10 نکته مهم برای استفاده از ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی

جاپودری ماشین لباسشویی یکی از قطعات مهم و حیاتی در ماشین لباسشویی میباشد. اشکال در این قطعه به معنای اشکال در کل فرآیند شستشو میباشد. جرم و کثیفی جا پودری می‌تواند باعث ایجاد بوی بد در لباس‌ها نیز شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ جا پودری ماشین لباسشویی یکی از مهم‌ترین قطعات این دستگاه است که وظیفه‌ی توزیع شوینده را بر عهده دارد. اگر این قطعه به درستی تمیز نشود، ممکن است جرم و کثیفی در آن جمع شده و باعث کاهش عملکرد ماشین لباسشویی شود.

جاپودری ماشین لباسشویی یکی از قطعات مهم و حیاتی در ماشین لباسشویی میباشد. اشکال در این قطعه به معنای اشکال در کل فرآیند شستشو میباشد. جرم و کثیفی جا پودری می‌تواند باعث ایجاد بوی بد در لباس‌ها نیز شود. برای جرمگیری جا پودری ماشین لباسشویی، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

 روش اول

ماشین لباسشویی را خاموش کرده و از برق بکشید.

جا پودری را بیرون بکشید.

با استفاده از یک مسواک یا برس نرم، تمام قسمت‌های جا پودری را به آرامی تمیز کنید.

اگر جرم و کثیفی زیادی در جا پودری وجود دارد، می‌توانید از یک محلول آب و سرکه استفاده کنید. برای این کار، یک فنجان سرکه را در یک لیتر آب گرم حل کرده و جا پودری را به مدت 30 دقیقه در این محلول قرار دهید. سپس، جا پودری را با آب گرم بشویید.

جا پودری را خشک کنید و دوباره در ماشین لباسشویی قرار دهید.

جرمگیری جا پودری ماشین لباسشویی

روش دوم

ماشین لباسشویی را خاموش کرده و از برق بکشید.

یک برنامه‌ی شستشوی کوتاه با آب گرم اجرا کنید. این کار باعث می‌شود که جرم و کثیفی‌های سطحی جا پودری پاک شود.

جا پودری را بیرون بکشید.

با استفاده از یک مسواک یا برس نرم، تمام قسمت‌های جا پودری را به آرامی تمیز کنید.

اگر جرم و کثیفی زیادی در جا پودری وجود دارد، می‌توانید از یک محلول آب و جوش شیرین استفاده کنید. برای این کار، یک فنجان جوش شیرین را در یک لیتر آب گرم حل کرده و جا پودری را به مدت 30 دقیقه در این محلول قرار دهید. سپس، جا پودری را با آب گرم بشویید.

جا پودری را خشک کنید و دوباره در ماشین لباسشویی قرار دهید.

شستشوی جا پودری لباسشویی

نکات مهم برای جرمگیری جا پودری لباسشویی

برای تمیز کردن جا پودری، از مواد شوینده‌ی قوی استفاده نکنید، زیرا ممکن است به این قطعه آسیب برساند.

اگر جا پودری به شدت کثیف شده است، ممکن است لازم باشد این کار را چندین بار تکرار کنید.

برای جلوگیری از جرمگیری جا پودری، می‌توانید هر چند وقت یک بار، پس از اتمام شستشو، جا پودری را با آب گرم بشویید.

منبع: چاره دان

 

ماشین ظرفشویی

 

ماشین ظرفشویی یکی از وسایل برقی بسیار کاربردی و پرطرفداری که چندین سال است جای خوبی در بین آشپزخانه‌ها برای خود باز کرده است. استفاده از ماشین ظرفشویی برای شستن ظرف‌ها موجب صرفه‌جویی در مصرف آب، وقت و انرژی شما می‌شود.

همچنین به دلیل بالا بودن دمای آب در زمان شست‌وشو موجب تمیز شدن و براق شدن ظروف می‌شود. اما باید بدانید که استفاده از این دستگاه مستلزم رعایت برخی نکات در زمان استفاده و نگهداری از آن است.

در استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

در این بخش به چند نکته طلایی برای استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

۱- استفاده از قرص، نمک و شویینده‌های مرغوب و سازگار با دستگاه

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در استفاده از ماشین ظرفشویی‌تان باید به آن توجه کنید انتخاب محصولات شویینده مناسب است. معمولا هر برند از ماشین‌های ظرفشویی با برخی از محصولات شویینده سازگاری بیشتری‌دارند. در زمان خرید دستگاه یا با راهنمایی گرفتن از پشتیبان ماشین ظرفشویی‌تان حتما بپرسید که چه برند شویینده‌ای با آن دستگاه سازگاری دارد.

از محصولات اورجینال و اصل استفاده کنید، قطعا استفاده از قرص‌های ظرفشویی نامناسب علاوه بر تمیز نکردن چربی و آلودگی‌های ظروف، در بلند مدت موجب آسیب رساندن به دستگاه شما می‌شوند.

۲- ماشین ظرفشویی را هر فصل جرم‌گیری کنید!

جرمگیری کردن منظم ماشین ظرفشویی تاثیر بسیار مثبتی در عملکرد و عمر مفید دستگاه شما دارد همچنین مدت زمان جرمگیری بستگی به میزان استفاده شما از ماشین ظرفشویی‌تان است. اگر زیاد و مدام از آن استفاده می‌کنید ممکن است نیاز باشد هر ماه آن را جرم‌گیری کنید.

جرم‌گیری کردن ماشین ظرفشویی روش‌های بسیار زیادی دارد. یکی از ساده‌ترین و‌کاربردی‌ترین روش‌ها استفاده از سرکه است. مقداری سرکه را درون کاسه‌ای بریزد و کاسه را در ماشین قرار دهید. یکی از برنامه‌های شست‌و‌شو را انتخاب کنید و دستگاه را روشن کنید. به همین راحتی جرمگیری ماشین شما انجام می‌شود.

3- نحوه چیدن صحیح و اصولی ظروف

برای شست‌وشوی بهتر ظروف باید آن‌ها را به درستی در سبد ماشین ظرفشویی قرار دهید. در سبد‌های ماشین ظرفشویی مکان‌هایی خاصی برای انواع ظروف، قاشق، چنگال و ظروف بزرگ‌تر تعبیه شده است. برای داشتن ظروفی تمیز و ماشینی سالم باید ظرف‌ها را به طور صحیح و هر کدام را در قسمت مربوط به دستگاه قرار دهید.

۴- شستن برخی ظروف با ماشین ظرفشویی اشتباه بزرگی است!

امروزه ظروف پخت‌و پز و پذیرایی با جنس‌های متنوع و متفاوتی در بازار یافت می‌شود. قبل از شست‌وشوی ظروف با ماشین ظرفشویی باید بررسی کنید که آن جنس قابل شستن در ماشین ظرفشویی باشد.

ظروفی مانند ظروف چدنی، ظروف آلمینیومی، ظروف چوبی و ظروف پلاستیکی که جنس نازکی دارند را نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید. قرار دادن چاقو‌های آشپزخانه نیز در ماشین ظرفشویی ممنوع است، زیرا بودن در دمای زیاد در بلند مدت موجب کند شدن و از بین رفتن قابلیت تیزی چاقو می‌شود.

۵- تمیز کردن ظروف قبل از چیدمان در ماشین ظرفشویی

حتما قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی باقیمانده غذا، برنج، استخوان را از ظروف جدا سازید. قرار دادن ظروف با باقیمانده غذا موجب گرفتگی فیلتر و خراب شدن ماشین ظرفشویی شما می‌شود.

۶- تمیز کردن فیلتر و شارژ نمک ماشین

میزان نمک مصرفی در ماشین‌های ظرفشویی مختلف با درجه سختی آب شما رابطه مستقیمی دارد. حتما به چراغ هشدار نمک توجه کنید، هر زمان که نمک دستگاه تمام شده باشد چراغ هشدار نمک روشن می‌شود و باید برای بالابردن عمر مفید دستگاه و تمیز شستن ظروف‌تان نمک ماشین را شارژ کنید. تمیز کردن فیلتر ماشین را جدی بگیرید، فیلتر را هر ماه از دستگاه خارج کنید و تمیز بشویید و مجدد در دستگاه قرار دهید.

 

 

بیشتر بخوانید:

بهترین روش شستن لباس های زمستانی و کاپشن‌

بهترین روشهای تمیز کردن کابینت ها + 6 پاک کننده جالب

درست ترین روش شستن لباس ها + 7 نکته

 

بهترین روش‌های تمیز کردن فرش و جمع کردن مو از روی آن

نحوه تمیز کردن پر لمس‌ترین وسیله در خانه!

بهترین روش تمیز کردن صندلی سفید طوری که نو شود

 

۷- بیش از اندازه درون دستگاه ظرف نچینید!

چیدن ظروف، بیشتر از گنجایش دستگاه کار حرفه‌ای نیست. زیاد چیدن ظروف موجب سنگین شدن سبد‌های ماشین ظرفشویی و شست‌وشویی نامرغوب می‌شود و همه ظرف‌ها پس از شست‌وشو تمیز نمی‌شوند.

8- انتخاب برنامه شست‌وشویی مناسب

همه ماشین‌های ظرفشویی برنامه‌های شست‌شویی متفاوتی دارند. حتما قبل از روشن کردن ماشین ظرفشویی با مطالعه دفترچه راهنمایی دستگاه نحوه شست‌وشو مناسب با ظروف‌تان را انتخاب کنید.

منبع: مجله اکالا

دیدگاه تان را بنویسید