32 میلیون حساب کاربری دیگر در یاهو هک شده اند؟

در ماه های اخیر وضعیت برای یاهو هر روز بغرنج تر شده است و این کمپانی دیگر نام و نشانی از دوران اوج خود ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، یاهو چندین سه ماهه سخت و دشوار را پشت سر گذاشته است. در چند ماه گذشته، این کمپانی به حملات سایبری گسترده ای که در سال 2013 و 2014 تجربه کرد و در طی آن به ترتیب حساب کاربری 500 میلیون و یک میلیارد نفر هک شد اعتراف کرده است. حالا دوباره، یاهو حمله سایبری دیگری را مورد تایید قرار داده است. این حمله از طریق کوکی های جعلی صورت گرفته که 32 میلیون حساب کاربری را تحت تاثیر قرار داده است. در خصوص این حمله اطلاعات زیادی در دست نیست اما گفته می شود که این حمله بین سال های 2015 و 2016 رخ داده است. 

 


در حال حاضر تحقیقات گسترده ای توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در جریان است و یاهو اعتقاد دارد که این حمله به نوعی با حمله سال 2014 در ارتباط بوده است. حمله ای که به هک شدن 32 میلیون حساب کاربری منتهی شد، با استفاده از کوکی های جعلی انجام شد که امکان دسترسی به حساب کاربری کاربران را فراهم ساخته است. بر اساس گزارش های یاهو، این کمپانی به محض اطلاع از این کوکی های جعلی، بلافاصله آنها را بی اعتبار کرده است.

 


پس از ارایه گزارش هایی در این خصوص که یاهو در سال 2014 در ارتباط با این حملات از اطلاعات کافی برای ارایه به بازرسان برخوردار بوده، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تعهد داده که به دقت به این موضوع رسیدگی کند. این نهاد همچنین به این نتیجه رسیده که تعدادی از مدیران ارشد یاهو نتوانسته اند گستردگی این حملات را "بطور کامل درک کرده و مورد بررسی قرار دهند"، و مجدد تاکید کرده است که تیم حقوقی این کمپانی از اطلاعات لازم برای آغاز تحقیقات در خصوص آن برخوردار بوده اند.

 


مدیرعامل یاهو، مریسا مایر، در بلاگ Tumblr خود نوشت که مسئولیت تمامی این اتفاقات را به عهده می گیرد. او همچنین اعلام کرد که از پاداش و سود سالیانه سهام خود چشم پوشی کرده و آن را در بین کارکنان یاهو توزیع خواهد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید