عابدینی در گفتگو با جی پلاس:

روحانی بهترین گزینه برای ادامه راه است/ خیال دوستان از رئیس جمهور نشدن راحت شد، بیایند درباره شهرداری مناظره کنیم!

عضو مجمع فدراسیون فوتبال گفت: حسن روحانی کارنامه و برنامه دارد و برای ادامه راه بهترین گزینه است.

لینک کوتاه کپی شد

امیر عابدینی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره مشارکت ورزشکاران در انتخابات و اینکه روند اجرای سیاست های فعلی در حوزه ورزش را مناسب دانسته یا این مهم را نیازمند تغییرات بنیادی می داند، اظهار کرد: بگذارید از بعد دیگری این انتخابات را نگاه کنیم. بنده نه فقط به عنوان یک فرد ورزشی بلکه به عنوان فردی که در کار اجرایی وسیاسی بودم و در زمان جنگ نیز مدیریت کردم و تمام این افراد را به خوبی می شناسم و با همه این کاندیدها در طول کار حشر و نشر داشته ام، استنباطم این است که اگر قدری با دقت به کارنامه ها و برنامه ها نگاه کنیم به این مهم می رسیم که باید به تداوم روند فعلی و در نتیجه حسن روحانی رای دهیم.

وی افزود: تنها کسی که در این گروه تجربه ریاست جمهوری دارد دکتر روحانی است. او کارنامه ای در ریاست جمهوری دارد که دیگر دوستان ندارند. امروز اگر نقد وبررسی هست روی کارنامه ریاست جمهوری ایشان است. آیا کارنامه اجرایی دوستان هم قابل نقد و بررسی است؟ این سوالی است که همه باید از خودشان بپرسند.

** چه کسی امروز پاسخگوی اشتباهات طرح مسکن مهر است؟

عابدینی با اشاره به وضعیت صنعت طی سال های گذشته ادامه داد: مبارزه با شرایط تورم لجام گسیخته سال های قبل و برنامه ریزی تمام عیار پیرامون مسائل اجرایی کشور که آن هم پیش از این بدون برنامه درست و سازمان و هدایت کلی صورت گرفته بود، نشان می دهد دوستان در دوران گذشته بدون تفکر آمدند و برنامه ای را ارائه و آن را دنبال کردند که مشکلات آن در حال حاضر روی دوش دکتر روحانی افتاده است. حداقل یک سال انرژی هدر رفت تا بفهمیم کاری که به اسم مسکن مهر می کنیم درست است یا نه! اشتباهات این طرح را چه کسی پاسخگو است؟ دوستان ما در وزارت مسکن و شهرسازی برنامه ای را بدون دقت و بدون اینکه به نتایج آن فکر کنند اقدام به پیاده سازی کردند، آن هم فقط برای شعار دادن و امروز شاهد هستیم مشکلات عدیده ای را برای افرادی که دنبال مسکن ارزان بودند ایجاد کرده است.

** در دوران خاتمی شاهد تحول بودیم

رئیس سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال ادامه داد: ما در 8 سال ریاست جمهوری دوستان صنعت ما رو به افول رفت و صنایع کوچک در آن دوره خوابید و صنعت بزرگ رو به ورشکستگی رفت اما متاسفانه امروز مدافعان ایشان در همین کاندیدها کم نیستند. این را به صراحت می گویم که در زمان ریاست جمهوری سید محمد خاتمی تحولی ایجاد شد که می توانستیم در همه زمینه ها در آوردگاه های جهانی به دنیا تنه بزنیم و بسیار هم  با قدرت جلو رفتیم .

** مرحوم هاشمی بهترین نیروها را در سازمان تربیت بدنی جمع کرد

وی ادامه داد: مدیریت های بسیار کارآمد در زمان ایشان بر منصب کار ورزش بود. و آن دوره هم نشأت می گیرد از زمان مدیریت بسیار خوب زمان مرحوم هاشمی رفسنجانی. آقای هاشمی بهترین نیروهایش را در سازمان تربیت بدنی وقت جمع کرد. این روند را به زیبایی سامان داد و نتایج مطلوبی به دست آمد. یکی از نتایج خوب آن دوره این بود که ما پس از 20 سال به جام جهانی رفتیم. اما زمانی که رسیدیم به دوره مدیریت دوستان، تحولات عظیم در روند مدیریت شکل گرفت و مرتب مدیریت ها عوض شد و ورزش ما رو به افول رفت. متاسفانه پس از دوران خاتمی در ورزش درجا زدیم یا رو به افول رفتیم.

** نتایج ورزشی امروز بدون حمایت این دولت میسر نمی شد

عابدینی با بیان اینکه در دولت یازدهم، ورزش کشور دوباره متحول شد، به جی پلاس گفت: در دوره ایشان به صراحت می گویم شاهد تحول ورزشی در بخش های مختلف بودیم. امروز بانوان ما در راستای رشد و شکوفایی در سطح جهان حرف های زیادی برای گفتن دارند. تیم ملی فوتبال ساحلی سوم جهان شد و رقبای بسیار سنگینی را پشت سر گذاشت. تیم فوتبال جوانان جهانی شد. تیم فوتبال بزرگسالان در سطح گروه خود جهانی می شود. اینها بدون حمایت این دولت امکان نداشت اتفاق بیافتد. من اعتقاد دارم تحولات عظیمی در زمان روحانی اتفاق افتاد و ورزش ما رو به رشد است.

** بضاعت مدیریتی رقبای روحانی پاسخگوی شرایط امروز دنیا نیست

وی در ادامه صحبت هایش به موضوع برجام هم اشاره و خاطر نشان کرد: اگر امروز باید به برجام بنازیم که به حق هم هست؛ بخاطر این است که در ابعاد مختلف اقتصادی تبلور داشته است. با دلایلی که من و دوستان ورزشی ام داریم قطعا به پای رای دادن به روحانی به عنوان یک تکلیف ایستاده ایم و حمایت خواهیم کرد. نه اینکه دیگران را تخریب کنیم؛ اصلا بحث تخریب دوستان نیست، بلکه معتقدیم بضاعت مدیریتی این افراد پاسخگوی شرایط امروز دنیا نیست. بضاعت مدیریتی با سخن پراکنی نیست. در صحنه حضور داشتن، کار هر کسی نیست. امروز میکروفن را به هر فردی بدهید شاید بتواند خوب صحبت کند  اما آیا این سخنان می تواند به مرحله عملیاتی برسد؟

** انصاف ایجاب می کند اول خودمان را نقد کنیم

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس دولت یازدهم را دولتی پرتلاش و  مظلوم توصیف کرد و افزود:  وظیفه تمام کسانی که در ادوار مختلف اجرایی و سیاسی و فرهنگی و هنری و ورزشی تلاش کردند این است که با دقت کافی و بررسی مورشکافانه به این مهم برسند که حق با چه کسی است و چه کسی باید به منصب ریاست جمهوری بنشیند تا از منافع مردم حمایت کند. اینکه ما یک دولت را تخریب و نقد کنیم  کار ساده ای است اما آیا در چارچوب کارهایی که کردیم خودمان را به نقد کشیده ایم؟! انصاف ایجاب می کند اول ما خودمان را به نقد بکشیم و فکر کنیم در رشد و شکوفایی این مملکت چه نقشی داشتیم؟ روحانی کارنامه و برنامه دارد و برای ادامه راه بهترین گزینه است.

** وقتی دوستان در شهرداری خیالشان راحت شد رئیس جمهور نمی شوند، بیایند مناظره کنیم!

عابدینی در پایان درباره عملکرد ورزشی شهرداری تهران طی سال های اخیر نیز به جی پلاس گفت: واقعیت قضیه این است که نباید جایگاه شهرداری با جایگاه ریاست جمهوری مقایسه شود. شهرداری مواردی دارد که اصلا قابل بررسی و تجزیه و تحلیل نیست. من راجع به شهرداری تهران ده ها ایراد و اشکال دارم. وقتی آقایان این دوره را گذراندند و خیالشان راحت شد که رئیس جمهور نمی شوند و فرصت مناظره پیدا کردند، بنده آماده هستم در بحث ساخت و سازها و قیمت تمام شده در کارهای اجرایی شهر تهران، دادوستدها، بحث حمل و نقل عمومی و... با آنها مناظره کنم و ثابت کنم که کارنامه درخشانی ندارند و اگر شورای محترم شهر با دقت تجزیه و تحلیل می کرد، شاید دوره برخی از دوستان ما خیلی زودتر از این ها باید در شهرداری به پایان می رسید.

دیدگاه تان را بنویسید