گزارش جی پلاس/ بررسی عملکرد ضعیف تکواندو ایران در قهرمانی جهان

سونامی و نابودگر این بار کجاست؟!

تیم ملی تکواندو ایران در ادامه ناکامی های خود د رقابت های مهم، این بار در مسابقه های قهرمانی جهان نتایج نامناسبی را کسب کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی تکواندو ایران با کسب 3 مدال نقره و یک برنز در رقابت های قهرمانی جهان در موجو کره جنوبی به مقام سوم رسید و نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

 

آرمین هادی پور، میرهاشم حسینی و کیمیا علیزاده سه نقره و مسعود حجی زواره مدال برنز ایران را در این رقابت ها به دست آوردند.

 

در این رقابت ها تیم ملی تکواندو ایران به مانند المپیک یک ناکام به تمام معنا بود. نه خبری از سونامی بود و نه خبری از نابودگر!

فرزان عاشورزاده و سجاد مردانی از امیدهای کسب مدال ایران در این رقابت ها حذف شدند و دستشان از کسب مدال کوتاه ماند. این نتایج نشان داد اتفاقات المپیک، اتفاقی نبوده و شرایط تکواندو همان چیزی است که در مسابقه های مهمی به مانند المپیک و جهانی شاهدش بودیم.

در این میان اما دو نفر هستند که مشخص نیست نتایج چقدر برایشان اهمیت دارد! محمد پولادگر رییس فدراسیون و البته وزیر ورزش. مسعود سلطانی فر که مدت هاست به خوبی پیام تبریک می فرستد بعد از سومی ایران در این رقابت ها نیز پیام تبریک فرستاد و گویی همه چیز عالی است که در حالت خوش بینانه می توان از آن به عنوان یک خدا قوت به ورزشکاران نماینده کشورمان تلقی کرد. رئیس فدراسیون هم مانند المپیک و معمولا تورنمنت هایی با نتایج این چنینی واکنش خاصی نداشت!

شاید مدال نقره علیزاده مانند برنزش در المپیک نجات دهنده فدراسیون تکواندو باشد اما قطعا محصول عملکرد فدراسیون، نتایج کل کاروان ایران است.

در حال حاضر نه سونامی و نه نابودگر در تیم ملی تکواندو ایران حضور دارند! و شاید باید به دنبال سونامی و نابودگر را در جای دیگری از مجموعه فدراسیون تکواندو بود! فدراسیونی که معمولا نشان داده علاقه چندانی به پذیرش ضعف هایش ندارد و در این جور مواقع بیشتر روی مبارزه با منتقدان متمرکز می شود.

نگاهی به عملکرد ایران در دوره های گذشته رقابت های جهانی به خوبی نشان می دهد تکواندو ایران رو به افول است. تکواندویی که دلخوش القابی مثل سونامی و ویرانگر بود، حال هیچ ندارد. تیم ملی در سال های 2015 و 2011 به مقام قهرمانی این رقابت ها رسیده بود. در سال 2011 تیم ملی مردان ایران با 3 طلای عیلرضا نصرآزادانی، فرزاد عبداللهی، یوسف کرمی، نقره محمد باقری معتمد و دو برنز میثم باقری و کوروش رجبی برای اولین بار به مقام قهرمانی جهان رسیدند.

در سال 2015 نیز فرزان عاشورزاده، مسعود حجی زواره، مهدی خدابخشی 3 طلا و ابوالفضل یعقوبی یک مدال برنز را به دست آوردند تا ایران برای دومین بار قهرمان شود.

** به گزارش جی پلاس؛ نتایج مردان ایران در رقابت های جهانی از سال 2001 به بعد به شرح زیر است:

2001: یک طلا، یک نقره مقام سوم

2003: دو طلا، 2 نقره و یک برنز و مقام دوم

2005: یک طلا، 3 نقره و یک برنزو مقام دوم

2007: 2 نقره و یک برنز و مقام دوم

2009: یک طلا، یک نقره و 3 برنز و مقام دوم

2011: 3 طلا، یک نقره و 2 برنز و مقام قهرمانی

2013: یک طلا و 2 نقره و مقام دوم

2015: 3 طلا، 2 نقره و مقام قهرمانی

2017: دو نقره و یک برنز

دیدگاه تان را بنویسید