تعطیلی آخر هفته دو روزه در راه است! + جزییات

گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ابراز امیدواری کرد که پیش از آغاز انتخابات مجلس، لایحه ساماندهی تعطیلات به سرانجام برسد. به این ترتیب ایرانی‌ها هم مشابه شهروندان سایر کشورها امکان «سفرهای هفتگی» را خواهند داشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از همراهی قاطبه نمایندگان مجلس با تعطیلی دو روزه آخر هفته و کاهش ساعت کاری از 44 ساعت به 40 ساعت خبر داد.

حسین گودرزی در گفت و گو با «دنیای اقتصاد» با اشاره به اینکه تعطیلی دو روزه آخر هفته یکی از شاخص‌های اصلی در «توسعه گردشگری در ایران» است،‌ گفت: با توجه به اهمیت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته در رونق سفر ایرانی‌ها به ویژه سفرهای درو‌ن‌استانی، با قول گرفته شده از رئیس مجلس، این لایحه «هفته آتی» خارج از نوبت در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

او این لایحه را یکی از لوایح اولویت‌داری دانست که زندگی جمع بزرگی از ایرانیان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و افزود: در ابتدا لایحه ساماندهی تعطیلات آخر هفته به شکل لایحه عادی تقدیم مجلس شد و باید در نوبت عادی مورد بررسی قرار می‌گرفت. با این حال 111 نفر از نمایندگان با استفاده از ظرفیت «تبصره 2 ماده 100 آیین نامه داخلی مجلس» در خواست اولویت بررسی این لایحه را داشتند. پیرو این موضوع لایحه در سامانه قرار داده و نظرات و پیشنهادات پیرامون آن گرفته شد. 

گودرزی ابراز امیدواری کرد که پیش از آغاز انتخابات مجلس، لایحه ساماندهی تعطیلات به سرانجام برسد. به این ترتیب ایرانی‌ها هم مشابه شهروندان سایر کشورها امکان «سفرهای هفتگی» را خواهند داشت.

دیدگاه تان را بنویسید