مربیان پس از بازی های امروز چه گفتند؟

از حرف های جالب برانکو درباره رضاییان تا انتقادهای تند دایی علیه فوتبال ایران!

سرمربیان تیم های لیگ برتری در نشست خبری خود حاضر شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سرمربیان تیم ها پس از پایان روز دوم از سری رقابت های هفته بیست و چهارم لیگ برتر در نشست خبری خود حرف های جالبی زدند.

پرسپولیس 1- استقلال خوزستان 0

برانکو: بدون رامین سه بازی را بردیم/ بازیکنانم قدم بزرگی برای قهرمانی برداشتند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از برد تیمش مقابل استقلال خوزستان گفت: خیلی خوشحال هستم که آخرین بازی امسال را با برد تمام کردیم. یک رضایت مندی را به هواداران‌مان هدیه کردیم. به بازیکنانم تبریک می‌گویم بابت اراده و خواستشان. آنها قدم بزرگی را برای هدف نهایی که قهرمانی است، برداشتند. احتمالا خودتان هم می دانید بازیکنان چه شرایطی دارند و چه انتظاری از آنها می‌رود.

او ادامه داد: می‌دانستیم بازی سختی با استقلال خوزستان داریم. این تیم برای برد آمده بود و می خواست به رده چهارم برسد تا شاید بتواند سهمیه آسیایی را بگیرد اما آنچه که مهم است این بود که ما با استحقاق پیروز شدیم. می‌توانستید متوجه شوید که خستگی بین بازیکنان ما بیشتر شده بود. اگر زودتر گل می زدیم شاید نتیجه بازی را بهتر تمام می کردیم. به هر حال بازی را تحت کنترل داشتیم و با استحقاق بردیم چون حریف هیچ شانسی ایجاد نکرد به جز شلوغی‌هایی که در ضربات ایستگاهی مقابل دروازه ما داشت.

برانکو گفت: باز هم از بازیکنانم متشکرم بابت تلاش‌هایشان در سال جاری. بازیکنانم نتایج خوبی بدست آوردند. آنها به شکلی زیبا سال را به پایان رساندند. متاسفانه وقت زیادی برای جشن گرفتن نداریم چون یکشنبه به قطر می‌رویم تا یک بازی بسیار مهم را برگزار کنیم. برخلاف ما که هر چهار روز بازی داریم. الریان چهار روز پیش بازی داشته و عملا الریان ۱۰ روز برای استراحت و ریکاوری وقت دارد. باز هم از هوادارانمان تشکر می‌کنم که حضور زیادی در این بازی داشتند و برای تمام ایرانی‌ها بهترین آرزوها را دارم.

سرمربی پرسپولیس درباره احتمال برخورد استقلال خوزستان با تیمش در مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا و شناختش از الریان قطر، گفت: سرمربی الریان از بهترین بازیکنان دوره خودش بود و مدتی در لخویا هم مربیگری کرده بود. او یک روش هلندی و تهاجمی را به تیمش آموزش می دهد. او در اسپانیا و انگلیس نتایج درخشانی گرفته است با این حال با نهایت قدرت و خوش بینی به قطر می رویم. اما درباره بخش اول سوالتان، اصلا به این مسئله فکر نکردم چون بازی به بازی پیش می‌رویم.

وی درباره افت پرسپولیس در نیمه دوم گفت: قبول دارم در نیمه دوم مثل نیمه اول سطح بالایی نداشتیم. به نوعی خستگی و اهمیت بازی ها و فشار بازی ها در این زمینه موثر هستند. نتیجه فقط یک بر صفر شد و اگر فرصت‌هایمان را به گل تبدیل می کردیم، بخش پایانی بازی آرامش بیشتری داشت. دفاع ما خیلی خوب ظاهر شد و به جز ضربات ایستگاهی که حریف با تعداد زیاد روی دروازه ما بود، آنها فرصت دیگری نداشتند. گل دوم اگر زده می‌شد همه چیز را عوض می کرد.

برانکو در پاسخ به سوالی درباره اعتراض بازیکنان تیمش به داوری و کارت هایی که این تیم دریافت کرد، گفت: بله مشکلات همیشه از کارت زرد ایجاد می شود. طبیعی است وقتی بازیکن عصبی می شود، عدم کنترل درصدش بالا می‌رود ولی من مایل به تفسیر داوری نیستم. اول باید پرسید چند درصد از کارت ها عادلانه بود؟ چون عصبیت ها را ما ایجاد نکردیم.

او در پاسخ به این سوال که چرا به جوانان تیمش خصوصا نیمکت نشینان جوان تیمش سخت اعتماد می‌کند، عنوان کرد: من دوست دارم با مدرک این حرف را بزنید. محرمی، علیپور و طارمی بازی می کنند. مهدی طارمی مسن است؟ او هم جوان است. اگر بازیکن 24 ساله مسن است، ببخشید!

وی در واکنش به این سوال که منظور از جوانان کسانی مثل کرملاچعب و دیگران است، گفت: بله این بازیکن و طاهرخانی هم می توانند بازی کنند. اگر من تصمیم بگیرم، آنها بازی می کنند. اما خواهشا اجازه دهید تا بگویم من هرروز سر تمرین هستم. این جنگ است و ما می خواهیم قهرمان شویم. اینجا میل و رغبت مطرح نیست. همه بازیکنان خود را محق می دانند که بازی کنند. علوان زاده را بازی دادم که 21 ساله است.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوالی درباره رامین رضاییان و اینکه آیا نبود او تاثیری بر تیمش نمی گذارد، گفت: من می توانم بگویم به شما که عید نوروز مبارک! تا الان هم بدون ایشان بازی کردیم و الوحده، نقت تهران و استقلال خوزستان را بردیم. هرکس که نباشد هم ما مجبوریم کار بکنیم.

نعمتی نژاد: داور با ما مهربان نبود / بازیکنانم تمرکزشان بهم ریخته بود

اکبر پورموسوی پس از شکست تیمش مقابل پرسپولیس در نشست خبری حاضر شد و گفت: من محروم هستم و نمی‌توانم در نشست حضور داشته باشم.

وی به همین دلیل نشست خبری را ترک کرد و دستیارش پاسخگو سوالات شد.

سید سیروس نعمتی مربی استقلال خوزستان گفت: بازی خیلی خوبی بود و به هر دو تیم تبریک می‌گویم، تبریک ویژه به تیم خودم می‌گویم. داور با ما مهربان نبود و امیدوارم در ادامه بازی‌ها بتوانیم موفق عمل کنیم.

وی در مورد اینکه چرا فقط نیمکت استقلال خوزستان به داوری اعتراض می‌کرد، در صورتی که هر دو تیم از داوری متضرر شده بودند، تصریح کرد: ما عقب بودیم و احتیاج به امتیاز داشتیم، طبیعی بود که باید اعتراض می‌کردیم. وقتی پرسپولیس جلو بود، نیاز به اعتراض نداشت. اگر ما جلو بودیم، اعتراضی نمی‌کردیم.

مربی استقلال خوزستان در مورد حواشی قبل از بازی و اینکه بازیکنان این تیم عصبی بازی می‌کردند، گفت: بازیکنان ما عصبی نبودند، تمرکزشان بهم ریخته بود. داوری در خیلی از صحنه‌ها علیه ما سوت زد. می‌توانستیم بازی را برگردانیم، اما این اتفاق نیفتاد.

نعمتی‌نژاد در خصوص اینکه ظاهرا بازیکنان استقلال خوزستان قصد نداشتند به علت مشلات مالی برابر پرسپولیس بازی کنند، گفت: کلا امسال هیچ دریافتی نداشتیم. تنها یک میلیارد تومان به باشگاه کمک شده است. با یک میلیارد تومان کدام تیم را می‌توان هدایت کرد؟ از تک تک بازیکنان تشکر می‌کنم که متعصب بوده و بدون هیچ چشم‌داشتی بازی می‌کنند.

ذوب آهن 1- نفت تهران 1

مجتبی حسینی:  بازیکنان ذوب‌آهن فشار وحشتناکی را متحمل می‌شوند 

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن پس از تساوی تیمش مقابل نفت تهران گفت: این بازی برای ما مسابقه مهمی بود. ما مسابقه سختی را پشت سر گذاشتیم. جمع کردن بازیکنان وقتی شرایط روحی و روانی خوبی ندارند، کار سختی است و برای من تازگی داشت.

وی افزود: بازیکنان ما امروز فعل خواستن را صرف کردند و ما نیز با توجه به حمایت‌های خوبی که از طرف مدیریت باشگاه ذوب‌آهن از ما شد توانستیم تیم را جمع کنیم. مقابل نفت تهران ما بازی خوبی انجام دادیم و در نیمه دوم هم حاکم میدان بودیم. فرصت‌های خوبی هم روی دروازه آنها ایجاد کردیم ولی نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. همین که بازیکنان خوب بازی کردند و توانستند روی دروازه نفت تهران موقعیت‌سازی کنند خدا را شاکرم. چون آنها زیر فشار وحشتناکی بودند ولی توانستند بازی آبرومندانه‌ای به نمایش بگذارند. امیدوارم در هفته‌های آینده به روند خوب خودمان برگردیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: تیمی که جوان است و چند پیروزی پشت سر هم به دست می‌آورد زمانی که یک باخت متحمل می‌شود از لحاظ روحی به هم می‌ریزد. ما در دیدارهای گذشته‌مان گل‌های ساده و بچه‌گانه‌ای دریافت کردیم. زمانی که تیم شما گل دریافت می‌کند و تیم‌تان هم جوان است برگشتن به بازی کار سختی به حساب می‌آید اما ما با داشتن مدیریتی که پشتمان است و از ما حمایت می‌کند توانستیم این روزهای سخت را پشت سر بگذاریم.

حسینی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه تیم‌تان در بحران است و چه فکری برای خروج تیم‌تان از بحران دارید، گفت: ما بحران نداریم. بحران برای تیمی است که در آستانه سقوط به دسته پایین‌تر قرار دارد. ما با همدلی و حمایت مجموعه ذوب‌آهن و شخص سعید آذری مدیرعامل باشگاه بحرانی نداریم و در انتظار روزهای خوبمان هستیم.

وی با اشاره به عملکرد داور دیدار ذوب‌آهن و نفت تهران خاطرنشان کرد: من در مورد داور صحبت نمی‌کنم اما در همه آنالیز‌هایی که برنامه‌های تلویزیونی از عملکرد ما داشتند ذوب‌آهن مظلوم واقع شده است. در هفته‌های گذشته یا یکی دو پنالتی برای ما نگرفتند و یا اینکه یکی دو پنالتی اشتباه برای رقیبانمان گرفتند. من عادت ندارم که در مورد داور صحبت کنم اما از کمیته داوران و دپارتمان داوری خواهش می‌کنم وقتی مسئولان یک تیم اعتراضی به عملکرد آنان ندارند سر آن تیم را نبرند.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در مورد دیدارهای پیش روی تیمش در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: سعی می‌کنیم بچه‌هایمان را آماده حضور دوباره در لیگ قهرمانان آسیا کنیم. ما تیم خوب و جوانی داریم که امیدوارم در آسیا هم بتوانیم خوب بازی کنیم و اتفاقات بد نصیب تیم ما نشود. این هم از شانس بد من است که باید 3 بازی پشت سر هم خارج از خانه در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم. با این وضع بازیکنان ذوب‌آهن فشار وحشتناکی را متحمل می‌شوند در هر صورت امیدوارم شرایط ما بهتر شود.

حسینی درباره اینکه در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا که در عمان به میزبانی ایرانی‌ها برگزار شد تیم‌های عربستانی هواداران به مراتب بیشتری در ورزشگاه داشتند، تأکید کرد: عمان و عربستان با یکدیگر مرز مشترک دارند. آنها می‌توانند به راحتی بین دو کشور جابه‌جا شوند و دیدارهای مختلف را چه در عربستان و چه در عمان از نزدیک تماشا کنند.

علی دایی: حال و روز فوتبال ایران از این بدتر می شود!

سرمربی نفت تهران پس از تساوی تیمش مقابل ذوب‌آهن گفت: هر دو تیم برای برد آمده بودند. نیمه اول بهتر از ذوب‌آهن بودیم و اگر در زدن ضربات خود در نیمه اول دقت می‌کردیم، پیروز می‌شدیم.

وی گفت: اگر دقت می‌کردیم می‌توانستیم در همان نیمه اول پیروز شویم. در نیمه دوم ذوب‌آهن بهتر از ما بود و به ما فشار آورد فکر می‌کنم شوت ایمان مبعلی گل می‌شد روند بازی تغییر می‌کرد و همچنین فکر می‌کنم در دقایق آخر توپ به دست مدافع ذوب‌آهن در محوطه جریمه برخورد کرد و داور اهمیتی نداد و قسمت این بود که بازی مساوی شود.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران افزود: از تساوی راضی نیستم و ما به دنبال 3 امتیاز این بازی بودیم. تمام سعی خود را در راستای همین مورد انجام دادیم و حتی در دقایق آخر تعویض‌های تیم ما هجومی بود. گل بدی هم دریافت کردیم، البته دروازه‌بان ما می‌گوید پهلوان توپ را با دست زد که البته من این صحنه را ندیدم. در صحنه آخر نیز مدافع ذوب‌آهن گفت که توپ به دستم برخورد کرده است.

دایی در پاسخ به این سوال که نفت کنونی چه تفاوتی با نفت ایده‌آل شما دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به مسائلی که برای تیم ما ایجاد شده و همه از آن خبر دارند ما بدن بچه‌ها را داریم اما ذهن و حواس آنها را نداریم. حواس بازیکنان در بازی نیست و اشتباهات بچه‌گانه زیادی انجام می‌دهند. هنوز ایده‌آل خودم را پیدا نکرده‌ام و ما 30 درصد توانسته‌ایم با بازیکنانمان کار کنیم؛ انشاءالله مشکلات هر چه زودتر حل شود.

وی در خصوص بازی شب گذشته تیم‌های بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن و اینکه خود دایی در یکی از نوستالژیک‌ترین بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا که بایرمونیخ و منچستریوناید محسوب می‌شد بازی کرده است، تصریح کرد: در این بازیها مربیان نمی‌توانند کاری کنند بالاخره فوتبال همین است.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر رکوردشکنی نیمار و آیا اینکه او می‌تواند به رکورد گل‌های زده ملی دایی برسد یا خیر، اظهار داشت: همه چیز دست خداست.

 دایی در خصوص سوال خبرنگاری مبنی بر شرایط تیم ذوب‌آهن و نیز جمع‌بندی او از فوتبال ایران تصریح کرد: ذوب‌آهن تیم خیلی خوبی است و بازیکنان خیلی خوبی نیز دارد اما فکر می‌کنم ذوب‌آهن چند نکته در بازی‌اش وجود دارد که تیم دیگری در فوتبال ایران از آن بهره‌مند نیست. فکر می‌کنم هیچ تیمی در ایران به جز ذوب‌آهن نمی‌تواند این قدر سریع از حالت تدافعی به حالت تهاجمی برسد. ذوب‌آهن به خاطر شرکت در لیگ قهرمانان آسیا و درگیری در این مسابقات نتوانسته است نتیجه لازم را بگیرد. حال و روز فوتبال ما خوب نیست و اکثر تیمها مشکل دارند. متأسفانه خیلی از حقایق فوتبال خودمان را به مردم نمی‌گوییم.

وی ادامه داد: با توجه به جوانان مستعدی که داریم می‌توانیم خیلی بهتر کار کنیم اما از لحاظ سخت‌افزاری در حد صفر هستیم. باشگاه‌های ما در حد باشگاه‌های کشورهای حوزه خلیج‌فارس زمین تمرین ندارند. نفت لیگ برتری را در زمین تمرین راهش نمی‌دهند، متأسفانه با این مسائل پیش پا افتاده روبه‌رو هستیم. با توجه به مدیریت حاکم بر فوتبال ما فکر می‌کنم حال و روزمان از این بدتر نیز خواهد شد.

ماشین سازی 1 - صنعت نفت آبادان 0

فرهاد کاظمی: این پیروزی عیدی ما به هواداران‌مان بود

سرمربی تیم فوتبال ماشین سازی پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل صنعت نفت آبادان گفت: فکر می‌کنم با شرایطی که برای ما به وجود آمد با کمبود بازیکن مواجه شدیم. حبیب گردانی و سعید مهدی‌پور به سختی به این بازی رسیدند. همه اینها باعث شد تا تمامی بازیکنان برای رسیدن به پیروزی تلاش زیادی کنند. ما برای موفقیت باید از هر فرصتی به نحوی شایسته استفاده کنیم.

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز افزود: ما 10 توپ برای ضدحمله به زمین نفت آبادان بردیم که هشت توپ از آنها را لو دادیم. این موضوع برای یک تیم لیگ برتری اصلاً خوب نیست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پیروزی مقابل نفت آبادان عیدی ما به هواداران‌ خونگرم‌مان بود. امیدوارم آنها هم از این بعد بیشتر به ورزشگاه بیایند و از ما حمایت کنند. تبریزی‌ها باید دست‌به‌دست هم بدهند تا ماشین‌سازی در لیگ برتر بماند. ماشین‌سازی الان نیازمند چند پیروزی در لیگ برتر است که امیدوارم در تعطیلات هم شرایط‌مان بهتر از این شود.

کاظمی با اشاره به مشکلات ماشین‌سازی در گلزنی، خاطرنشان کرد: امیدوارم استرس از بازیکنان ما دور شود. اگر بازیکنان ما استرس نداشته باشند، می‌توانند در 18 قدم حریف نیز فعل‌وانفعال لازم را به بهترین شکل ممکن انجام بدهند. انتظار ما از پیام صادقیان به عنوان یک طراح و گلزن بالاست. همچنین از عزیز ابراهیم‌اف نیز این انتظار را داریم. امیدوارم با تمرین بیشتر به شرایط ایده‌آل برسیم.

سرمربی تیم ماشین‌سازی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا تعویض پیام صادقیان به خاطر فرصت‌سوزی‌های این بازیکن بود یا خیر، گفت: تعویض پیام صادقیان کاملاً تاکتیکی بود. ما او را تعویض کردیم تا در حفظ توپ موفق شویم و جلوی ارسال‌های مستقیم بازیکنان نفت آبادان به زمین‌مان را بگیریم.

وی با بیان اینکه مهدی اسلامی در دیدار بعدی ماشین‌سازان غایب خواهد بود، تصریح کرد: ما به جز اسلامی، دو دروازه‌بان دیگر جوان هم در اختیار داریم. فکر نمی‌کنم غیبت دروازه‌بان‌ اصلی‌مان در دیدار آینده، مشکل خاصی برای ما به وجود بیاورد. ما براساس داشته‌های‌مان صحبت می‌کنیم. علاوه بر دروازه‌بانی، ما الان سه بازیکن خوب در خط دفاعی داریم که اگر روزی یکی از این‌ها نباشند، بازیکنان جوانی مانند علی دیندار داریم که می‌توانند جای آنها را پر کنند.

کاظمی به تمجید از عملکرد محمد رحمتی در ترکیب ماشین‌سازی پرداخت و گفت: محمد رحمتی امروز یکی از بهترین بازی‌های خود را برای ما انجام داد. من از عملکرد او کاملاً راضی‌ام، حتی بیشتر از حمید علی‌عسگر. رحمتی امروز به نوعی در زمین بازی می‌کرد که انگار 20 سال تجربه دارد. به خاطر همین موضوعات است که می‌گویم، یک اخطار مشکل خاصی برای ما به وجود نمی‌آورد.

مربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان به نشانه اعتراض در نشست خبری  حاضر نشد

فیروز کریمی، سرمربی صنعت نفت آبادان به دلیل محرومیت امکان حضور در نشست خبری این دیدار را نداشت.

پس از پایان دیدار این دو تیم مربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در اعتراض به اشتباه داوری در نشست خبری دیدار این تیم و ماشین‌سازی تبریز شرکت نکرد.

دیدگاه تان را بنویسید