کیفیت هوا در این استان ها کم می شود + اسامی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش کیفیت هوا در نوار شرقی کشور و بارش پراکنده در ارتفاعات دو استان خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا آخرین وضعیت جوی استان‌ها کشور را تشریح کرد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت هوای استان‌های کشور با بیان این‌که امروز (9 شهریورماه) در برخی نقاط واقع در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد، اظهار کرد: از جمعه تا دوشنبه (10 تا 13 شهریورماه) در ارتفاعات مازندران و البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: لازم به ذکر است طی پنج روز آینده در ارتفاعات واقع در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شمال و شمال شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق انتظار می‌رود.

ضیاییان با بیان این‌که طی سه روز آینده در نوار شرقی به ویژه منطقه زابل، جنوب و شرق سمنان و بخش‌هایی از مرکز کشور و یکشنبه و دوشنبه (12 و 13 شهریورماه) در شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور، در بعضی ساعات وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: از اواخر وقت پنج‌شنبه تا شنبه (9 تا 11 شهریورماه) نیز خلیج فارس مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در خصوص وضعیت هوای تهران نیز اظهار کرد: امروز پنج‌شنبه (9 شهریورماه) آسمان تهران قسمتی ابری در بعضی ساعات وزش باد پیش بینی می‌شود که دمای هوای تهران امروز در بیشترین حالت 33 و در کمترین حالت به 22 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

 

رگبار و رعد و برق در ارتفاعات جنوب کشور/ از دره‌نوردی بپرهیزید

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات جنوب کشور خبر داد و پرهیز از دره‌نوردی را توصیه کرد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت ارتفاعات و کوهستان‌های کشور طی روزهای پایانی هفته اظهارکرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه ( ۹ و ۱۰ شهریور) درساعات بعدازظهر و غروب بارش‌های پراکنده و همرفتی و رعد و برق همچنین احتمال تگرگ در ارتفاعات البرز و شمال‌ غرب، در سایر مناطق کشور استقرار هوای پایدار همراه با وزش باد به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، گاهی وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق موقتی برای ساعات بعدازظهر جمعه در ارتفاعات جنوب کرمان و بخش‌هایی از هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی ارتفاعات تهران گفت: تهران نیز طی ساعات اولیه روز آفتابی، از ظهر به بعد افزایش ابر و افزایش سرعت باد در ارتفاع بیش از ٣٠٠٠ متر، گاهی وزش باد شدید و رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ مورد انتظار است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: در شرایط جوی حاکم در مناطقی که بارش‌های رگباری دارند به‌ویژه طی ساعات بعدازظهر، رعایت زمان بندی صعود برای اجتناب از مواجه شدن با ناپایداری‌های ساعات بعدازظهر لحاظ شود.

وی افزود: برای نیمه‌جنوبی کشور و ارتفاعات زاگرس و شرق با توجه به پایداری جو، تمهیدات لازم برای کاهش آسیب ناشی از افزایش اشعه فرابنفش در ساعات میانی روز اتخاذ شود همچنین به همراه داشتن مایعات کافی جهت اجتناب از گرمازدگی روز توصیه می‌شود.

ضیاییان درپایان تصریح کرد: با توجه به وقوع پدیده رگبار و رعدوبرق به‌ویژه در ارتفاعات البرز، دره نوردی در ساعات بعدازظهر مخاطره آمیز است.

دیدگاه تان را بنویسید