شرایط پاداش و قبض رایگان گاز اعلام شد + جزییات

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از پاداش و قبض رایگان برای مشترکان خوش مصرف گاز خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از تشویق مشترکان خوش‌مصرف در آیین‌نامه جدید اصلاح تعرفه‌های گاز خبر داد.

طبق گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مسلم رحمانی در دومین میزگرد تخصصی اصحاب رسانه و مدیران شرکت ملی گاز ایران که صبح امروز دوشنبه ۶ آذرماه به میزبانی خانه گاز در موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برگزار شد، با بیان این مطلب، توضیح داد: مشترکانی که بین ۱۰ تا ۳۵ درصد و در بازه زمانی ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفندماه نسبت به دوره مشابه در سال قبل صرفه‌جویی کنند، نه تنها هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد، بلکه مبلغی نیز به عنوان پاداش صرفه‌جویی دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: الگوی مصرف به‌این گونه است که در سه پلکان اول، مشترکین کم‌مصرف قرار دارند که حدود ۷0 درصد مصارف به این پلکان تعلق دارد؛ پلکان‌های‌ بعدی به ترتیب، مشترکین با مصرف متوسط، پرمصرف و بسیار پرمصرف خواهند بود؛ ضمن آن‌که دامنه مصرف نیز از ۷۵ مترمکعب به ۱۰۰ مترمکعب افزایش یافته است.

 

مسلم

 

به گفته رحمانی، از ابتدای سال ۱۴۰۲، دامنه مصرف برای ۱۲ پله اشاره‌شده، ۱۰۰ مترمکعب خواهد بود؛ ضمن آن‌که به رغم افزایش دامنه مصرف، تعرفه‌ها هیچ تغییری نکرده و همانند سال قبل اعمال می‌شود و تنها در پلکان ۱۱ و ۱۲، به ازای هر مترمکعب، ۵ و ۶ هزار تومان دریافت می‌شود.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود، پیشی گرفتن مصرف بر تولید را در کشور، واقعیتی انکارناپذیر خواند و گفت: با توجه به روند رو به رشد مشترکین و ضریب نفوذ 94 درصدی گازطبیعی در کشور، تنها راه عبور موفقیت‌آمیز از زمستان پیش رو، مدیریت مصرف در تمامی بخش‌هاست.

به گفته وی، این در حالی است که هم‌اکنون پروژ‌ه‌های گازرسانی به 27 شهر و 3200 روستای جدید نیز در حال اجراست.

رحمانی تصریح کرد: در سال جاری با محدودیت‌های بودجه‌ای مواجه شدیم که امیدواریم با پیگیری‌ها، این محدودیت‌ها رفع شود؛ این درحالی است که بیش از 3300 پروژه تعریف شده در بخش گاز داریم که تکمیل آن‌ها به 33 هزار میلیارد تومان تأمین مالی نیاز دارد.  

وی در پایان، با بیان این‌که سال گذشته کاهش تولید در صنایع را ناشی از قطع گاز عنوان کردند، خطاب به اصحاب رسانه اظهار داشت: سال گذشته 50 میلیارد مترمکعب گاز به صنایع تحویل شد که این رقم برای سال قبل از آن، 49 میلیارد مترمکعب بود؛ پس کاهش تولید نمی‌تواند به این موضوع ارتباط داشته باشد. باید تلاش کنید مسئولیت خطیری را که در بحث اطلاع‌رسانی درست و دقیق برعهده شماست، به خوبی به انجام برسانید.

دیدگاه تان را بنویسید