یک روزنامه اقتصادی: جوانان نسل Z به بانک‌ها بی‌‌‌اعتماد هستند

«نسلZ» مشتریان آینده بانک‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه‌‌‌های مالی و پرداخت هستند که دارای ویژگی‌‌‌ها و ترجیحاتی متفاوت با نسل‌های قبل خود هستند. به نظر می‌رسد در بین مدیران و کارکنان سیستم بانکی کشور هنوز راجع به تحولات دیجیتال شناخت کافی وجود ندارد و برای نسلی که در عصر تکنولوژی به دنیا آمده‌‌‌اند، هدف‌گذاری و سرمایه‌گذاری صورت نگرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی با عنوان «نسل Z از بانک‌ها چه می‌‌‌خواهد؟» نوشت:

«نسلZ» مشتریان آینده بانک‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه‌‌‌های مالی و پرداخت هستند که دارای ویژگی‌‌‌ها و ترجیحاتی متفاوت با نسل‌های قبل خود هستند.

به نظر می‌رسد در بین مدیران و کارکنان سیستم بانکی کشور هنوز راجع به تحولات دیجیتال شناخت کافی وجود ندارد و برای نسلی که در عصر تکنولوژی به دنیا آمده‌‌‌اند، هدف‌گذاری و سرمایه‌گذاری صورت نگرفته است.

بر اساس تحقیقات انجام شده، جوانان نسل Z نوعا به بانک‌ها بی‌‌‌اعتماد هستند و احساس می‌کنند در هر قراردادی با این موسسات به احتمال زیاد کلاه سرشان می‌رود. آنها این مسیر را یک‌‌‌طرفه به نفع بانک‌ها می‌‌‌دانند. در چنین شرایطی بانک‌ها و شرکت‌های ارائه‌‌‌دهنده خدمات مربوطه می‌توانند بهترین مشاوره را به جوانان ارائه دهند؛ به‌‌‌ گونه‌‌‌ای که با شبیه‌‌‌سازی قرارداد، یا به‌‌‌کارگیری خدمت چه هزینه‌‌‌ها و کارمزدهایی محاسبه می‌شود و در نهایت سرویس به چه قیمتی برای آنها تمام می‌شود.

حتی می‌شود مسیر به‌‌‌کارگیری محصول یا سرویس را یک‌‌‌طرفه طراحی نکرده و آنها را قابل انصراف قرار داد؛ دقیقا مشابه خریدهای اینترنتی که در خصوص سرویس‌‌‌ها حتی بعضا تا یک ماه قابل انصراف است. 

به هر حال جوانان این نسل با چنین فضای رقابتی در بازار خرید محصولات و سرویس‌‌‌ها در اینترنت کاملا آشنا هستند و این امر، کار را برای بانک‌ها و موسسات مربوطه سخت می‌کند.

کارشناسان حوزه بانکداری دیجیتال ابزارهای متنوعی برای بهبود نظر نسل Z نسبت به خدمات بانکی و بانک‌ها ارائه داده‌اند. آنها چند ابزار «حرکت به سمت هوش مصنوعی»، «استفاده از واقعیت مجازی‌(VR)‌» و «استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده» را معرفی کرده‌‌‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید