این استان ها منتظر باران و کولاک برف باشند! + اسامی

به گفته رفیعی کارشناس هواشناسی امروز بیشترین بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل رخ می‌دهد که هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای این مناطق منتشر شده است و فردا نیز مناطقی از خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان بارش خواهند داشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ کارشناس هواشناسی گفت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام خواهد بود اما روز چهارشنبه موج جدید بارشی وارد کشور خواهد شد و مناطقی از شمال غرب، غرب و غرب سواحل خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز را در بر می‌گیرد.

طبق گزارش تسنیم، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی، وضعیت جوی و آب و هوای امروز شنبه 16 دی ماه و روزهای آتی را تشریح کرد و گفت: امروز در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، سمنان و خراسان رضوی بارش باران و برف در برخی نقاط وزش باد شدید  و در مناطق کوهستانی کولاک برف رخ می‌دهد.

به گفته رفیعی امروز بیشترین بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل رخ می‌دهد که هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای این مناطق منتشر شده است و فردا نیز مناطقی از خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان بارش خواهند داشت.

کارشناس هواشناسی گفت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام خواهد بود اما روز چهارشنبه موج جدید بارشی وارد کشور خواهد شد و مناطقی از شمال غرب، غرب و غرب سواحل خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز را در بر می‌گیرد.

وی افزود: امروز در مناطقی از جنوب شرق، نوار شرقی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و فردا هم در شرق و جنوب شرق کشور برخی ساعات وزش باد به نسبت شدید داریم که موجب گردوخاک در مناطق مستعد می‌شود.

رفیعی یادآور شد: فردا یکشنبه در نیمه شرقی کشور دمای هوا بین 5 تا 8 درجه کاهش می‌یابد و مجددا روز دوشنبه و سه‌شنبه این مناطق افزایش دما را خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی آب‌های خلیج فارس و دریای خزر را برای امروز مواج و متلاطم اعلام کرد و افزود: فردا خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای خزر این شرایط را خواهند داشت، روز دوشنبه هم آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

رفیعی در خصوص شرایط جوی پایتخت توضیح داد: تهران امروز در برخی ساعات ابری خواهد شد و رگبار باران و وزش باد شدید را تجربه می‌کند. بیشینه دمای پایتخت 12 درجه خواهد بود و کمینه دما هم به 8 درجه بالای صفر رسید.

وی سردترین مراکز استان را امروز شهرکرد با دمای منفی 7 درجه و کرمان و اصفهان بادمای منفی 3 درجه اعلام کرد و گفت: گرمترین مرکز استان بندرعباس با دمای 27 درجه بالای صفر گزارش شد.

دیدگاه تان را بنویسید