جی پلاس؛

مضرات مرتب کردن تختخواب که نمی دانستید!

کارشناسان نشان دادند که مرتب کردن تخت بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب، اگرچه یک امر طبیعی و آشناست، اما ممکن است برای سلامتی مضر باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله پزشکی: کارشناسان می گویند که برای کمک به کشتن موجودات کوچکی که زیر پوشش ما کمین کرده اند، باید تخت های خود را مرتب نگذاریم.

کارشناسان خاطرنشان کردند که چیدن تخت‌خواب‌ها بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب، آن‌ها را به بستری مناسب برای مایت‌های گرد و غبار تبدیل می‌کند که می‌تواند منجر به حملات آسم و آلرژی شود.

این به این دلیل است که این موجودات کوچک که حدود یک چهارم میلی متر طول دارند، تمایل دارند در آب و هوای گرم و مرطوب، درست مانند ملحفه تخت، زندگی و رشد کنند و از سلول های مرده پوست تغذیه می کنند.

کارشناسان دریافتند که باز گذاشتن تخت می تواند به تهویه آن و کشتن این موجودات کمک کند.

کارشناسان توضیح دادند که انجام این کار باعث می شود تا رطوبت و گرمای ناشی از تعریق شبانه از رختخواب خارج شود، زیرا این عوامل به خصوص اگر تهویه اتاق خوب نباشد، مناسب ترین شرایط را برای زندگی کنه های گرد و غبار ایجاد می کند.

آنها اضافه کردند که تعویض ملحفه ها هر هفته و تهویه مناسب اتاق می تواند از تکثیر این موجودات جلوگیری کند.

یکی از متخصصان خواب توضیح داد: یک تخت کاملاً ساخته شده، بستری برای رشد کنه های گرد و غبار است و به عنوان فضای گرم مناسب برای بقا و رشد این حشرات عمل می کند. مرتب کردن تخت شما در صبح به آنها اجازه می دهد تا زنده بمانند، تولید مثل کنند و رشد کنند.

کارشناسان پیشنهاد کردند که تخت را حداقل یک ساعت مرتب نگذارید تا کنه های گرد و غبار گرسنه نشوند و آنها را از بین ببرید.

 

دیدگاه تان را بنویسید