منصوریان: پیروزی در دربی را به پورحیدری تقدیم می کنم/ بازی تلخ شد

سرمربی تیم فوتبال استقلال با ابراز تلخ کامی از اتفاقات پایان دربی، برد شیرین تیمش را به مرحوم پورحیدری تقدیم کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ علیرضا منصوریان پس از پیروزی در دربی با حضور در نشست خبری پس از مسابقه ضمن تبریک به تمام علاقمندان فوتبال و هواداران استقلال، برد شیرین تیمش را به مرحوم منصور پورحیدری از اسطوره های آبی ها تقدیم کرد.

 

مشروح نشست خبری منصوریان:

 

بازی ماراتن گونه بود

به همه هواداران خسته نباشید و تبریک می گویم. یک بازی ماراتن گونه را شاهد بودیم که حوادث عجیبی داشت. این برد را به خانواده پورحیدری تقدیم می کنیم زیرا این برد اولین مرتبه ای بود که ما او را در دربی نداشتیم. دربی برای پورحیدری بسیار مهم بود و خدا را شکر که در این آزمون سربلند حارج شدیم. به هواداران و به تیم فنی استقلال تبریک می گویم. ما باید از فردا صبح کارمان را برای دیدار با ذوب آهن آغاز کنیم. به هواداران پرسپولیس خسته نباشید می گویم. منافع ما با هواداران پرسپولیس در آسیا مشترک است. این بازی ها یک 90 دقیقه است که ما رقیب هستیم و به جز این بازی این دو تیم نشاط فوتبال هستند. پرسپولیس وقتی یک بر صفر جلو بیفتد خیلی سخت است که به جریان بازی برگردیم. گل اول آنها شوک بود اما این گل ما را از خواب بیدار کرد. باید بگویم خداوندا ممنون تو هستم.

 

بازی تلخ شد

نقطه ی تلخ بازی این اتفاقات و درگیری ها بود. ما هنوز به اندازه کافی حرفه ای نیستیم و هر دو تیم این اتفاق را تجربه کردند. هواداران و سکوها بازی را سنگین می کنند و زمانی که یک تیم عقب می افتد از فوتبال حرفه ای دور می شود و به مسائل حاشیه ای روی می آورد. در انتهای بازی واقعا بازی تلخ شد اما در مجموع هر دو تیم فوتبال خوبی بازی کردند. ما مجبور بودیم که عقب نشینی کنیم زیرا برابر السد 120 دقیقه بازی کردیم. در آن بازی استرس زیادی تحمل کردیم و زمان برای ریکاوری نداشتیم. مجبور بودیم با جوانان این شرایط را جلو ببریم. به جوانانم گفتم که اگر جلو افتادیم وارد مسائل حاشیه ای نشویم. هواداران بازیکنان را تحت فشار می گذارند و بازیکنان فکر می کنند پایان بازی، انتهای فوتبال است. نگاه باید مانند دیگر بازی ها باشد و برد و باخت را بپذیریم و به حریف احترام بگذاریم.

 

بازی با ذوب آهن سخت ترین بازی است

بازی با ذوب آهن سخت ترین بازی ما خواهد بود و به بازیکنانم این موضوع را گفتم. ذوب آهن 4 گل خورد اما فوتبال خوبی بازی کرد. ذوب آهن در آزادی نیز ما را اذیت کرد و من همیشه به تیم سعید آذری احترام می گذارم. یک لشگر آسیب دیده داریم و بازیکنان زیادی کارت گرفتند. باید 5 یا 6 نفر در این بازی اخراج می شدند. در گل دوم پرسپولیس، سید جلال حسینی پادوانی را هل می دهد. فغانی داوری نیست که از این مسائل بگذرد اما این اتفاق زمانی افتاد که او مشغول کنترل حواشی بود. همه بازیکنان هفته گذشته در یک مهمانی بودند و همه یکدیگر را بغل می کردند و خاطره می گفتند. این پشت بام را باید بزرگ کنیم تا کسی از اینور و آنور دیوار نیفتد. من با این مسائل قبل از بازی نیز مخالفم. گل های گران قیمت می خریم و قبل از بازی هدیه می دهیم اما بعد از بازی اتفاقات بدی می افتد. یک مقدار متاسفانه توازن نداریم و اتفاقات اواخر بازی را نمی پسندم.

 

به پرسپولیس احترام می گذاریم

پرسپولیس تیم قابل احترامی است و باید به این تیم صدرنشین احترام گذاشت. می دانستیم اگر پرسپولیس از ما گل بخورد به آنها شوک وارد می شود. اتفاقات بازی دست به دست هم داد و نتوانستند بازی را مدیریت کنند. اگر از پرسپولیس دقیقه 70 گل می خوردیم قطعا می باختیم اما چون زود گل خوردیم، از خواب بیدار شدیم. تیم ما در زمین بی رحم و فیزیکی است. بعد از گل سوم نگران وضعیت بازیکنان بودم اما اثر منفی را در زمین دیدیم. به فرشید اسماعیلی گفتم اگر بی هوش شوی هم تعویض نمی شوی. رضایی بالای 100 استارت زد و قربانی نیز برابر السد خیلی زحمت کشیده بود.

چاله هوایی شاید هواداران را پایین می کشد

چگونه می شود در بازی السد ورزشگاه مملو از تماشاگر شود و 20 هزار نفر بیرون بمانند و مسئولان بگویند به هواداران بگو به ورزشگاه نیا اما در دربی این اتفاق رخ می دهد. قبل از دربی گفتند 400 بلیط باقی مانده است و ما نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است. شاید در این قسمت چاله هوایی وجود دارد که باعث می شود هواداران در ورزشگاه نباشند. بخشی از سکوهای استقلال خالی است اما هواداران پرسپولیس جای مناسبی برای نشستن ندارند. در دور رفت این موضوع را قبول دارم که شاید هواداران راضی نبودند که نیامدند اما وقتی بازی السد ورزشگاه پر می شود، این اتفاق عجیب است. هنوز در بلیط فروشی مشکل داریم و زمانی که به ورزشگاه آمدیم دیدیم فضایی برای بازی گل کوچک در میان هواداران وجود دارد. فضای استقلال و پرسپولیس فضای نشاط است و باید به این موضوع رسیدگی کرد.

دنبال رکورد نیستم

دنبال رکورد و نماد نیستم. دیروز نیز گفتم نباید منکر خوب بودن برانکو شد. ما در زمان برانکو رتبه 17 فوتبال دنیا بودیم و برانکو برای ما خیلی زحمت کشیده است. من اهل نماد 6 و 4 و این حرکات نیستم و اصلا از این موضوع خوشم نمی آید. فوتبال ما مدیون هواداران است و این افراد برای پرچم ایران تلاش می کنند. امیدوارم این شرایط ادامه دار باشد و باید به برانکو احترام گذاشت.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید