اولین کمپانی ۱ تریلیون دلاری جهان

اپل، آلفابت (پدر گوگل)، مایکروسافت، آمازون و فیس‌بوک؛ کدام‌یک اولین کمپانی 1 تریلیون دلاری جهان خواهد شد؟

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،  مایکل ماکوفسکی تحلیلگر Equities به جِد معتقد است که مایکروسافت از میانشان بیشترین شانس را دارد تا اولین کمپانی در جهان شود که ارزشش فراتر از 1 تریلیون دلار (1000 میلیارد دلار) می‌رود.

در حال حاضر ارزش کمپانی‌های مذکور در بازار بورس به شرح زیر است:

اپل 617 میلیارد دلار

آلفابت (پدر گوگل) 548 میلیارد دلار

مایکروسافت 492 میلیارد دلار

آمازون 359 میلیارد دلار

فیس‌بوک 333 میلیارد دلار

شاید در نگاه اول اپل بتواند زودتر از بقیه 1 تریلیون دلاری شود اما به گفته ماکوفسکی این کمپانی سخت‌افزاری نمی‌تواند همچون مایکروسافت به‌عنوان غول نرم‌افزاری خود را به‌سرعت بالا بکشد.

به گفته وی مایکروسافت زودتر می‌تواند کاربران بیشتری به خود جلب کرده و محصولات خود را بفروشد.

فوریه 2015 بود که ارزش اپل برای اولین بار به 710 میلیارد دلار رسید و این اولین بار در جهان بود که ارزش یک کمپانی از 700 میلیارد بالاتر رفت اما با افت ارزش سهام امروز اپل به 617 میلیارد دلار رسیده است که این ضربه ناگهانی جبران‌ناپذیر شد.

ماکوفسکی می‌گوید شانس مایکروسافت بیشتر است چراکه با خرید لینکداین می‌تواند پرش خوبی به‌سوی 1 تریلیون دلاری شدن داشته باشد.

مایکروسافت به ازای هر کاربر لینکداین 60 دلار پرداخت کرده است اما فیس‌بوک به ازای هر کاربر 218 دلار هزینه کرده است که نشان می‌دهد فرق بسیاری ازلحاظ سرمایه‌گذاری و برداشت دلاری وجود دارد.

اما مایکروسافت برای رسیدن به رقم 1 تریلیون دلار باید ارزش سهامش دوبرابر شود. تعداد کاربران لینکد این در حال حاضر 433 میلیون نفر است که تا سال 2020 به 700 میلیون باید برسد و تنها رقیب جدی‌اش می‌تواند آلفابت باشد که به گفته ماکوفسکی اپل به‌عنوان سازنده سخت‌افزار نمی‌تواند در این رقابت حضور یافته و 1 تریلیون دلاری شود!

منبع: خبرانلاین

 

دیدگاه تان را بنویسید