اگر هر روز 10 هزار قدم پیاده روی کنیم چه می شود؟

تحقیقات تکمیلی و جدید نشان می دهد که پیاده روی به طور موثر خطر بیماری قلبی و مرگ را کاهش می دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، این گزارش که در 9 آگوست در مجله اروپایی قلب و عروق منتشر شد، نشان داد که پیاده روی 3967 قدم در روز، یعنی کمی کمتر از دو مایل، می تواند خطر مرگ به دلیل بیماری را کاهش دهد و پیاده روی ۲۳۳۷ قدم در روز، کمی بیشتر از یک مایل، می تواند خطر مرگ بر اثر بیماری های قلبی عروقی را به حداقل برساند.

برنا نوشت؛ مدت‌هاست که مشخص شده پیاده‌روی می‌تواند سلامت قلب را تقویت کرده و طول عمر را افزایش دهد، با این حال، تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که برای بهره‌مندی از مزایای سلامتی باید حداقل ۵۰۰۰ قدم در روز پیاده‌روی کنید.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) توصیه می کند که همه باید 10000 قدم در روز راه بروند اما نکته اینجاست که بسیاری از مردم حتی به پیاده روی به این تعداد قدم نزدیک هم نمی شوند. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که ارتباط واضحی بین میزان راه رفتن افراد و خطر مرگ وجود دارد. با این حال، حتی پیاده روی کوتاه می تواند با بیماری قلبی و مرگ و میر زودرس مبارزه کند.

تفاوت این است که مطالعات قبلی نشان می دادند که شما به حداقل 4000 قدم در روز و در حالت ایده آل 6000 تا 8000 برای افزایش میزان سلامتی نیاز دارید.  فردریکسون می افزاید: «این مطالعه نشان می‌دهد که ما برای داشتن مزایای سلامتی نیازی به قدم‌های زیادی نداریم و می‌توان با ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ قدم در روز شروع شود.»

این تجزیه و تحلیل داده های سلامتی 226889 نفر را که از 17 مطالعه مختلف جمع آوری شده بودند، ارزیابی کرد. بر اساس یافته‌ها، تنها ۲۵۰۰ قدم پیاده روی در روز می‌تواند سلامت شما را بهبود بخشد و تنها ۴۰۰۰ قدم در روز می‌تواند خطر مرگ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

این گزارش بزرگترین متاآنالیز منتشر شده در مورد اثرات سلامتی پیاده روی منظم و فعالیت بدنی است. این مطالعه همچنین اولین مطالعه ای است که مزایای سلامتی را تا تعداد 20000 گام روزانه ارزیابی می کند. گزارش های گذشته به مزایای مرتبط با حداکثر 15000 گام روزانه نگاه کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید