ناظر اقلیمی اروپا مطرح کرد؛

هشدار برای تابستانی با گرمای وحشتناک در سال 2024

دو ناظر برجسته آب و هوا امروز دوشنبه گفتند: اروپا در سال ۲۰۲۳ تعداد روزهای با «فشار گرمایی شدید» را متحمل شد که هشدارها برای بروز گرمای طاقت فرسا در تابستان جاری را افزایش داده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ ناظر آب و هوایی اروپا در مورد گرمای شدید این قاره در تابستان امسال هشدار داد.

شفقنا به نقل از فرانس۲۴ نوشت: دو ناظر برجسته آب و هوا امروز دوشنبه گفتند: اروپا در سال ۲۰۲۳ تعداد روزهای با «فشار گرمایی شدید» را متحمل شد که هشدارها برای بروز گرمای طاقت فرسا در تابستان جاری را افزایش داده است.

سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک اتحادیه اروپا و سازمان جهانی هواشناسی سازمان ملل (WMO) در گزارش مشترک اعلام کردند: اروپا شاهد موج‌های گرمای سوزان و همچنین سیل‌های فاجعه‌بار، خشکسالی‌های شدید، طوفان‌های بزرگ و آتش‌سوزی‌های جنگلی در سال 2023 بود که این بلایا میلیاردها دلار خسارت وارد کرده و بیش از دو میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داده است.

این گزارش در مورد بروز گرمای وحشتناک در تابستان ۲۰۲۴ هشدار داده و آن را به عنوان بزرگ‌ترین تهدید مرتبط با آب‌وهوا برای اروپا دانسته است.

برای این مطالعه، کوپرنیک و سازمان ملل از شاخص جهانی آب و هوای گرمایی استفاده کردند که تأثیر محیط را بر بدن انسان اندازه گیری می کند. استرس گرمایی شدید «معادل دمایی بیش از ۴۶ درجه سانتیگراد» است، در این مرحله لازم است اقدامات لازم برای جلوگیری از خطرات سلامتی مانند گرمازدگی انجام شود.

دیدگاه تان را بنویسید