گزارش جی پلاس

نباید موقع بیدار شدن، رختخواب را مرتب کنیم؟! / مهمان ناخواسته تختخواب!

چرا توصیه نمی شود صبح به محض بیدار شدن رختخواب خود را مرتب کنید؟!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از وب سایت برایت ساند: ما همیشه توصیه هایی می شنویم که اگر فردی از خواب بیدار می شود یک سری از کارها را انجام دهد تا زندگی او بهتر شود و احساس برتری، اعتماد به نفس، شادی و تغییر کند. یکی از این کارها تمیز کردن رختخواب بلافاصله پس از بیدار شدن در صبح زود است که باعث می شود فرد در شب خواب آرامی داشته باشد اما ممکن است عوارضی داشته باشد که برای فرد مضر است!

به همین دلیل لازم است میزان تأثیر کار روتین صبحگاهی معمولی مانند مرتب کردن رختخواب را بر روی فرد بدانید و برای اطلاع از آن می توانید گزارش زیر را دنبال کنید:

مهمانان ناخواسته تختخواب!

هنگام چیدن تخت، ممکن است فرد نوعی آرامش  را احساس کند، اما در عین حال چیدن تخت، بستر را به مکانی ایده آل برای مایت های تخت تبدیل می کند که اندازه کوچکی دارند و بدون میکروسکوپ دیده نمی شوند. آنها روی تخت پخش می شود و فرد فکر می کند که تمیز است، زیرا کنه ها را با پوشش هایی که پخش کرده اند، می پوشانند.
 

پتو محل مناسبی برای کنه تخت

کنه های تخت در مکان های تاریک و مرطوب در مناطقی مانند تشک و بالش زندگی می کنند و از سلول های مرده پوست تغذیه می کنند. هنگام صبح که تخت را مرتب می کنید، پتو را باز می کنید و محیطی ایده آل از تاریکی و رطوبت را برای کنه های بستر فراهم می کنید.

اجازه دهید خورشید کنه های بستر را از بین ببرد

اگر صبح رختخواب خود را بدون پوشش رها کنید، کنه‌ها تحت تأثیر هوای متحرک و نور خورشید قرار می‌گیرند که کشنده‌های طبیعی هستند، به همین دلیل بسیار مهم است که به جای پناه دادن به این موجودات، اجازه دهید تخت خود برای چند ساعت نفس بکشد.

نور خورشید کنه های بستر را دفع می کند

فرد می تواند تخت خود را صبح رها کند زیرا کنه ها تحت تاثیر هوای متحرک با نور شدید خورشید قرار می گیرند که باعث مرگ و از بین رفتن آنها می شود، در حالی که به جای محافظت از آن در زیر سایه، تخت را برای چند ساعت برای تنفس رها می کند.

هنگام تمیز کردن رختخواب، از اسپری های حشره کش استفاده نکنید!

 هنگام تمیز کردن ملافه، نباید از اسپری برای از بین بردن حشرات استفاده کنید، زیرا این کار برای کسانی که از آلرژی رنج می برند سخت و خسته کننده خواهد بود.  تمیز کردن را می توان با روش دیگر انجام داد مثلا با استفاده از جاروبرقی می توان این کار را انجام داد.

دیدگاه تان را بنویسید