخ قرارداد، فدراسیون فوتبال مجبور شد البسه تیم ملی را از بازار تهیه کند و آنها برند آدیداس را انتخاب کردند. با این اتفاق، جیووا ضمن طرح شکایت از فدراسیون ایران، اقدام به قطع روابط و جلوگیری از ارسال بسته‌های بعدی پوشاک برای فدراسیون فوتبال کرد.

فدراسیون با وجود استفاده از پوشاک آدیداس برای تیم ملی بزرگسالان، برای تیم‌های زیر مجموعه خود کماکان از پوشاک جیووا که در انبار موجود استفاده می‌کرد. اما با گذر زمان کفگیر آنها هم به ته دیگ رسید.

در چنین شرایطی فدراسیون مجبور شد از پوشاک آل‌اشپورت که مربوط به سال‌های گذشته بود، برای تیم های ملی پایه استفاده کند اما این اقدام موقتی بود تا پای پوشاک با برند "مجید" به فدراسیون باز شود. البته این پوشاک بدون قراردادی دو طرفه تهیه شده بود و فدراسیون با پرداخت مبلغی توانست پوشاک این شرکت ایرانی را تهیه کند.

با ورود این پوشاک (که صاحبان آن از ورزشکاران قدیمی هستند) به سازمان تیم‌های ملی، تلفیقی از پوشاک مختلف توسط تیم‌های ملی مورد استفاده قرار گرفت به طوری که در آخرین تمرین تیم ملی امید، بازیکنان البسه مجید، جیووا و آدیداس را به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار دادند و حتی کارکنان اطراف زمین پوشاک لگیا و آل‌اشپورت که مربوط به چندین سال قبل است را استفاده می‌کنند!

تیم ملی امید

شاید سر منشاء چنین وضعیتی را بتوان در سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال جستجو کرد که مسئولیت آن بر عهده امیر عابدینی است. فدراسیون در مدت زمان قطع قرارداد با جیووا، مذاکره با آدیداس را از سمت دیگر آغاز کره بود تا با دست یافتن به یک توافق بلندمدت، بتواند برای تمامی تیم‌ها تحت حمایت خود حتی داوران از پوشاک این شرکت استفاده کند.

در حالی که عابدینی و تاج بارها توافق میان دو طرف را تمام شده عنوان کرده بودند و هر دو می گفتند ظرف‌ ماه‌های فروردین و اردیبهشت قرارداد قطعی می‌شود، این اتفاق نیافتاد چرا که این شرکت آلمانی معتقد بود فدراسیون ایرانی ابتدا باید تکلیف قرارداد با جیووا را مشخص کند تا در آینده هیچ خدشه احتمالی به اعتبار این شرکت بزرگ وارد نشود.

البته آدیداس پیش از بازی ایران و ازبکستان در مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 روسیه، مقداری البسه برای تیم ملی ایران فرستاده بود که با مخالفت کارلوس کی‌روش به دلایل نامعلوم، از این پوشاک استفاده نشد تا با واکنش منفی آدیداس همراه شود.

در سوی مقابل در حالی که تصورات بر این بود که عابدینی برای حل و فصل پرونده به آلمان رفته، اکنون مشخص شده او مدتی است به مرخصی رفته و امور مربوط به بازاریابی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ روی هوا مانده و کسی اختیارات لازم برای پیشبرد کارها را ندارد و فدراسیون فوتبال هم در حال حاضر از این حیث عاجز مانده است!

امیر عابدینی چندی پیش و در هنگام پیشبرد مذاکره با آدیداس، شرایط گذشته تیم‌های ملی از نظر تعدد اسپانسر پوشاک را به ترشی هفت بیجار تشبیه کرده بود اما این روزها وضعیت پوشاک تیم‌ملی شباهت زیادی به آن دوران دارد!

به گزارش جی پلاس؛ فدراسیونی که از نظر سنی جزو سازمان‌های با نیروهای مسن و با تجربه است معلوم نیست چطور گرفتار چنین وضعیتی شده و حالا که دستش از هر گونه عقد قرارداد بسته شده، به سراغ خرید البسه از بازار رفته است!

تیم ملی امید

 

تیم ملی امید

دیدگاه تان را بنویسید