گزارش جی پلاس: معرفی ۸ اپ قوی برای ویرایش عکس با موبایل

اگر بخواهید به تصاویری که با اسمارت فون می گیرید رنگ و لعاب خوبی ببخشید، به اپ های قوی در زمینه ویرایش تصاویر نیاز دارید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، با استفاده از اپلیکیشن های بسیاری که برای اندروید و iOSوجود دارند می توانید تصاویر را تنظیم کنید، با فیلتر حالت کلی را تغییر دهید، حجم را تغییر دارید، عکس را بریده یا کوچک و بزرگ کنید، مشکلات عکس را برطرف کنید، فریم به آن بیفزایید و در نهایت متن یا استیکر اضافه کنید. وقتی هم که به نتیجه نهایی رسیدید می توانید آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. البته تقریبا همه اپ های ویرایش عکس این کارها را انجام می دهند اما کیفیت این کار در اپ های مختلف متفاوت است پس بهتر است انتخاب های خوبی داشته باشید. در این گزارش قصد داریم بهترین اپ های موجود را معرفی کنیم. با جی پلاس همراه باشید.

Pixlr

آخرین اپ در این گزارش مربوط به Pixlr است. این اپ قوی به کاربر اجازه می دهد به سادگی و با سرعت یک تصویر را ویرایش کرده، ببرید و یا بچرخانید. در این اپ می توان از تریکب بیش از دو میلیون افکت، لایه و کناره برای ویرایش تصویر استفاده کرد. رابط کاربری این نرم افزار بسیار ساده است و هر کسی می شتواند تصاویر خود را به سادگی ویرایش کند!

Enlight

یک نرم افزار جامع و با کیفیت که کنترل کامل و دقیق و جزییات و فیلتر های قوی را با هم ترکیب می کند تا به یک ویرایشگر تمام عیار در iOS تبدیل شود. با این اپ می توانید استایل دوربین های قدیمی را ایجاد کنید و عکس هایی به سبک قدیمی بگیرید. می توانید عکس را هنری کرده و سیاه و سفیدهایی زیبا پدید آورید. می توانید روی عکس بنویسید (با انگشت خود) و نقاشی بکشید. افزودن فریم و افکت و متن و غیره هم از ویژگی های معمول آن است.

در حالت Photo Mixer می توان به مخلوط کردن دو عکس به نتایج جالبی رسید که گاها خاص و هنری هم باشد. برای مثال اگر دو عکس با تفاوت زاویه کم از یک منظره گرفته شده باشد حالتی جالب پیدا می کند یا ا کم رنگ تر شدن یک عکس در زمینه عکس دیگر می توان حالت های خاصی پدید آورد. این اپ قابلیت های جزیی بسیاری دارد که بررسی همه آنها در حوصله این گزارش نمی گنجد. این اپ هنوز نسخه اندروید ندارد و ۴ دلار هم قیمت گذاری شده است.

PiscArt Photo Studio

یک انتخاب عالی برای ویرایش تصویر و ایجاد کلاژ. این اپ علاوه بر گرفتن تصاویر خوب، نقاشی های دیجیتال ایجاد کرده و یک شبکه اجتماعی جهانی دارد که شما را با افراد خلاق در این زمینه در سرتاسر جهان آشنا می کند. این اپ دارای محبوبیتی زیادی است و کاربران بسیاری دارد. این اپ دارای صدها فیلتر و ابزار و افکت است که معمولا در نرم افزارهای حرفه ای دسکتاپ برای ویرایش تصویر یافت می شوند. این اپ را می توان بهترین نرم افزار اسمارت فونی برای ایجاد ایده های خلاقانه و تصاویر خاص نامید.

اگر هیچ یک از این اپ نتوانستند نیاز شما را برای ویرایش تصویر روی اسمارت فون برطرف کرده و رضایت تان را کسب کنند، بهتر است از خیر این کار روی موبایل بگذرید زیرا چیزی که می خواهید تنها با اپ های فوق حرفه ای روی دسکتاپ امکان پذیر است!

PhotoDirector

این اپ هم همچون موارد قبلی برای اندروید و آی او اس رایگان است و می توانید با تصاویر گرفته شده در گوشی کاری کند که انگار با یک دوربین DSLR  گرفته شده اند! می توانید تصاویر را با مجموعه ای از فریم ها و فیلتر ها و افکت ها به کاری هنری تبدیل کنید. می توانید پارامترهایی همچون white balance و اشباع رنگی را تغییر داده یا افکت های مورد نظر را روی کل تصویر یا بخشی از آن اعمال کنید. فیلتر ها را نیز می توان تنها با یک حرکت روی تصویر اعمال کرد. بدون تردید فوتودیرکتور یکی از بهترین اپ ها در این عرصه است.

Adobe Photoshop Lightroom

این اپ را که کمپانی معروف Adobe Photoshop طراحی کرده است باید حرفه ای ترین اچ برای این کار محسوب کرد. با این اپ می توانید از همه طریق اپ ها را ویرایش کنید و برای این کار دیگر نیازی به کامپیوتر نیست و می توانید روی موبایل یا تبلت هم ادیت حرفه ای را تجربه کنید. این اپ یک اپ داخلی دوربین هم دارد که قطعا از اپ دوربین هر اسمارت فونی قوی تر است و تنظیمات بسیاری دارد. فرمت عکس های گرفته شده DNG است تا بتوانید آنها را به راحتی ویرایش کنید. این اپ به علاوه می تواند تصاویر خام یا RAWگرفته شده توسط اسمارت فون تان (برخی موبایل های پرچمدار می توانند) را هم به صصورت حرفه ای ویرایش کند. می توانید همه قابلیت های اپ را روی عکس امتحان کنید و سپس با یک اشاره ان را به حالت اصلی بازگردانید. تصویر ادیت شده را هم می توانید در شبکه های اجتماعی به راحتی به اشتراک بگذارید. این اپ به طور کلی برای کسانی مناسب است که دنبال ادیت حرفه ای تر بوده و برای این کار وقت می گذارند.

Youcam Perfect

یک اپ بسیار قوی سلفی که می تواند تصاویر را به صورت خودکار تغییر داده و با دستکاری در رنگ چهره، افزودن فیلتر، ویرایش چشم، شکل دهی به چهره و یا حتی لاغر کردن کاربر، بهترین تصویر را از شما ارائه دهد. در این اپ به صدها کلاژ و فریم و افکت و فیلتر و همچنین استیکر های سرگرم کننده برای قرار دادن روی تصاویر دسترسی دارید. حتی می توانید سلفی ها را با ویدئو هم همراه کرده و به آنها زندگی ببخشید. با استفاده از تنظیمات Multi-face detection می توانید به ویرایش تک تک چهره های موجود در سلفی های دست جمعی بپردازید.

در تصاویر تمام تنه، می توایند عکس را لاغر تر و بلند تر کنید. یک قابلیت هوشمند برای حذف اشیا وجود دارد تا اشیایی که در پس زمینه تصویر نمی خواهید را حذف کنید.  به علاوه قابلیت Smart Collage هم همه تصاویر موجود در سلفی را شناسایی کرده و کلاژ مورد نظر را اعمال می کند. در کنار اینها به یک شبکه اجتماعی دسترسی دارید تا تازه ترین فشن ها و استایل ها را نیز پیگیری کنید و یا از ایده ها دیگران استفاده کنید.

Retrica

در این اپ می توانید با استفاده از ۱۲۰ فیلتر به صورت زنده و پیش از گرفتن عکس، حالت های مختلف را تست کنید. ساخت فایل گیف، فیلترهای شافل، و افکت های اوریجینال هم از دیگر ویژگی های این اپ است. در ضمن می توانید تصاویر را در شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید. همانطور که گفته شد مهمترین قابلیت این اپ فیلترهای زنده و متنوع آن است.

Airbrush

یکی از کامل ترین اپ های موجود برای ویرایش عکس و سلفی و همچنین گرفتن سلفی. این اپ با اینستاگرام، توئیتر و فیس بوک همخوانی دارد و به دلیل داشتن قابلیت های مختلف، یک بخش آموزش نحوه کار هم در تنظیماتش برای کاربرهای تازه کار دارد. وقتی وارد این نرم افزار می شوید با فیلترهای مختلف و متنوعی مواجه می شوید که می توان پیش از گرفتن عکس به کار گرفت. علاوه بر سلفی می توانید با دوربین اصلی گوشی هم عکس بگیرید. تعیین تایمر، تشخیص چهره و افکت از دیگر قابلیت های این اپ است. پس از گرفتن هر عکس، خود اپ به صورت خودکار بهترین تغییرات را اعمال می کند تا تصویرتان دلخواه شود. البته پس از آن هم می توانید با از فیلترهای دیگر برای تغییر عکس استفاده کنید. دیگر بخش این اپ هم ویرایش تصاویر است که دیگر نیازی به استفاده از دوربین ندارد و به صورت جداگانه کار می کند.

منبع: phonearena

 

دیدگاه تان را بنویسید