جام کنفدراسیون ها؛

شکست رونالدو و پرتغال مقابل شیلی در شب فرمانروایی فغانی

دیدار نیمه نهایی جام کنفدراسیون ها بین تیم های شیلی و پرتغال بعد از تساوی بدون گل در طول ۱۲۰ دقیقه، در ضربات پنالتی به سود شیلی پایان یافت تا این تیم اولین فینالیست رقابت ها لقب گیرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تیم ملی پرتغال، قهرمان یورو ۲۰۱۶ با نتیجه ۳-۰ در ضربات پنالتی مغلوب شیلی، قهرمان کوپا آمریکا شد تا از رسیدن به فینال رقابت های جام کنفدراسیون ها ناکام بماند.

 دقیقه '۶: روی پاس در عمق سانچز برای وارگاس، این مهاجم در موقعیت مشکوک به آفساید، با پاتریسیو تک به تک شد که دروازه بان پرتغال با واکنشی عالی ضربه او را مهار کرد تا این فرصت طلایی از دست برود.

دقیقه '۷: این بار نوبت پرتغال بود که فرصتی طلایی را از دست بدهد؛ پاس عرضی عالی رونالدو از سمت چپ، در دهانه دروازه آندره سیلوا را مقابل براوو قرار داد اما ضربه این بازیکن بین پاهای دروازه بان شیلی گیر کرد و مهار شد.

دقیقه '۳۰: در حالیکه بازی آرام و بیشتر در میانه میدان دنبال می شد، روی ارسال توپ بازیکنان شیلی از سمت چپ، توپ به خوبی روی پای آرانگوئیز فرود نیامد تا ضربه نه چندان خوب این بازیکن با اختلاف از کنار دروازه به بیرون برود.

نیمه اول این دیدار که قضاوت آن به عهده علیرضا فغانی است با تساوی ۰-۰ دو تیم به پایان رسید.

دقیقه '۵۷: کرنر ارسالی از سمت راست، بعد از دخالت ویدال، با کنترل وارگاس و بلافاصله ضربه آکروباتیک تماشایی او همراه شد که پاتریسیو به زیبایی توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه '۵۸: این بار نوبت ضدحمله پرتغال بود که توسط رونالدو از سمت چپ ترتیب داده شد و کاپیتان سلسائو پس از ورود به محوطه جریمه با پای چپ اقدام به شوت زنی کرد که براوو به شکل ایستاده توپ را دفع کرد.

دقیقه '۷۵: در حالیکه از روند بازی به نظر می رسید که شاهد وقت های اضافه نیز خواهیم بود، پرتغال دست به اولین تعویض زد و نانی به جای آندره سیلوا وارد میدان شد.

دقیقه '۸۳: ریکاردو کوارشما به عنوان دومین تعویض بازی، جای برناردو سیلوا را در زمین گرفت.

بازی در طول ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل پایان یافت تا مجدداً مثل اغلب بازی های حذفی پرتغال، کار به وقت های اضافه کشیده شود.

 دقیقه '۹۵: ارسال توپ از سمت راست با ضربه سر خطرناک الکسیس سانچز با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

 دقیقه '۱۱۸: بدشانسی محض شیلی، و فرصتی باور نکردنی که از دست رفت؛ ابتدا شوت محکم ویدال از پشت محوطه به تیر افقی برخورد کرد و در برگشت ضربه مارتین رودریگز با پای چپ به تیر افقی برخورد کردو در نهایت در اختیار پاتریسیو قرار گرفت.

در نهایت بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه جدال دو تیم، به هر ترتیب با تساوی ۰-۰ به پایان رسید تا ضربات پنالتی تعیین کننده اولین فینالیست جام کنفدراسیون های ۲۰۱۷ روسیه باشد.

ضربات پنالتی:

 پنالتی نخست مسابقه را آرتورو ویدال برای شیلی به گل تبدیل کرد.

ضربه پنالتی ریکاردو کوارشما برای پرتغال را کلودیو براوو به خوبی مهار کرد.

 دومین پنالتی شیلی هم توسط آرانگوئیز به گل تبدیل شد تا حساب کار ۲-۰ شود.

ضربه ژائو موتینیو هم توسط کلودیو براوو مهار شد تا به شکلی باور نکردنی هر دو ضربه پنالتی پرتغال  خراب شود.

 الکسیس سانچز هم سومین پنالتی شیلی را به خوبی وارد دروازه کرد.

سومین ضربه پنالتی پرتغال را هم نانی خراب کرد و براوو مهار کرد تا قهرمان اروپا از گردونه رقابت ها کنار برود.

به این ترتیب پرتغال در حالی با نتیجه ۳-۰ و در سه پنالتی نخست شکست خورد که کریستیانو رونالدو پشت هیچ کدام از توپ ها قرار نگرفت و در مقابل کاپیتان شیلی با واکنش های عالی خود، تیمش را به فینال رساند.

 

دیدگاه تان را بنویسید