رقابت های جهانی وزنه برداری نوجوانان - تایلند

یک طلا، یک نقره و یک برنز حصل کار ملی پوشان ایران

محمدرضا روشنی در پایان رقابتهای دسته ۹۴+ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان توانست ۲مدال نقره و برنز مدال بگیرد و محمد شهاب انداز نیز صاحب مدل طلا دوضرب شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در آخرین رقابت مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان، وزنه برداران دسته ۹۴+ کیلوگرم بر روی تخته رفتند و ایران در این وزن دو نماینده داشت و در پایان توانست صاحب ۱ طلا، ۱ نقره و ۱ برنز شود.

محمدرضا روشنی با رکورد ۱۵۶کیلوگرم مدال نقره گرفت . در دوضرب با ۱۹۱ کیلوگرم  چهارم شد و در مجموع دو حرکت ۳۴۷  مدال برنز جهان را به دست آورد.

محمد شهاب انداز نیز با رکورد ۱۴۲ کیلوگرم در رده هفتم  قرار گرفت.در دوضرب با ۲۰۵ کیلوگرم مدال طلا را کسب کرد و در مجموع دو حرکت ۳۴۷ چهارم جهان شد.

حرکت یک ضرب:

محمد شهاب انداز در اولین حرکت یک ضرب پشت وزنه ۱۳۳ کیلوگرم قرار گرفت و به راحتی توانست وزنه را بالای سر ببرد. در دومین حرکت هم وزنه ۱۳۹ کیلوگرم را توانست مهار کند. برخواه سرمربی تیم ملی برای آخرین حرکت شاگردش وزنه ۱۴۲ کیلوگرم را درخواست کرده بود و ملی پوش ایران این رکورد را نیز موفقیت ثبت کرد و با سه حرکت درست کار خود را در یک ضرب به ایان رساند.

 شهاب انداز با رکورد ۱۴۲ کیلوگرم هفتم شد.

محمدرضا روشنی کار خود با وزنه ۱۴۶ کیلوگرم آغاز کرد و به راحتی توانست آن را بالای سر ببرد.

روشنی که برای کسب مدال با وزنه برداران چین تایپه، روسیه و بلاروس رقابت داشت باید تلاش می کرد هیچ کدام از حرکت های خود را از دست ندهد. از این رو در حرکت دوم وزنه ۱۵۲ کیلوگرم را هم توانست مهار کند.

با توجه به این که وزننه بردار چین تایپه وزنه ۱۵۵ کیلوگرم را ثبت کرده بوده، روشنی باید ۱۵۶ کیلوگرم را بالای سر می برد تا می توانست مدال بگیرد  و او نیز خیلی خوب وزنه را مهار کرد.

با توجه به اینکه وزنه بردار بلاروس وزنه ۱۶۱ کیلوگرم را مهار کرد مدال نقره یک ضرب به روشنی رسید و وزنه بردار بلاروس نیز  با ثبت ۱۶۵ کیلوگرم در آخرین حرکت مدال طلا گرفت. وزنه بردار روسیه با ۱۵۵ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

 حرکت دوضرب:
از آنجا که دو نماینده ایران با وزنه برداران چین تایپه، روسیه و بلاروس برای مدال دوضرب و مجموع رقابت داشتند بادی هیچ کدام از حرکت های خود را از دست نمی داند.

شهاب انداز در نخستین حرکت دوضرب رکورد ۱۸۱ کیلوگرم را به ثبت رساند. 

روشنی نیز در اولین حرکت ۱۹۱ کیلوگرم را بالای سر برد و سه چراغ سفید از داوران دریافت کرد.

وزنه بردار چین تایپه در دومین حرکت وزنه ۱۹۱ کیلوگرم را زد و وزنه بردار بلاروس هم در دومین حرکت همین وزنه را به ثبت رساند تا رقابت حساس تر شود. او سپس برای زدن وزنه ۱۹۵ کیلوگرم در آخرین حرکت دوضرب بر روی تخته آمد و ان را بالای سر برد.  از این رو وزنه برداران ایران برای رسیدن به مدال طلای مجموع باید حرکت های دوم و سوم خود را حتما ثبت می کردند.

وزنه بردار روس در دومین حرکت ۱۹۷ کیلوگرم را بالای سر برد و پس از او شهاب انداز بر روی تخته امد و پشت وزنه ۱۹۸ کیلوگرم قرار گرفت و این وزنه را به ثبت رساند.

وزنه بردار چین تایپه در آخرین حرکت نتوانست ۱۹۸ کیلوگر م را مهار کند  و وزنه‌برداران ایران و روسیه در جدول باقی ماندند.

 

برخواه برای دومین حرکت روشنی ۲۰۵ کیلوگرم را درخواست کرد  اما نماینده ایران در مهار این وزن ناموفق بود و آن را انداخت. شهاب انداز هم در آخرین حرکت باید ۲۰۵ کیلوگرم را مهار می کرد که توانست موفق عمل کند و مدل طلا بگیرد. او در مجموع دو حرکت ۳۴۷ کیلوگرم را به ثبت رساند و چهارم جهان شد.

 روشنی نیز در آخرین حرکت دوباره پشت وزنه ۲۰۵ کیلوگرم قرار گرفت که در حرکت قیچی ناموفق بود و سپس از ناحیه پا مصدوم شد.  او با رکورد ۱۹۱ کیلوگرم در دوضرب چهارم شد.و در مجموع دو حرکت با ۳۴۷۷ کیلوگرم مدال برنز جهان را کسب کرد.

وزنه بردار روس در آخرین حرکت باید ۲۰۶ کیلوگرم را مهار می کرد که موفق نبود  و مدال طلای یک ضرب به شهاب انداز رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید