مشارکت سیاسی جوانان در گروی فعالیت اجتماعی آنان است

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: مشارکت سیاسی جوانان در تمام کشورها یکی از بارزترین بخش‌های مشارکت آنان است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رضا حجتی مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر وزارت ورزش و جوانان به عنوان بخشی از دولت،جوانان را به مشارکت در حوزه اجتماعی تشویق کند و آنان را در این زمینه  اقناع کنند و آگاهی ببخشند،جوانان خود به خود در سایر زمینه‌ها مانند حوزه‌های اقتصادی و سیاسی مشارکت بیشتری خواهند داشت که بسیار بالغانه و آگاهانه خواهد بود.

وی افزود: مشارکت سیاسی جوانان در تمام کشورها یکی از بارزترین بخش‌های مشارکت آنان است. در کشور ما جلب این بخش از  مشارکت بر  عهده احزاب و وزارت کشور است. وزارت ورزش و جوانان در زمینه مشارکت اجتماعی و فرهنگی جوانان فعالیت می‌کند ؛ البته خاستگاه مشارکت سیاسی، مشارکت اجتماعی است یعنی اگر جوان نسبت به مسائل پیرامون خود در حوزه اجتماعی و فرهنگی حساسیت نداشته باشد در حوزه سیاسی نیز اقدام موثر و بارزی انجام نمی‌دهد.

وی در ادامه گفت: مشارکت بسیار متکی بر دو عنصر امید و اعتماد است. اگر این دو عنصر در بین جوانان کاهش پیدا کنند، مشارکت آنان کمتر می‌شود. بنابراین تمام اجزای نظام از جمله دولت باید تلاش کنند که امید جوانان نسبت به آینده و اعتماد آنان به مجموعه نظام به ویژه دولت در حد قابل قبول حفظ شود.

حجتی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا خانه‌های جوانان می‌توانند در جهت افزایش مشارکت جوانان تلاش کنند، تاکید کرد: به خانه‌های جوانان و سازمان‌های مردم نهاد جوانان توصیه کرده‌ایم وارد حوزه مشارکت سیاسی نشوند؛ اما می‌توانند در  زمینه افزایش مشارکت اجتماعی و فرهنگی تلاش کنند؛ چرا که خانه‌های جوانان مراکز رشد اجتماعی و فرهنگی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید