باران در شهرهای این استانها شدید خواهد شد + نقشه

هواشناسی از تشدید بارش‌ها در شهر‌های شمالی خبر داده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ شاهد بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید در نواحی شمالی کشور خواهیم بود. استان‌های گیلان، گلستان، غرب مازندران درگیر این سامانه بارشی خواهند شد.

در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد انتظار می‌رود.

 

تشدید باران

 

هشدار نارنجی هواشناسی درباره تشدید بارندگی‌‌ها در شمال کشور

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع تشدید بارندگی، رگبار باران و رعد و برق و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و آب‌گرفتگی معابر در سه استان شمالی کشور هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت از صبح تا اواخر وقت سه‌شنبه (۲۵ مهر) در گیلان، گلستان و غرب مازندران خبر داد.

بر اثر این مخاطره جوی، اختلال در سفرهای بین شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل هوایی و ریلی پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، اجتناب از سفرهای غیرضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها را توصیه کرده است. 

دیدگاه تان را بنویسید