بارش باران در 12 استان مثبت شد + اسامی

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد بارش‌های پاییز امسال در تهران 20 روز زودتر از سال 1401 شروع شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در حالی بارش‌های پاییزی تهران ۲۰ روز زودتر آغاز شده که آمار سازمان هواشناسی از بارش‌ها نشان می‌دهد بارش در ۱۲ استان کشور نسبت به دوره بلندمدت مثبت شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد بارش‌های پاییز امسال در تهران 20 روز زودتر از سال 1401 شروع شده است.

مطابق این داده‌ها، نخستین بارش مؤثر پاییز امسال استان به میزان 9 میلی‌متر در شبانه‌روز منتهی به 13 مهر و از ایستگاه هواشناسی فرودگاه امام خمینی (ره) گزارش شده است. این در حالی است که نخستین بارش پاییز گذشته استان در روز‌های نخست آبان سال 1401 ثبت شد.

در این مقایسه از بارش خفیف و پراکنده 7 مهر امسال در فیروزکوه که میزان آن کمتر از یک میلی‌متر بوده، چشم پوشی شده است. در 13 مهر امسال از شش ایستگاه هواشناسی استان تهران بارندگی گزارش شده که بیشترین بارش با میزان 9 میلی‌متر در فیروزکوه ثبت شده است. این بارش‌ها سبب شد تا میانگین پهنه‌ای بارش استان در 2 هفته ابتدایی پاییز در محدوده نرمال قرار گیرد. البته وضعیت بارش در برخی شهرستان‌های استان نظیر پایتخت کمتر از نرمال است.

از سوی دیگر بررسی آمار سازمان هواشناسی از میزان بارش‌های کشور تا روز 14 مهرماه امسال نشان می‌دهد بارش در 12 استان نسبت به دوره بلندمدت مثبت شده است. بر این اساس در استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش‌ها در مقایسه با دوره بلندمدت به ترتیب 43.7، 107.2 و 96 درصد افزایش یافته است.

 در استان‌های ایلام و تهران نیز به ترتیب افزایش بارش‌ها 62.3 و 1.8 درصد بوده است. بارش‌ها در استان‌های خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، گلستان و مازندران به ترتیب 272.7 درصد، یک، 827.7، 88 و 18.7 درصد رشد داشته است.

همچنین میزان بارش‌ها در استان مرکزی و همدان به ترتیب 10.6 و 291.3 درصد رشد را در مقایسه با دوره بلندمدت ثبت کرده است.

طبق گزارش تسنیم، در مجموع بارش‌ها در کشور از ابتدای سال جاری آبی تا 14 مهرماه رشد 5.2 درصدی داشته است.

دیدگاه تان را بنویسید